1 888 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Äänieristys Lattia
Hei, olen lukenut jonkin verran foorumilta lattian äänieristyksestä.
Minulla on seuraava pohdinta, johon saa mielellään antaa mielipiteitä.
1. 14mm Parketti
2. 2mm Decibex
3. 13mm Lattiakipsi
4. 13mm Lattiakipsi
5. 17mm Askeläänilevy (paroc)
6. 38mm Compact floor (Byggelit)
7. ?mm Ilmarako
8. ?mm Kivivilla (Sahanpuru tänään)
Tämä rakenne on 97mm korkeudellaan suurimmissa huoneissa. Jos teidän olisi pakko vähentää 97mm, mitä muuttaisitte? Vai tekisittekö aivan toisin?
Minulla on seuraava pohdinta, johon saa mielellään antaa mielipiteitä.
1. 14mm Parketti
2. 2mm Decibex
3. 13mm Lattiakipsi
4. 13mm Lattiakipsi
5. 17mm Askeläänilevy (paroc)
6. 38mm Compact floor (Byggelit)
7. ?mm Ilmarako
8. ?mm Kivivilla (Sahanpuru tänään)
Tämä rakenne on 97mm korkeudellaan suurimmissa huoneissa. Jos teidän olisi pakko vähentää 97mm, mitä muuttaisitte? Vai tekisittekö aivan toisin?
Tuntuu siltä, että monia erilaisia asioita tarvitaan puulattian asentamiseksi.
Asentaisin vähän paksumman puulattian, joka kantaa itsensä.
Ja täyttäisin lattiarakenteen eristyksellä, jolla on hyvä äänieristys. Kivi-/lasivilla ei ole kovin hyvät äänieristysominaisuudet. Sen sijaan erilaisilla selluloosapohjaisilla eristyksillä on huomattavasti paremmat (Warmcel, Ekofiber jne.). Ne voidaan puhaltaa sisään sivulta, jos viimeisten lankkujen sijoittamista odotetaan eristyksen jälkeen.
Ehkä askeläänilevy voi vaimentaa sitä ääntä, joka leviää säästöpuitteiden kautta...
Asentaisin vähän paksumman puulattian, joka kantaa itsensä.
Ja täyttäisin lattiarakenteen eristyksellä, jolla on hyvä äänieristys. Kivi-/lasivilla ei ole kovin hyvät äänieristysominaisuudet. Sen sijaan erilaisilla selluloosapohjaisilla eristyksillä on huomattavasti paremmat (Warmcel, Ekofiber jne.). Ne voidaan puhaltaa sisään sivulta, jos viimeisten lankkujen sijoittamista odotetaan eristyksen jälkeen.
Ehkä askeläänilevy voi vaimentaa sitä ääntä, joka leviää säästöpuitteiden kautta...
Mikä ei tullut ilmi, on että kyseessä on kahden perheen huvila, jossa kuulee melko selvästi, kun joku kävelee ja mitä puhutaan. Jos katsoo, miten tehdään uudisrakentamista huoneistoissa, heillä on paljon enemmän materiaalia, mitä olen lukenut. Mutta tilaa ei ole rajattomasti, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita.Perrka sanoi:Tuntuu olevan paljon erilaisia asioita puulattian asettamiseen.
Voisin laittaa hieman paksumman puulattian, joka kantaa itsessään.
Ja täytän palkiston eristyksellä, jolla on hyvät äänieristysominaisuudet. Kivi-/lasivillalla on melko huonot äänieristysominaisuudet. Sitä vastoin erilaisilla selluloosapohjaisilla eristyksillä on huomattavasti paremmat (Warmcel, Ekofiber jne). Voidaan puhaltaa sivulta, jos odottaa viimeisten lankkujen asentamista eristyksen jälkeen.
Ehkä askeläänilevy voi vaimentaa sitä ääntä, joka leviää säären läpi...
Klikkaa tästä vastataksesi