4 579 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Aidan rakentaminen maakiiloilla
Rakennan paraikaa aitaa ja käytän pääasiassa maapainikkeita, tarkemmin sanottuna tätä Julalta https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/byggbeslag/jordankare/jordankare-019051/
Nyt ongelmana on, että rakas veljeni leikkasi kaikki kannattimet yhtä pitkiksi eikä huomioinut, että aidan reunassa on suuri korkeusero, joten yritän nyt säätää kannattimien korkeutta suhteessa toisiinsa siten, että maapainikkeita ei työnnetä kokonaan maahan.
Kuten näen, minulla on kaksi vaihtoehtoa, joko ostaa ja leikata uudet, pidemmät kannattimet, jotta maapainikkeet voidaan kiinnittää kunnolla maahan tai jatkaa nykyisellä tavalla ja antaa niiden nousta vähän esiin. Ei ole erityisen tärkeää, että aidasta tulee todella vahva, koska tämä osa on suojattu tuulelta ja muilta tekijöiltä, jotka rasittavat aitaa.
Mitä sinä tekisit minun asemassani?
Nyt ongelmana on, että rakas veljeni leikkasi kaikki kannattimet yhtä pitkiksi eikä huomioinut, että aidan reunassa on suuri korkeusero, joten yritän nyt säätää kannattimien korkeutta suhteessa toisiinsa siten, että maapainikkeita ei työnnetä kokonaan maahan.
Kuten näen, minulla on kaksi vaihtoehtoa, joko ostaa ja leikata uudet, pidemmät kannattimet, jotta maapainikkeet voidaan kiinnittää kunnolla maahan tai jatkaa nykyisellä tavalla ja antaa niiden nousta vähän esiin. Ei ole erityisen tärkeää, että aidasta tulee todella vahva, koska tämä osa on suojattu tuulelta ja muilta tekijöiltä, jotka rasittavat aitaa.
Mitä sinä tekisit minun asemassani?
Epäilin sitä, on varmaan ihan parasta, niin ei tarvitse ärsyyntyä siitä koko ajan ja aita on oikeasti vakaa.wildeside sanoi:
Hmm voi olla siksi niitä kutsutaan maa-ankkureiksi koska ne pitää vetää maahan😉
Olen itse asentanut 40 metriä aitaa näillä maa-ankkureilla 4-5 vuotta sitten ja aita tuli vakaaksi ja seisoo yhä.
Jos aiot laittaa yläriman tolppaan, voit kiinnittää pari ruuvia ylhäältäpäin, jos liitoskappale ei ole liian pitkä, niin se on vakaampi.
Olen itse asentanut 40 metriä aitaa näillä maa-ankkureilla 4-5 vuotta sitten ja aita tuli vakaaksi ja seisoo yhä.
Jos aiot laittaa yläriman tolppaan, voit kiinnittää pari ruuvia ylhäältäpäin, jos liitoskappale ei ole liian pitkä, niin se on vakaampi.
wildeside sanoi:
Hmm, voi olla siksi niitä kutsutaan maakiiloiksi, että ne vedetään maan sisään 😉
Itse asetin 40 metriä aitaa noilla maakiiloilla 4-5 vuotta sitten ja aita pysyi vakaina ja on yhä paikoillaan ainakin.
Jos aiot laittaa poikkipuun tolppaan, voit kiinnittää pari ruuvia ylhäältä, jos liitososa ei ole liian pitkä, tulee vakaampi.
Haha kyllä, totta, toivoin että 70 % maahan riittäisi, mutta täytyykin mennä ostamaan vähän tolppia huomenna ja aloittaa sahaaminen 🫡 En aio laittaa poikkipuuta, mutta kiitos vinkistä.
Klikkaa tästä vastataksesi

