35 688 lukukertaa ·
47 vastausta
36k lukukertaa
47 vastausta
Akustiikkapaneeli ostettu Bauhausista
Hei, olemme tehneet tehosteseinän makuuhuoneeseemme Bauhausista (Fibrotech) hankitusta Akustikpanelista pähkinäpuisena. Jonkin ajan kuluttua seinästä alkaa tulla voimakas tuoksu kuin palosavu... Nukumme aina ikkuna auki, joten ilmanvaihto on hyvä. Olemme erittäin tyytyväisiä ulkonäköön, mutta haju on voimakas, joten lainasimme ozonairin poistaaksemme hajun, mutta se ei katoa. Otamme yhteyttä Bauhausiin, joka sanoo, että meidän täytyy tuulettaa, vaikka kuvailemme nukkuvamme ikkuna auki ja käytämme ozon airia. Heidän mukaansa tuotteessa ei ole vikaa. Otamme heihin uudestaan yhteyttä ja he kiistävät vian, mutta huomautamme siitä uudelleen ja sitten he sanovat, että meidän pitäisi purkaa seinä ja tuoda se sisään... Onko teistä muilla ollut ongelmia hajun kanssa näistä? Pitäisikö meidän nyt purkaa seinä, jonka asentaminen kesti päivän, ehkä saadaksemme uuden? Jos niissä ei ole vikaa, mikä takaa, että seuraava ei haise? Ja kuka vastaa kustannuksista edestakaisin kauppaan ja sen uudelleenasentamisesta?
Minulla on yhteensä 12 kpl "AKUSTIKPANEL FIBROTECH BASIC GRÅ EK" olohuoneessa muutaman kuukauden ajan. Olen erittäin tyytyväinen toimivuuteen ja ulkonäköön. En haista ollenkaan mitään hajua näistä, voiko haju tulla jostain muualta?
Olen myös asentanut nämä olohuoneeseen. Pähkinäpuussa.
Yhdessä laudoista oli vähän hometta, sen näkee mustaksi maalatulla listan sivulla. Mutta se osa, jossa oli hometta, jäi hukkapalaksi. Muuten ne ovat tuoksuneet aika hyvälle.
Yhdessä laudoista oli vähän hometta, sen näkee mustaksi maalatulla listan sivulla. Mutta se osa, jossa oli hometta, jäi hukkapalaksi. Muuten ne ovat tuoksuneet aika hyvälle.
En tiedä mitään itse levyistä, mutta jouduin vaihtamaan muutaman tuhannen neliömetrin alakattoa samanlaisen hajun vuoksi. Se johtui lasivillan sideaineesta, joka oli orgaaninen liima, joka korvasi öljytuotteet. Voisiko paneeleissasi olla jotain vastaavaa?
Nuo alakatot kärsivät erityisesti, kun ilmankosteus ja lämpötila nousivat.
Nuo alakatot kärsivät erityisesti, kun ilmankosteus ja lämpötila nousivat.
Hyvä pointti, että ikkunoiden avaaminen saattaa tuoda tarpeeksi kosteutta, jonka lasivilla imee ja alkaa haista?Scouten sanoi:En tiedä levyistä mitään, mutta olen joutunut vaihtamaan muutamia tuhansia neliömetrejä aluskatoista samanlaisen hajun vuoksi. Se johtui lasivillassa olevasta sideaineesta, orgaanisesta liimasta, joka korvasi öljytuotteet. Voisiko levyissäsi olla jotain samankaltaista?
Ne aluskattomateriaali kärsi erityisesti silloin, kun ilmankosteus ja lämpötila nousivat.
Ikävää, mitä tapahtuu, mutta ozonair poistaa hajun vain ilmasta (mikä varmasti toimii hyvin), mutta se ei tee mitään lähteelle, mikä se sitten onkaan. Lähde tuottaa uutta hajua heti, kun ozonair on poissa...S Smulan74 sanoi:
Asutteko asunnossa? Voiko haju tulla naapureilta? Ei vain ikkunoiden ja ilmanvaihdon kautta, vaan ehkä myös välipohjien ym. kautta. Uusi vai vanha talo? Vaikka asunto on remontoitu, se voi hyvin olla vahingoittunut savusta edellisten omistajien toimesta ja mikä nyt korostuu uudella paneelillanne.
Sen ei pitäisi tapahtua, se oli virheellinen prosessi valmistuksessa, saimme kaiken vaihdetuksi takuulla, joten jos se voi olla syy, se pitäisi vaihtaa.FreQa sanoi:
Sinulla ei ole mitään ylijäämäpalaa, jota voisi vähän höyryttää höyrysilitysraudalla, silloin tuoksun pitäisi tulla suoraan.
Olen huomannut nyt, että ostimme paneelin kahdessa erässä ja itse asiassa vain ensimmäinen erä haisee. Jos laittaa nenän toiseen erään, se tuoksuu pikemminkin vähän raikkaalta rakennusmateriaalilta uudelta. Otan yhteyttä asiakaspalveluun tästä ja katson, mitä heillä on sanottavaa. Hankalaa on jyrsiä uudet levyt paikalleen, jos ne nyt täytyy vaihtaa..Ullhund sanoi:
Asensimme Fibrotech smoked oak -paneelin kesän lopussa, ja kesti valitettavasti noin kolme viikkoa hyvästä tuuletuksesta huolimatta ennen kuin tuoksu katosi täysin.