Edellytyksilläsi en voi tehdä hiekkalaatikkoa, en koskaan laittaisi mitään maamattoa.
Hiekkalaatikko on niin lyhyt aika lasten historiassa, vai ajatteletko, että he istuvat hiekkalaatikossa kavereidensa kanssa, kun he ovat 19?

Protte

Claes Sörmland
Ja emme ole vielä edes keskustelleet ongelmasta kissojen ja hiekkalaatikoiden kanssa. [Kaataa lasiin lisää punaviiniä.]

• Tykkään
Henrik.woll
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Ja emme ole vielä edes keskustelleet ongelmasta kissojen ja hiekkalaatikoiden kanssa. [Kaataa lisää punaista lasiin.]
Ei aloita kissoista.... :poop::seenoevil:

[istuu mukavasti sohvalla oluen kanssa]

prototypen prototypen sanoi:
Sinun ehdoin en voi tehdä hiekkalaatikkoa, en koskaan laittaisi mitään markduk.
Hiekkalaatikko on niin lyhyt aika lasten historiassa, vai ajatteletko että he istuvat hiekkalaatikossa ystäviensä kanssa kun ovat 19?

Protte
Tarkoitatko, ettet voi tehdä hiekkalaatikkoa, jos markduk täytyy laittaa alle?

Markduk maksoi 32 kruunua. Leikkaaminen ja asettaminen ei kestänyt kuin muutaman minuutin. Mikä olisi markdukin haitta, riippumatta siitä miten tehdään?

Kaksi kangasta tietysti, kuten joku toinen kirjoitti. Sitten sinun täytyy olla kansi. Jotteivät kissat pissaa. Ehkä hankit useampia lapsia, joten laske sen varaan, että tuo laatikko on siinä aika kauan, joten valitse hyvä paikka. Viimeiseksi, mutta ei vähäisimpänä, on aika fiksua valita paikka, joka antaa varjoa päivän kuumimpina tunteina. Lapset voivat leikkiä uskomattoman pitkään banaaleilla asioilla. Joten jos he rakastavat hiekkalaatikkoa, voi olla hyvä, että se on strategisesti hyvällä paikalla, jotta voit istua aurinkotuolissa ja juoda liian vahvoja juomia samalla kun lapset leikkivät varjossa (niin olen tehnyt ainakin. Joo, olen aika tyytyväinen itseeni niillä kerroilla, kun voin nauttia drinkeistä ja lapset leikkivät itsekseen:rofl::D) (y)(y)

• Tykkään
Henrik.woll
  • Laddar…
H
P Plantarn sanoi:
Ehkä se on makuasia tai ehkä on oikea vastaus, mutta lapset ovat menneet nukkumaan, vaimo myös, olen valmis arjen ja nyt haluan hemmotella itseäni tekemällä yksinkertaisista asioista monimutkaisempia :D

Minulla on puinen hiekkalaatikko - vain seinät ja kansi (ei pohjaa), jonka olen kaivanut puutarhaan.
Hiekkalaatikon alle olen vetänyt suodatinkankaan. Olin juuri menossa leikkaamaan kankaan reunoja, jotka työntyvät ulos, kun aloin miettiä, olenko todella tehnyt oikein. Olen siis laittanut kankaan alla olevan kuvan 1 mukaisesti. Kangas on hiekkalaatikon ulkopuolella. Ajattelin, että se oli parempi kuin kuva 2, jossa ruoho ja muu voisivat päästä kankaan ja laatikon väliin. Ja suodatinkangas on kyllä siellä juuri estämässä kasveja pääsemästä laatikkoon ja hiekkaa tunkeutumasta maahan. Mutta kysymys on, pitäisikö kankaan ennemmin estää hiekkaa pääsemästä laatikon alle, mikä ei tapahdu kuvassa 1. Jos laatikolla istuu/kävelee, se liikkuu niin, että vähitellen hiekka joutuu laatikon ja kankaan väliin, ja silloin hiekka on sivuilla ja laatikko nousee korkeussuunnassa, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Edelleen kankaan sisällä mutta laatikon ulkopuolella. Sillä ei luultavasti oikeasti ole väliä, miten teen, koska hiekkalaatikko oli halpa eikä ole maailmanloppu, jos se pitää myöhemmin purkaa/korvata.

