Hei,

Vi naulasimme peruspuun viime viikonloppuna ja runko pystytettiin kattoristikoineen viikon aikana.

Peitin kaiken autotallissa pressulla. Ja viikon aikana satoi muutaman kerran.
Nyt kun otin sen pois peittääkseni katon, huomasin, että suuri vesilätäkkö oli muodostunut yhteen kulmaan sekä toiseen paikkaan. Joten peruspuu on seissyt vedessä (muutamia millimetrejä) useita päiviä.
Olenko tyhmä, jos asennan yläkaton ja toivon, että tämä sitten voidaan kuivata rakennuspuhaltimella?
Vai täytyykö peruspuu vaihtaa?

Olen todella huolissani, jos se täytyy vaihtaa. Silloinhan täytyy vain purkaa kaikki.

// Kristian

Se on vain kuivattava...

Staffans2000
Joo.
On täysin normaalia, että puutavara kastuu. Se kuivuu, kun se tulee katon alle. Jos se on todella pissblött, voit käyttää avfuktare, kun rakennus on verhottu.

Kiitos nopeista vastauksista. Nyt tuntuu rauhallisemmalta ☺
Sitten jatkan rakentamista ja laitan rakennuspuhaltimen suunnattuna kostealle syllen. Lisäksi asetan ilmankuivaimen autotalliin.

//Kristian

Riski on, että ongelma toistuu, kun asetat märän ja lumisen auton, tällöin kipsilevy ja sen takana oleva puu kastuvat, ellei sinulla ole kallistusta pois seinästä kohti lattiakaivoa tai porttia. Vinkki, joka on liian myöhäinen keskustelun aloittajalle, mutta jonka autotallin rakentajat suunnitteluvaiheessa voivat ottaa huomioon, on valaa tai muurata 100 mm korkea sokkeli ja asettaa seinät sen päälle. Silloin ratkaistaan myös ongelma, jossa ulkoverhous tulee liian lähelle maata sisäänkäynnin kohdalla.

Olen tajunnut sen nyt. Olen kuten sanottu tehnyt kaiken uudelleen, olen tajunnut, että korotettu sokkeli olisi ollut selvä valinta.
Mielestäni laatta on outo. Se on perustusyhtiö, joka valoi laatan. Mielestäni kaato seinästä pitäisi olla parempi.

Onko olemassa jotain kosteudenkestävää jalkalistaa, jonka voi asentaa ja sitten silikonata lattian viereen estääkseen tulevat vesiongelmat?

Mikä altistusluokka sinulla on betonille? Tavallinen betonilattia kestää huonosti autosta tulevaa suolavettä.
Se vaatii usein jonkinlaisen pintakäsittelyn, ja samalla voidaan tasoittaa kaato seinästä.
Vielä mieluummin tasoittaa kaato, laittaa klinkkerit ja asentaa sokkeli klinkkerilevyillä.

H
En tiedä, oletko jo laittanut kipsilevyä, mutta helpoin tapa on vaihtaa uloin kipsilevy minerittiin ja vetää sauma lattianurkkia pitkin, jolloin sinulla on seinä, joka kestää erittäin paljon kosteutta ajatellen.

H
Betonin osalta autotallissa pitäisi olla XD betoni, jos aikoo ajaa autolla sisään ja ulos erityisesti talvella.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.