Hei!
Kun puusepät avasivat sydänseinän Ådalshusissamme, siellä oli vain lastulevyjä, ei yhtään rankaa. He katsoivat, että seinä ei ollut kantava. Keskustelimme sitten toisen henkilön kanssa, joka on rakennusinsinööri ja sanoi päinvastoin, että ne lastulevyt todellakin ovat kantavia. Talo koostuu yhteen liimatuista lastulevyistä valmiina elementteinä. Sydänseinän päällä on lattiapalkisto, joka nojaa sydänseinään ja ulkoseiniin.
Puusepät olivat edelleen sitä mieltä, että sydänseinä ei voi olla kantava, koska se oli vain lastulevyä. Heidän kompromissinsa oli asentaa liimapuupalkki seinän päälle. Se on vain ruuvattu seinään, se ei varsinaisesti lepää minkään päällä.

Tarvitsen nyt neuvoja asiantuntijoilta, onko tämä riittävä? Vai pitäisikö meidän tehdä se jollain toisella tavalla?

Kuten ymmärrätte, olemme äärettömän tietämättömiä aiheesta, joten pyydän anteeksi, että teksti on kirjoitettu epäselvästi.
 
BirgitS
Tervetuloa forumille!

Kirvesmiesten ratkaisu kuulostaa todella oudolta. Eikö rakennusinsinööri voi auttaa teitä löytämään hyvän ja turvallisen ratkaisun?
Onhan heillä koulutusta siihen, toisin kuin kirvesmiehillä.
 
  • Tykkään
IngridM ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.