Onko olemassa oikeaa tapaa, miten tekisit tai olet tehnyt? Suodatinkangas hiekkalaatikon sisällä vai ulkopuolella? 1 vai 2?

[kuva]
Arvostan arkipäivän runoutta

"Ehkä se on makuasia tai ehkä on oikea vastaus, mutta lapset ovat menneet nukkumaan, vaimo myös, olen valmis arjen ja nyt haluan hemmotella itseäni tekemällä yksinkertaisista asioista monimutkaisempia :D"

(Olut sohvalla piirretyn Hämähäkkimiehen äärellä lasten kanssa)

P Plantarn sanoi:
Ehkä se on makuasia tai ehkä on oikea vastaus, mutta lapset ovat menneet nukkumaan, vaimo myös, olen valmis arjen ja nyt haluan hemmotella itseäni tekemällä yksinkertaisista asioista monimutkaisempia :D

Minulla on puinen hiekkalaatikko - vain seinät ja kansi (ei pohjaa), jonka olen kaivanut puutarhaan.
Hiekkalaatikon alle olen vetänyt suodatinkankaan. Olin juuri menossa leikkaamaan kankaan reunoja, jotka työntyvät ulos, kun aloin miettiä, olenko todella tehnyt oikein. Olen siis laittanut kankaan alla olevan kuvan 1 mukaisesti. Kangas on hiekkalaatikon ulkopuolella. Ajattelin, että se oli parempi kuin kuva 2, jossa ruoho ja muu voisivat päästä kankaan ja laatikon väliin. Ja suodatinkangas on kyllä siellä juuri estämässä kasveja pääsemästä laatikkoon ja hiekkaa tunkeutumasta maahan. Mutta kysymys on, pitäisikö kankaan ennemmin estää hiekkaa pääsemästä laatikon alle, mikä ei tapahdu kuvassa 1. Jos laatikolla istuu/kävelee, se liikkuu niin, että vähitellen hiekka joutuu laatikon ja kankaan väliin, ja silloin hiekka on sivuilla ja laatikko nousee korkeussuunnassa, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Edelleen kankaan sisällä mutta laatikon ulkopuolella. Sillä ei luultavasti oikeasti ole väliä, miten teen, koska hiekkalaatikko oli halpa eikä ole maailmanloppu, jos se pitää myöhemmin purkaa/korvata.

Onko olemassa oikeaa tapaa, miten tekisit tai olet tehnyt? Suodatinkangas hiekkalaatikon sisällä vai ulkopuolella? 1 vai 2?

[kuva]

Rikkaruohot tulevat ylhäältä, eivät alhaalta.

Vaihtoehto 2. 7 päivää viikossa.

T tobbbias sanoi:
Tietenkin kaksoiskankaat, kuten joku toinen kirjoitti. Sitten tarvitse kansi. Jotta kissat eivät pissaa. Sitten ehkä hankit lisää lapsia, joten kannattaa laskea sen laatikon seisovan paikallaan melko pitkään, joten valitse hyvä paikka. Viimeiseksi, mutta ei vähäisimpänä, on melko fiksua valita paikka, joka antaa varjoa päivän kuumimpina tunteina. Lapset voivat leikkiä uskomattoman kauan yksinkertaisilla asioilla. Joten jos he rakastavat hiekkalaatikkoa, voi olla hyvä, että se on strategisesti hyvällä paikalla, jotta voit istua aurinkotuolissa ja juoda liian vahvoja drinkkejä samalla, kun lapset leikkivät varjossa (niin olen ainakin tehnyt. Kyllä, olen melko tyytyväinen itseeni kun voi nauttia drinkkejä ja lapset leikkivät itse :rofl::D) (y)(y)
Kyse on siitä, että lapset todella käyttävät kantta, eli jos en kulje talossa tylsänä ukkona joka yö, kansi ei koskaan ole paikoillaan. Lisäksi lähellä on mäntyjä, joten kaikki neulaset... ugh.. kaikki tämä neulaset.. :seenoevil:
Voisi olla saranat, jotka sulkeutuvat itsestään. Jos lapsella on sisarus, voi yksi pitää ylhäällä, kun toinen kaivaa. Tiimityö näyttää hyvältä CV:ssä :cool:

