Hei

On aika laittaa lattia kuistiin ja viereiseen pesutupaan ja varastoon (lattiakaivo, mutta ei kaatoa).

Ajattelin alun perin tasoittaa kaikki, mutta se tuntuu turhalta, koska betoni on enimmäkseen erittäin suora, vain pari paikkaa, joissa on ongelmia.

Olen valokuvannut paikat, jotka ovat epätasaisimpia. Melkein kaikki muut huoneen osat ovat täysin tasaisia, eli erittäin suoria. Paha paikka on erityisesti kahden betonitoimituksen raja. Siellä täytyy vaihtoehtoisesti vähän hioa alaspäin, koska siellä on korkeaa.

Laatta valettiin vuosi sitten ja siinä on vesikiertoinen lattialämmitys.

Mitä minun pitäisi tehdä?
Olisi mukavaa säästää aikaa ja rahaa, jos ei tarvitsisi tasoittaa.

Kiitos vinkeistä!

Betonilattia, jossa on vaaitustyökalu, osoittaen epätasaisuuksia. Lattian reiässä näkyy putkia ja eristemateriaalia.
Punamusta vatupassi betonilattialla, rakennusmateriaaleja taustalla. Lattian tasaisuutta arvioidaan.
Talon lattia, vesivaaka punainen, epätasainen betonipinta, betonisauma, lattialämmitys, sähköjohto; kysymys lattiatasoituksesta.

Viimeksi muokattu:
Mitä lattiaa aiot laittaa? Älä välitä tasoitteen levittämisestä, jos sinulla on liimaa tai kiinnityslaasti, jolla voit ottaa vähän epätasaisuutta, mielestäni.

Laatoitus, 30x60cm on suunnitelma. Ehkä minun täytyy myös hioa hieman korkeutta pois. Kun katsoo kaikkia kolmea kuvaa, sanoisin, että se on ennemminkin korkea kuin matala.

En osaa arvioida, onko vähemmän työtä hioa hieman kuin tasoitevalaa koko alueen.

Tein virheen, kun en tehnyt kaatoa kodinhoitohuoneeseen, ja se on yksi niistä asioista, joita kadun tänään. Jos pesukoneeseen tulee tukos ja vesi virtaa väärään suuntaan, kerran tuli tukos viemäriin ja vesi valui keittiöön.

Vinkkini on, että tasoitetaan ja tehdään kaato kaivoon vaikka se kirpaisee kukkarossa.

/N

• Tykkään
tobbew
  • Laddar…
niblom sanoi:
Tein virheen, etten tehnyt kaatoa pesutuvassa ja se on yksi niistä asioista, joita kadun tänään. Kun pesukoneessa tulee tukos, vesi virtaa väärään suuntaan, kerran on ollut tukos viemärissä ja vesi juoksi keittiöön.

Vinkkini on tasoittaa ja tehdä kaato kaivoon, vaikka se tekisikin loven kukkaroon.

/N
Kuulostaa järkevältä. Teen varmaan niin pesutuvassa.

Mutta otetaan sitten erikseen tämä viherhuoneen kysymys. Joko hion sauman kahden valetun osan välillä tai tasoitan koko alueen. Spontaanisti tuntuu järkevämmältä hioa, sillä se on hyvin pieni osa (sanotaan yksi tai kaksi neliömetriä) verrattuna siihen, että tasoittaisi 40.

Mitä sanotte muut? Kuvat, jotka olen näyttänyt, ratkaisisiko hiomakone tämän järkevällä tavalla?

Ei tai ehkä koen sen todella vaikeaksi hioa betoni tasaiseksi, mutta olen vain käyttänyt käsikäyttöistä konetta. Mutta olisin tasoittanut laastilla. Olen kokeillut 30x60 laattoja, mutta huomasin, että noin millimetri riitti lattian keikkumiseen ja todennäköisesti tulee hammastusta. En usko, että rakentaminen kiinnityslaastilla kuten joku ehdotti toimisi, koska minun pitäisi henkilökohtaisesti tarkistaa jokainen pieni askel ja varmistaa, että lauta on suora kaikkiin suuntiin ja että se sopii seuraavan laatan kanssa ilman hammastusta. Ei, pohjatyöt ovat tärkeitä, jotta pintaviimeistely voidaan tehdä hienoksi ilman liikaa työtä.

Ok, kiitos ajatuksista, Kromo.
Minun täytyy yhdessä teidän viisaiden kanssa foorumilla miettiä muutaman päivän.
Jos otan askeleen pois alkuperäissuunnitelmasta ja pohdin laminaattia, eli klikattavaa lattiaa. Ovatko ne enemmän vai vähemmän anteeksiantavia?

Se on anteeksiantavampaa. lisäksi jos se antaa hieman periksi kävellessä, se ei ehkä ole niin vakavaa. Klinkkerilaatat, joihin varpaat lyövät tai jotka vielä pahemmin antavat hieman periksi, voi vain tehdä uudelleen. Joten totta kai laminaatti on anteeksiantavampaa, mutta koen, että klinkkeri on tyylikkäämpi, kestävämpi ja eksklusiivisempi, jos se on asennettu oikein ;)

OK, kiitos!

Olen samaa mieltä siitä, että klinkkeri tuntuu arvokkaammalta, kun se on paikallaan. Tällä hetkellä yritän löytää joitain oikopolkuja, joilla on kuitenkin seurauksia, joita voi kestää.
Olen rakentanut useita vuosia ja unelmoin siitä, että jonain päivänä valmistuisin, ja tunnen vähän näin:

Vaihtoehto 1 (alkuperäinen idea): Tasoite + klinkkeri, kiinnityslaasti + saumaus. Maksaa noin 9000 materiaalia byggmaxilta, vie hirveästi aikaa laittaa sekä en ole tehnyt sitä aikaisemmin ja täytyy ottaa huomioon aloittelijan virheet, jotka voivat olla pikkuasioita tai todella ärsyttäviä.

Vaihtoehto 2 (aloitettu eilen): hioa korkeimmat kohdat, laminaatti (maksaa noin 4000, laitetaan päivässä tai kahdessa ja hallitsen sen itse)

Usein tuntuu siltä, että "äh, ei haittaa, vaikka se maksaa 5000 ekstraa, se ei ole paljon rahaa kokonaisuudessaan suuressa rakennusprojektissa", mutta samalla sitä tulee hemmetin masentuneeksi siitä, että mikään ei valmistu, ja jos säästää muutaman tuhat sieltä täältä, se kasvaa melko paljon lopulta.

Mutta aion vielä harkita vähän lisää. :)
Suuret kiitokset! Jos haluat nähdä yksityiskohtia siitä, mistä on kyse, näet facebook-sivun allekirjoituksessani.

Hei ja kiitos kaikista vastauksista.

Tein täydellisen suunnanmuutoksen siitä, miten olen suunnitellut vuoden ajan, ja hioin sekä tasoitin lattiaa paikallisesti ja aion nyt asentaa halvan laminaattilattian. Päätös syntyi yksinkertaisesti siitä syystä, että haluan saada valmista. :)
Jos kadun päätöstäni viiden vuoden kuluttua, laatoitan silloin - sillä ostin halpaa laminaattia Rustasta, jonka voin heittää ikkunasta ulos, jos se ei pitkässä juoksussa toimi. Mutta jonkin vuoden se oppii pysymään hyvänä kyllä. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.