549 lukukertaa ·
5 vastausta
549 lukukertaa
5 vastausta
Alempi ulkokatto
Rakennus: Varastokoppi, jota käytetään juuri varastona. Eristämätön.
Ongelma: Kun runko on pystyssä, näemme kuinka korkea se on.
Leveys on 255 cm. Kallistettu katto.
Kattopalkit olisivat 45x95 (ostetut) ja hanpalkit lepäävät harva-aitalla.
Kattokulma joko 15° tai 8°.
Kattoylitys 30 cm.
Raakalauta ja kattohuopa
Matala räystäslaudat.
Kysymys
Onko olemassa jotain menetelmää, jolla voisi laskea ulkokattoa järkevästi?
Ajattelin vinosti sahata kattopalkit niin, että ne päättyvät harva-aidan ulkoreunaan, ja sitten ruuvataan kiinni "kannattimet" jatkoksi palkeille. Kannattimet teen paksummista lankuista. Saan noin 10 cm korkeudesta, ja kannattimien pitää "vain" kantaa kattoylitystä.
Ymmärrän, että minun täytyy vahvistaa kattopalkkeja, esimerkiksi siten, että hanpalkki ulottuu harva-aidan alaosaan (45 mm) niissä kolmessa kattokannattimessa, joilla ei ole seinien tukea.
Mielipiteitä tai muita ehdotuksia?
Ongelma: Kun runko on pystyssä, näemme kuinka korkea se on.
Leveys on 255 cm. Kallistettu katto.
Kattopalkit olisivat 45x95 (ostetut) ja hanpalkit lepäävät harva-aitalla.
Kattokulma joko 15° tai 8°.
Kattoylitys 30 cm.
Raakalauta ja kattohuopa
Matala räystäslaudat.
Kysymys
Onko olemassa jotain menetelmää, jolla voisi laskea ulkokattoa järkevästi?
Ajattelin vinosti sahata kattopalkit niin, että ne päättyvät harva-aidan ulkoreunaan, ja sitten ruuvataan kiinni "kannattimet" jatkoksi palkeille. Kannattimet teen paksummista lankuista. Saan noin 10 cm korkeudesta, ja kannattimien pitää "vain" kantaa kattoylitystä.
Ymmärrän, että minun täytyy vahvistaa kattopalkkeja, esimerkiksi siten, että hanpalkki ulottuu harva-aidan alaosaan (45 mm) niissä kolmessa kattokannattimessa, joilla ei ole seinien tukea.
Mielipiteitä tai muita ehdotuksia?
Meillä on jo neljä erilaista kattokulmaa talossa/liitettyissä tiloissa, joten ajattelin käyttää yhtä niistä uudelleen.
Tällä hetkellä kallistuu 15° ja harkitsen sitä madaltamaan jollain tavalla, vaikka epäröin. Jos sen pitää olla 15°, minun täytyy jopa madaltaa selvitäkseni 3 m rajasta. Tämä selvisi aamulla, kun rakensin ensimmäisen tuolin ja huomasin laskeneeni väärin.
Tällä hetkellä kallistuu 15° ja harkitsen sitä madaltamaan jollain tavalla, vaikka epäröin. Jos sen pitää olla 15°, minun täytyy jopa madaltaa selvitäkseni 3 m rajasta. Tämä selvisi aamulla, kun rakensin ensimmäisen tuolin ja huomasin laskeneeni väärin.
Etkö ole harkinnut maan nostamista ympärillä hieman sen sijaan, jos katon kulma on tärkeä? Kaavamuutosta ei tarvita, jos nostat muutaman sentin, ajattelin laittaa karkeaa soraa mökin ympärille.Z z_bumbi sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi