Varastossa aion nyt asentaa 8 hyllytasoa, jotka ovat noin 2,48 m pitkiä ja 60 cm syviä.
Nämä:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...hyllplan/hyllplan-folierat-mdf/09060/hyllplan

Byggmaxilla on hyllyjärjestelmä, jossa ostetaan seinäkiskot ja konsolit niiden kiinnittämistä varten.
Tämä tulee kuitenkin melko kalliiksi, kun otetaan huomioon, että tarvitaan useita kiskoja ja paljon konsolia.

Ajattelin sen sijaan kiinnittää ne suoraan seinään, tässä ei pitäisi olla ongelmia, koska paikalla on ruuvikiinnitykseen sopivat seinän tukipuut.
Minkälaiset konsolit minun pitäisi tässä tapauksessa hankkia, jotta ne olisivat tarpeeksi vahvoja pitämään hyllyt, jotka ovat näin suuria (60 cm syviä)?
Nämä ovat saatavilla ja edullisia, mutta ovatko ehkä liian pieniä?
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...or-konsoller/metall-konsol/25721/vinkelkonsol

Pahimmassa tapauksessa minun täytyy ostaa hyllylevyt, jotka ovat 40 cm syviä.
Sen pitäisi kyllä toimia kannakkeiden kanssa, jotka ovat 30 cm syviä.

Haluan kuitenkin paljon mieluummin 60 cm syvyyttä!!

Et kai voi lastata kovin paljoa niillä, jos käytät noita konsolit. Pelkästään levyt painavat jo melko paljon. Tuntuu siltä, että itse tarkoitus näin syvillä hyllyillä on pystyä lastaamaan paljon tavaraa niille, vai mitä?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

Kyllä, ajatus on, että niille voi lastata paljon!

Jos ostan 40 cm syviä hyllyjä ja 4 kpl 30 cm syviä konsoler, eikö niiden pitäisi toimia silloin?

Mitä olit ajatellut laittaa hyllyille? Valitettavasti joudut luultavasti käyttämään tukevaa tavaraa. Noiden konsolien, joihin linkkasit, paino vetää ne mutkalle pelkästään hyllyn omasta painosta.

Älä laske sen varaan, että voisit ladata mitään merkittävää noilla konsoleilla.

Suosittelisin käyttämään juuri kisko- ja konsolijärjestelmää (mahdollisimman pitkää suhteessa hyllytason syvyyteen). Etuna on, että voit muuttaa hyllytason korkeutta tarpeen mukaan, jos tarpeet muuttuvat.

Tai paras vaihtoehto, rakenna paikan päällä hieman tukipuita käyttäen (esimerkiksi 45x70 mm riittää mainiosti tai 45x95, jos aiot ladata raskaasti). Voit edelleen käyttää valmiita hyllytasoja tai ostaa tavallista lastulevyä ja leikata niin kuin haluat. Rakenna se H-muotoiseksi, jotta saat tukipuun seinään ja yhtä pitkän tukipuun edestä "pilariksi", näiden välissä on poikkipuu, joka sekä yhdistää rakenteen että tukee hyllytasoja.

• Tykkään
Paul-Staffanstorp ja 1 muu
  • Laddar…
Byggmax ELFA kopio on hintansa arvoinen ja laadukkaasti tehty.
Jos katsot ELFAn uusien hintojen hintoja, saatat muuttaa mieltäsi hintojen suhteen ;)

Minulla on vastaava kokoonpano, kuin mistä ajattelet, 220*60 näissä kannattimissa ja olen lastannut noin 50 kg maalia jaettuina pituudelle, 4 kiskoa seinällä kantavat kuorman. Toimii loistavasti.

Kävin ostamassa tavarat tänään, siitä tuli kompromissi.

Nyt ostin tavarat hyllyyn, joka koostuu 60 cm syvistä hyllytasoista (juuri ne, jotka linkkasin ensimmäisessä viestissä).
Niille minulla on 4 seinäkiskoa, joihin asennan jokaisen hyllytason kohdalle 4 kannatinta, jotka ovat 55 cm syviä.
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...r-konsoller/metall-konsol/25707/konsol-metall
Tästä pitäisi tulla erittäin vakaa, ja näille hyllyille aion laittaa paljon ja raskaita tavaroita.

Sitten ostin hyllytasoja, jotka olivat puolet vähemmän syviä (30 cm).
Näihin kiinnitän 6 kannatinta per hyllytaso, nämä kannattimet 30 cm syviä:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...or-konsoller/metall-konsol/25721/vinkelkonsol
Tämä ei tule olemaan yhtä vakaa, mutta täällä aion taas säilyttää tavaroita, jotka eivät ole lainkaan yhtä painavia.

Kaiken kaikkiaan se maksoi 2500 kr (sisältäen ruuvit).
Pirun kallista kuitenkin muutamille hyllyille täytyy sanoa.

Olen samaa mieltä kinglollen kanssa kiintokalusteista. Itselläni on kellarissa 45/45 koolaukset, jotka on kiinnitetty kattoon, ja tavallisesta lastulevystä tehdyt hyllytasona. Ei mitään hienoja hyllylevyjä siellä. Tämä ei maksa monta sataa euroa. Haittana on tietenkin pylväs etureunassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.