Viimeksi muokattu:
Naapuri rakensi tukevan hiekkalaatikon viime kesänä, jossa on maatekstiili alapuolella.
Ehdin ennakoida ongelmaa (minun ja alueen kissat) ja tarjouduin valmistamaan sille suojan ensiluokkaisesta muovikankaasta reunoilla, jotta sen voi helposti vetää päälle ja pois. He ilahtuivat, kun selitin, että se myös suojaa rikkaruohoilta, jotka nousevat ylhäältä, ja lisäksi se pitää hiekan kosteana, koska leikkiä kuivassa hiekassa ei ole mihinkään.
Tuli todella hyvä... mutta nyt muurahaiset ovat muuttaneet sisään.

• Haha
Blivit med sommarhus ja 1 muu
  • Laddar…
Niin äärimmäisen monimutkaiseksi se meni, kun olin hiekkalaatikkoiässä, minulla oli vain kipattu kasa hiekkaa, ei kehystä eikä kangasta.
Lapseni saivat itse asiassa kehyksen ja "kaivinkoneen", ja sen kanssa päätyi melko paljon hiekkaa kehyksen ulkopuolelle.

Protte

• Tykkään
Ingenjören
  • Laddar…
Claes Sörmland
prototypen prototypen sanoi:
Niin valtavan monimutkaiseksi se meni, kun olin hiekkalaatikkoikäinen, minulla oli vain kasa kipattua hiekkaa, ei reunaa eikä kangasta. Lapsilleni annoin itse asiassa reunuksen ja "kaivinkoneen", ja sen avulla päätyi paljon hiekkaa reunuksen ulkopuolelle.

Protte
Tällainen Four-Yorkshiremen-teemaan. Aikoinaan kyllästetty puu ei myöskään ollut leikin asia. Mutta se piti muurahaiset ja rikkaruohot loitolla. Mutta kissat...

Nyt olen miettinyt tätä hankalaa ongelmaa parin oluen äärellä ja tullut siihen tulokseen, että seuraava ratkaisu on paras. Valitettavasti en muista tarkalleen miksi, joten olisi hyvä jos voisimme yhdessä selvittää sen.

Piirros putken rakenteesta, jossa numero kolme ylhäällä. Mukana värit musta, vihreä, punainen ja ruskea tekstissä mainitussa rakennusprojektissa.

Ei lainkaan huumoria tässä viestissä ;).

• Tykkään
Plantarn ja 1 muu
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Nyt olen pohtinut tätä ongelmallista asiaa parin oluen kera ja tulin siihen tulokseen, että seuraava ratkaisu on paras. Valitettavasti en muista tarkalleen miksi, joten olisi hyvä, jos voisimme yhdessä miettiä sitä.

[kuva]

Ei lainkaan huumoria tässä viestissä ;).
Vältetään ongelma rikkaruohojen ja kissankakkojen kanssa:ok:(y)

Henrik.woll Henrik.woll sanoi:
Välttyy rikkaruohojen ja kissan jätösten ongelmalta:ok:(y)
Tarkoittaako se myös kissan jätöksiä? Että ne tulevat ylhäältä?

Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Tässä Four-Yorkshiremen-teemalla. Aikaisempi painekyllästetty puutavara ei myöskään ollut lasten leikkiä. Mutta se piti muurahaiset ja rikkaruohot loitolla. Mutta kissat...
Itse asiassa lasteni kehys oli jonkin purkupuun materiaalista, joten se oli melko lahoa, kun laatikko purettiin, ei myrkkyä siellä todellakaan.
Jos hiekkalaatikossa kasvaa kaikenlaista ruohoa ja rikkaruohoa, se johtuu siitä, että lapset eivät ole siellä riittävästi.

Protte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.