62 065 lukukertaa ·
230 vastausta
62k lukukertaa
230 vastausta
Aloitettu autotalli horjuu
Hei, olen parhaillaan rakentamassa tuplagaraa, kun menin laittamaan raakavuorilaudoitusta huomasin, että koko runko heilui. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt kun kaikki raakavuorilaudat ovat paikallaan, se heiluu hieman, korjaantuuko tämä julkisivun tai kattotiilien lisäpainon myötä?
Olen hieman huolissani, että olen unohtanut jotain, joka minun olisi pitänyt asentaa haha, liitän mukaan muutamia kuvia, jotta näette miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että raakavuorilaudoituksen ei välttämättä tarvitse mennä ihan harjaan asti, tuo pieni väli noin 5-7 cm, joka minulla nyt on, voi kai peittää paperilla, sitten olen kuitenkin asettamassa harjapuun pidikkeitä, harjapuun ja harjaeristyksen siihen päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa sen täydelliseen tekemiseen, mitä mieltä olette?
Edit: oletan, että perustuksen eristys, joka on noin 1 cm vaahtokumia, voi tehdä koko rakennelmasta hieman heikomman?
Vaikka nyt kun kaikki raakavuorilaudat ovat paikallaan, se heiluu hieman, korjaantuuko tämä julkisivun tai kattotiilien lisäpainon myötä?
Olen hieman huolissani, että olen unohtanut jotain, joka minun olisi pitänyt asentaa haha, liitän mukaan muutamia kuvia, jotta näette miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että raakavuorilaudoituksen ei välttämättä tarvitse mennä ihan harjaan asti, tuo pieni väli noin 5-7 cm, joka minulla nyt on, voi kai peittää paperilla, sitten olen kuitenkin asettamassa harjapuun pidikkeitä, harjapuun ja harjaeristyksen siihen päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa sen täydelliseen tekemiseen, mitä mieltä olette?
Edit: oletan, että perustuksen eristys, joka on noin 1 cm vaahtokumia, voi tehdä koko rakennelmasta hieman heikomman?
Kiristä rei'itetty metalli nauha kaikille seinille myösA abiz sanoi:
https://www.biltema.se/bygg/byggbeslag/halband/
Toimiiko hyvin asentaa se sisäpuolelle ja sitten antaa sen olla siellä OSB:n ja kipsin alla? Tai se on kylläkin asennussarjan alla.M Mats sanoi:
En haluaisi tukea pelkästään ulkopaneelista. Jos joku haluaa joskus tulevaisuudessa vaihtaa sen, talo saattaa romahtaa. Sijoita muutama satanen hammarbandiin / hålbandiin.A abiz sanoi:
Joo, se täytyy tehdä niin. Mietin vain, voinko laittaa sen sisäpuolelle ennen kuin asennussarja tulee, mitä mieltä olet siitä?D datja sanoi: