Hei!

Kattoa on tarkoitus laskea Gyproc SK70:lla, ensisijaisilla ja toissijaisilla osilla. En ole varma, sisältääkö tämä kuva oikean tuotenimen, mutta periaate näyttää täsmäävän.

Kävin Beijerissä ja sain kaiken myyjän avustuksella.
Huone on suorakulmio, 265 x 420 cm.
Myyjä antoi minulle 5 kpl ensisijaisia 3800 cm ja 8 kpl toissijaisia 3500 cm (hattuprofiileja) ja sanoi, että näin sinulla on minimaalinen hukka mutta silti riittävästi.

Kipsilevyt tulevat olemaan 120 cm leveitä, ne täytyy varmaankin ruuvata kiinni 40 cm välein toissijaisiin?
420 / 8 = 52,5 cm, ja se ei taida sopia?
Joten oletan, että minun täytyy liittää nämä 40 cm välein.

Kunkin toissijaisen liitos on c:a 85 cm pitkä. Ovatko nämä tarpeeksi pitkiä käytettäväksi, jos tarvitsen enemmän kuin 8 kpl leveydeltä?

Joitakin kysymyksiä:
- Pitäisikö minun mitata 40 -> 40 -> 40 -> 40 -> toissijaisten leveys
- Mikä etäisyys minun pitäisi asettaa ensisijaiset leveydelle?
- Pitäisikö ensisijaiset tai toissijaiset mennä huoneen pitkälle vai lyhyelle sivulle?
- Pitäisikö ensisijaiset Ensin kiinnittää SK70:een asennusruuvilla (ovatko nämä ruuvit muuten alapuolelta tai yläpuolelta ja yksi tai kaksi ruuvia joka kiinnikkeeseen?) ja sitten purkaa se reikänauhalla?
- Kuinka monta reikänauhaa tarvitaan tätä huonetta varten ja miten kiinnitän tämän ensisijaiseen, kahdella asennusruuvilla kiskoon ja kahdella kiinnityskynnellä kattoon per reikänauha? Vai onko tämä yhtä lailla liikaa?
- Täytyykö minun porata jotain, saadakseni asennusruuvit menemään ensisijaisen läpi vai riittääkö, että ne porautuvat itse läpi?

Paljon kysymyksiä tiedän :) Olisin erittäin kiitollinen jos voisin saada vastauksia edes muutamaan näistä :)

Terveisin
Jesper

• Kaaviokuva kattorakenteesta, jossa näkyy rakenteen osat ja etäisyydet: bandstålet, primäärikehykset (1200) ja sekundäärikehykset (400).
Hei ja tervetuloa foorumille.
Yritän auttaa sinua parhaani mukaan tabletilta.

Ensin haluaisin sanoa, että Beijers on tehnyt virheen materiaalisi suhteen. He ovat ajatelleet laittaa kipsilevyt huoneen pituussuunnassa. Minusta tämä on väärin, koska jos laitat ne toisinpäin, voit käyttää 2,7 m kipsiä ja välttää pitkiä saumauksia. Siinä kaikki tästä. Näin he ovat ajatelleet, että sinun tulisi tehdä.

1. Primäärit he ovat ajatelleet laittaa lyhyemmälle pituudelle 2,65 m pitkänä. Kiinnität ensimmäisen seinään, sitten asetat loput 1,2 m keskeltä keskelle. Viimeinen kiinnitetään seinään samoin kuin ensimmäinen. Yksi teräsnauha keskelle riittää, 2:lla ruuvilla.

2. Sekundäärit kiinnität ensimmäisen seinää vasten pituussuunnassa huoneessa 4,2 m. Seuraava asennetaan 40 cm keskelle mitattuna seinästä, sitten kiinnität loput c/c 40. Viimeinen kiinnitetään seinää vasten. 2 ruuvia jokaiseen hattu-profiiliin primäärisäätimen vasten, ruuvaat alhaalta itseporautuvilla ruuveilla.

Hei, kiitos paljon!

Piirsin pienen kuvan siitä, miten luulen, että tarkoitit.

Koska halusit primäärit 120 cm välein, mutta silloin huoneeseen mahtuisi vain kolme kappaletta, pienensin sen 105 cm:iin.
Piirustus ei ole täysin mittakaavassa, ja se on 3,5 kipsilevyä per kerros, ei kolme kuten kuvassa.

Mutta silloin joudun varmaan liittämään kipsin pitkälle sivulle?

Miten kiinnitän nauhateräksen? Pitäisikö se kiinnittää itse primääriin vai kierretäänkö se ympäri ja kiinnitetään vain Kaavio esittää huoneen rakenteen, jossa on 105 cm välein olevat primääri- ja sekundäärirakenteet sinisellä ja vihreällä, sekä SK70 kiskot punaisella. kattoon?
Riittääkö todella vain yksi nauhateräs keskellä? Tuntuu siltä, että haluaisin kaksi kappaletta per primääri.

Ehkä hieman yli varmuuden vuoksi, mutta olen käyttänyt näitä hyvällä tuloksella primäärin ja sekundäärin välissä. Clipsit ovat peräisin Lindabilta ja ne voi helposti puristaa yhteen primäärin ja sekundäärin ilman ruuvaamista - Tosin yleensä kiinnitän ruuvin primääriin joka tapauksessa. Jos merkitset CC:n primääreihin ennen asennusta ja asetat sinne clipin, voit vain napsauttaa sekundäärit paikoilleen. Helppoa!

Tukirakenteiden kiinnike elementin asennukseen, käytetään yhdistämään primääri ja sekundääri ilman ruuveja, esitetään Lindabin tuotteenä.
Lisää bandstål ei haittaa ja kaksi per primääri tekee siitä vain vakaamman - Bandstålin vedät vain primäärin ympäri ja kiinnität ruuvaamalla. Kiinnitä kattoon sopivalla tavalla.

Viimeksi muokattu:
Se näytti kivalta!
Helppoa saa mielellään olla, kyllä Lindab suosittelee, että joka viides clips korvataan ruuveilla, joten ei olekaan väärin laittaa ruuvi jokaiseen.
Kiitos tiedosta bandstålet!

Vielä yksi kysymys..

Sekundärerna ovat vain 350 cm pitkiä, mutta huone on 420 cm.
Kuinka yhdistetään Sekundärerna?

Odota nyt, olen vähän epätavallisen hidas, Sekundäärit pitää tietysti ruuvata (tai Lindab-Clippas) jokaisen Primäärin kohdalle. Niin sitä oppii :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.