Minunkin hajusivat aika paljon, joten pidin niitä ulkona vuorokauden ennen kuin toin ne sisälle. Muutaman viikon lattialla makaamisen jälkeen en tuntenut enää hajua. Nyt viikonloppuna kiinnitin ne paikalleen ja lisäsin uuden, ja uusi haisi samalta kuin muutkin alussa. Katsotaan ensi kerralla kun menen sinne, onko haju hävinnyt (vapaa-ajan asunto).
Vaalea/käsittelemätön tammi, mutta olen varma, että äänieristysaine on mikä haisee.

MrJay
100% varmuudella se on viltti, joka vetää hajun puoleensa, mistä se johtuu, en tiedä. Ajattelen, että tapauksissa, joissa on "smoked" (rökt) -vaihtoehto paneelista, viltti imee savuhaun puulistoista, muissa tapauksissa ne on ehkä varastoitu samaan tilaan kuin savutetut.

• Tykkään
Smulan74
  • Laddar…
Miksi polttaa puuta, kun halutaan saavuttaa vain väri?!

I
He ilmoittavat verkkosivuillaan, että tuote voi haista voimakkaalta "puulta" muutaman ensimmäisen viikon ajan. Jos on valittu erityiskäsittely, se voi varmasti vaikuttaa. Vaihtoehtona on purkaa se ja säilyttää se hetken aikaa toisessa paikassa ennen uudelleenasennusta. Olisin soittanut Fibrotechille ja kysynyt.

Muuten, kuinka hyvin nämä akustiikkalevyt toimivat, heidän verkkosivullaan ei ole mittauksia? Materiaali vaikuttaa olevan vain 2 cm PET ilman etäisyyttä seinästä. Rimot lasketaan kovaksi materiaaliksi eli ne eivät absorboi mitään ja ne näyttävät peittävän yli 50 % pinta-alasta. Varmasti ne voivat hieman rikkoa ääntä ottaen huomioon suunnittelun, mutta tuntuu siltä, että akustiikkakyky on jäänyt ulkonäön varjoon täällä?

Minulla on itselläni joitakin suuria akustiikkalevyjä PET:stä, mutta ne ovat 70 mm paksuja, ja lisäksi niiden takana pitäisi olla 20-30 mm vapaata tilaa.

Sen lisäksi, että ne voivat haista, oletteko tyytyväisiä niiden toimintaan?

• Tykkään
Smulan74
  • Laddar…
kaked08 kaked08 sanoi:
Olen huomannut nyt, että olemme ostaneet paneelin kahdessa erässä ja itse asiassa vain ensimmäinen erä haisee. Jos laitat nenän toista vasten, se tuoksuu pikemminkin raikkaalta uudelta rakennusmateriaalilta. Otan yhteyttä asiakaspalveluun tästä ja katson, mitä heillä on sanottavaa. Hankalaa on uusia levyjen jyrsiminen paikalleen, jos ne nyt pitää vaihtaa..
kaked08 kaked08 sanoi:
Olen huomannut nyt, että olemme ostaneet paneelin kahdessa erässä ja itse asiassa vain ensimmäinen erä haisee. Jos laitat nenän toista vasten, se tuoksuu pikemminkin raikkaalta uudelta rakennusmateriaalilta. Otan yhteyttä asiakaspalveluun tästä ja katson, mitä heillä on sanottavaa. Hankalaa on uusia levyjen jyrsiminen paikalleen, jos ne nyt pitää vaihtaa..

Juuri niin kuin tunnemme haluavamme tehdä kaiken uudelleen, mutta se haisee… eikä se ole hauskaa makuuhuoneessa.

MrJay MrJay sanoi:
100% varmuudella on huopa, joka imee hajun, en tiedä mistä se johtuu. Ajattelin, että jos on "smoked" (savustettu) versio paneelista, niin huopa imee savun hajua puulistoista, muissa tapauksissa ne on ehkä säilytetty samassa tilassa kuin savustetut.
Hahaha, eikö smoked oak pitäisi haista savulta!?! (vitsi)

Z z_bumbi sanoi:
Miksi tupakoitaisiin puuta, kun kyse on väristä?!
Kyse ei ole aina väristä. Olen kuullut, että on olemassa hajusteakustiikkapaneeleja, joista on tullut trendikkäitä. Niitä on mm. suitsukkeen/mirhan tuoksuisina.
Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi!
Terveisin,
Hans VV-Sörmlandista

S
Z z_bumbi sanoi:
Miksi polttaisiin puuta, kun haluaa vain värin?!
Käytetään ammoniakkihöyryjä puun värjäämiseen.

• Tykkään
vanpire
  • Laddar…
Viltvårdarna Sörmland Viltvårdarna Sörmland sanoi:
Ei ole aina väristä kyse, jota jäljitetään. Olen kuullut, että on olemassa hajun ja akustiikan yhdistävä paneeli, jotain, josta on tullut trendikästä. Sitä on mm. suitsukkeen/myrrhan tuoksuisena.
Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi!
Terveisin,
Hans VV-Sörmlannista
Uskon, että T S tietäisi, jos he olisivat ostaneet jonkin hajuhistorian ja kyse on siis edelleen vain nimestä eikä siitä, että tuotetta olisi millään tavalla savustettu.

Z z_bumbi sanoi:
Luulen, että T S tietäisi, jos olisi kyseessä jonkinlainen tuoksutarinan osto, ja kyse on siis edelleen vain nimestä eikä siitä, että tuotetta olisi jollakin tavalla savustettu.
Meidän pihalla Etelä-Sörmlandissa olen juuri asentanut joukon akustiikkapaneeleja, joilla kaikilla on pehmeä, savumainen tuoksu.

C
Olen asentanut Fibrotech vaalea tammi seinälle koko portaikkoon, ei hajua aiemmin eikä nyt.
Kysyn kuitenkin laadusta, se maksaa melkoisesti ja viilupinta on erittäin ohut. (Paljon oli rikki toimitettaessa ja ne korvattiin, ja löysin outoja saumoja viilussa)
Suositeltujen ruuvien kiinnitys on myös vaikeaa ilman, että paneeli vahingoittuu, koska kannat ovat suuria. Itse kyllästyin ja spraymaalasin mustat asennusruuvit sen sijaan.
Paneeli on kuitenkin todella tyylikäs, mutta en uskalla asentaa sitä muihin paikkoihin, paitsi mahdollisesti kattoon. Pelkään, että se vahingoittuu, jos joku vain päästää pierun lähellä....
Tietääkö joku, onko tätä paneelia saatavilla paremmalla laadulla? Onko Wood On Wall sama juttu vai parempi? Hinta näyttää olevan hieman kalliimpi.

Mielestäni wall upp näyttää olevan samaa laatua.
Tai sen puutetta.

Kuitenkin kauniimmat värit (kotiini)
Ja hieman leveämmät paneelit?

Käsi pitelee puupaneelia, jossa on kolme rakoa ja tummat, puunväriset pinnat. Paneelit ovat leveitä ja näyttävät korkealaatuisilta.

Hei taas! (trådlyft delux)

Te, jotka olette asentaneet akustiikkapaneeleja kuten nämä, huomaatteko mitään eroa äänessä/kaikussa vai ovatko ne asennettu ainoastaan dekoratiivisiin tarkoituksiin :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.