Hei, olen parhaillaan rakentamassa tuplagaraa, kun menin laittamaan raakavuorilaudoitusta huomasin, että koko runko heilui. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt kun kaikki raakavuorilaudat ovat paikallaan, se heiluu hieman, korjaantuuko tämä julkisivun tai kattotiilien lisäpainon myötä?

Olen hieman huolissani, että olen unohtanut jotain, joka minun olisi pitänyt asentaa haha, liitän mukaan muutamia kuvia, jotta näette miten runko on rakennettu.

Muuten ajattelen, että raakavuorilaudoituksen ei välttämättä tarvitse mennä ihan harjaan asti, tuo pieni väli noin 5-7 cm, joka minulla nyt on, voi kai peittää paperilla, sitten olen kuitenkin asettamassa harjapuun pidikkeitä, harjapuun ja harjaeristyksen siihen päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa sen täydelliseen tekemiseen, mitä mieltä olette?

Edit: oletan, että perustuksen eristys, joka on noin 1 cm vaahtokumia, voi tehdä koko rakennelmasta hieman heikomman?

• Puolivalmis autotalli rakenteilla, jossa on aluskate, puupaneelit ja näkyvä rakenne keskeneräisenä. Pihalla rakennustarvikkeita ja kasveja.
  • Kuva puurungosta sisäpuolelta keskeneräisessä rakennusprojektissa, jossa palkit ja metallilevyt näkyvissä katon alla.
  • Puolivalmiin puurunkoisen autotallin runko, katto asetettu osittain paikalleen, ympärillä rakennustarvikkeita ja tikkaat.
  • Puinen kattorakenne keskeneräisessä autotallissa, jossa näkyy tukirakenteet ja raakaponttilaudat. Taustalla sininen taivas.
  • Rakenteilla olevan autotallin puurunko, osittain peitetty vanerilevyillä, näkyy talon vieressä; huomataan kattoristikot ja betonilattia.
  • Rakenteilla olevan autotallin puurakenne ja kehykset, taustalla näkyy puita ja toinen rakennus.
Düsseldorff
Ei se ole normaalia. Runko tulisi olla vakaa.

• Tykkään
HeyJon ja 1 muu
  • Laddar…
Kuvissa ei ole mitään, mikä suojaa leikkausliikkeeltä. Laita joitakin vinotukia.

• Tykkään
Risarvaren ja 33 muuta
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sanoi:
Ei, se ei ole normaalia. Rungon pitäisi olla vakaa.
Näetkö jotain ilmeistä, jonka olen ohittanut?

Byurn Byurn sanoi:
Ei ole mitään kuvissa, joka suojaa leikkausliikkeeltä. Laita nojaamaan muutamaa vinotukia
Onko se jotain, mitä laitetaan kattoristikoiden väliin silloin?

A abiz sanoi:
Onko tämä jotain, joka asetetaan kattopalkkien väliin?
Aseta rungon sisäpuolelle. Viistosti useamman välin yli. Tavallinen lauta

• Tykkään
Risarvaren ja 7 muuta
  • Laddar…
Byurn Byurn sanoi:
Laita rungon sisäpuolelle. Vinosti yli muutamien taskujen. Tavallinen lauta
Ahaa okei, joten se on vain jotain tilapäistä? Eikö julkisivulla pitäisi olla sama vaikutus, kun se tulee? Mutta ehdottomasti teen niin, kunnes julkisivu on paikallaan.

• Tykkään
Nissens ja 1 muu
  • Laddar…
D
A abiz sanoi:
Aha okei, eli se on vain jotain väliaikaista?
Eikö julkisivu pitäisi olla samalla tavalla, kun se on kiinnitetty? Mutta totta kai teen niin, kunnes julkisivu on kiinnitetty.
Kiristä rei'itetty metalli nauha kaikille seinille myös

https://www.biltema.se/bygg/byggbeslag/halband/

• Tykkään
Roger Fundin ja 9 muuta
  • Laddar…
Julkisivu auttaa. Jos olisit laittanut ulkokipsiä tai asfaboardia kankaan sijasta, se olisi hoitanut koko asian. nyt olisin laittanut reikäsiteet kankaan alle. vähintään yksi risti per puoli.

• Tykkään
Risarvaren ja 5 muuta
  • Laddar…
M Mats sanoi:
Julkisivu tulee auttamaan. Jos olisit laittanut ulkokipsilevyn tai asfaboardin kankaan sijaan, se olisi hoitanut koko asian. Nyt olisin laittanut reikänauhan kankaan alle. Vähintään yksi risti per puoli
Toimiiko hyvin asentaa se sisäpuolelle ja sitten antaa sen olla siellä OSB:n ja kipsin alla? Tai se on kylläkin asennussarjan alla.

• Tykkään
mango78
  • Laddar…
D
A abiz sanoi:
Toimiiko hyvin kiinnittää se sisäpuolelle ja sitten antaa sen olla siellä osb:n ja kipsin alla? Tai se tulee tietysti asennussarjan alle.
En haluaisi tukea pelkästään ulkopaneelista. Jos joku haluaa joskus tulevaisuudessa vaihtaa sen, talo saattaa romahtaa. Sijoita muutama satanen hammarbandiin / hålbandiin.

• Tykkään
Risarvaren ja 5 muuta
  • Laddar…
D datja sanoi:
En haluaisi pelkästään ulkovuorauksen antavan vakautta. Jos joku tulevaisuudessa haluaa vaihtaa sen, mökki saattaa romahtaa. Sijoita muutama sata naulaussiteriin / rei'itettyihin siteisiin.
Joo, se täytyy tehdä niin. Mietin vain, voinko laittaa sen sisäpuolelle ennen kuin asennussarja tulee, mitä mieltä olet siitä?

• Tykkään
Månskensbyggare
  • Laddar…
A abiz sanoi:
Toimiiko hyvin asentaa se sisäpuolelle ja sitten jättää se olemaan siellä osb:n ja kipsin alla? Tai se on toki asennuspaketin alla.
joo sen pitäisi toimia. Käytä galvanoitua/ruostumatonta nauhaa varmuuden vuoksi

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Katastrofi puuttuu oleellisimmat asiat, jotta rakennus ei sortuisi kokonaan, tarvitaan tukipuita molempiin kulmiin, joissa ei ole oviaukkoja, katso kuva ja tee se välittömästi ennen kuin Rakennuksen puurunko, puuttuvat vinotuet kulmissa, merkitty punaisella. Rakennuksen puurunko, puuttuvat vinotuet kulmissa, merkitty punaisella. se sortuu päällesi.

• Tykkään
Björnivan ja 22 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.