775 lukukertaa ·
11 vastausta
775 lukukertaa
11 vastausta
Äänieristää seinä asunnossa
Hei!
Olen äskettäin muuttanut talosta asuntoon. Tyttäreni huone on seinä vierekkäin porraskäytävän kanssa, ja on aika selvää, kun ihmiset kulkevat ylös ja alas.
Ilman tarkkaa mittausta seinä porraskäytävää vasten on noin 4 metriä pitkä. Mietin, mikä on paras ja kätevin tapa vaimentaa ääntä sieltä.
Ajatukseni on rakentaa uusi seinä jollakin äänen eristämisellä ja sitten kipsilevyllä, haluan tietysti napata niin vähän kuin mahdollista seinästä.
Mikä toimii parhaiten äänen eristämiseen tässä tapauksessa?
Onko perinteinen eristys + kipsilevy paras ratkaisu, vai voivatko modernit akustiikkapaneelit auttaa?
Tyttäreni haluaa mieluiten tapetin seinälle, joten sen täytyy toimia myös esteettisesti.
Otamme mielellämme vastaan vihjeitä.
Olen äskettäin muuttanut talosta asuntoon. Tyttäreni huone on seinä vierekkäin porraskäytävän kanssa, ja on aika selvää, kun ihmiset kulkevat ylös ja alas.
Ilman tarkkaa mittausta seinä porraskäytävää vasten on noin 4 metriä pitkä. Mietin, mikä on paras ja kätevin tapa vaimentaa ääntä sieltä.
Ajatukseni on rakentaa uusi seinä jollakin äänen eristämisellä ja sitten kipsilevyllä, haluan tietysti napata niin vähän kuin mahdollista seinästä.
Mikä toimii parhaiten äänen eristämiseen tässä tapauksessa?
Onko perinteinen eristys + kipsilevy paras ratkaisu, vai voivatko modernit akustiikkapaneelit auttaa?
Tyttäreni haluaa mieluiten tapetin seinälle, joten sen täytyy toimia myös esteettisesti.
Otamme mielellämme vastaan vihjeitä.
Melkein kaikki seinät asunnossa ovat betonia ja niihin tarvitaan iskuporakone. Mutta se seinä rappukäytävän suuntaan kuulostaa melkein ontolta, kun koputtaa. Siihen voi ruuvata ilman iskuporakonetta. Mutta ei kuitenkaan ole kipsiä, murubetonia tai mitä se nyt onkaan.Appendix sanoi:
Ja rappukäytävän puolelta se on rapattu normaali rappukäytävän seinä.
Kuulee ihmisten puhuvan rappukäytävässä, kenkien ääniä portaissa ja meillä on porraskäytävän ulkopuolella ovipuhelin. Sen hän kuulee erittäin hyvin.
Mielellään mahdollisimman halvalla.
Ongelma on, että mikään ei ole "taatusti" toimiva.
Mutta "yksinkertainen" on rakentaa uusi seinä olemassa olevan päälle. Varmista, että se on täysin tiivis vanhaa seinää vasten. Eristävä/ääntä vaimentava levy ja sitten kipsilevy ja maalaus.
Mutta varautukaa siihen, että menetätte 15 cm siitä seinästä.
Eikä ole täysin varmaa, että se poistaa kaikki äänet. Teini-ikäisillä on paljon parempi kuulo kuin meillä vanhoilla.
Mutta "yksinkertainen" on rakentaa uusi seinä olemassa olevan päälle. Varmista, että se on täysin tiivis vanhaa seinää vasten. Eristävä/ääntä vaimentava levy ja sitten kipsilevy ja maalaus.
Mutta varautukaa siihen, että menetätte 15 cm siitä seinästä.
Eikä ole täysin varmaa, että se poistaa kaikki äänet. Teini-ikäisillä on paljon parempi kuulo kuin meillä vanhoilla.
Näin aion tehdä, en ole varma onko se paras tapa mutta toivon että se toimii minulle.
Ensin asetan kumimaton itse seinälle koska minulla on ylimääräistä eikä se maksa mitään. Runkorakennus teräsprofiililla 1-2 cm irti olemassa olevasta seinästä ja kunnollinen tukipuu. Eristäminen mineraalivillalla ja sitten kaksinkertainen kipsilevy sen päälle.
Ensin asetan kumimaton itse seinälle koska minulla on ylimääräistä eikä se maksa mitään. Runkorakennus teräsprofiililla 1-2 cm irti olemassa olevasta seinästä ja kunnollinen tukipuu. Eristäminen mineraalivillalla ja sitten kaksinkertainen kipsilevy sen päälle.
Jos se ei ole asuinkäyttöömme tarkoitettu gummi, on olemassa riski hajulle ja muulle. Mutta jos se on sisäkäyttöön, jatka vaan.AXS sanoi:
Näin aion tehdä, en ole varma onko se paras tapa, mutta toivottavasti se toimii minulle.
Ensin asetan kumimaton itse seinään, koska minulla on ylimääräistä, eikä se maksa mitään. Ruuvaan teräsprofiilin 1-2 cm etäisyydelle olemassa olevasta seinästä ja asennan huolellisesti. Eristän mineraalivillalla ja sitten laitan kaksinkertaisen kipsilevyn päälle.
Miksi teräsprofiili eikä puu?
Joka tapauksessa ei näytä olevan mitään "näin ratkaiset ääniongelmat" standardia, joten täytyy kokeilla.
Kerrostaloissa näyttää olevan tavallista, että rakenteiden välinen vuotokohta on yleinen lähde. Yhdistettynä runkoääniin.
45x45 sääntö, kivivillaeristys ja kipsilevyt päälle. Tietenkin se on pienin mahdollinen syvyys, mutta mitä paksumpi eristys, sitä parempi äänieristys. Tietysti 95 mm on parempi, mutta myös kalliimpi. Akustiset paneelit ovat todella tarpeettomia investoida.
Vain kehystää ja eristää, valinnainen paksuus.
Vain kehystää ja eristää, valinnainen paksuus.
Jotain kaiuttimille oikeastaan, mutta hyvä huomautus. Aion tarkistaa uudelleen.Appendix sanoi:
Eikö se ole kumi asunnoille, niin onhan olemassa riski hajusta ja muusta. Mutta jos se on sisäkäyttöön. jatka
miksi teräskuori eikä puuta?
Joka tapauksessa ei näytä olevan mitään "näin ratkaiset ääniongelmat"standardia, joten täytyy kokeilla.
Kerrostaloissa näyttää olevan yleinen ongelma tiivistymättömät liitokset rakennuselementtien välillä. Yhdistettynä rakenteelliseen ääneen
Helpompi leikata ja asentaa, katolle ja lattialle on myös olemassa jotain nimeltä akustiikkakisko. Varmasti saman toiminnon voi saada puulla ja akryylitiivisteellä.
Asettaisin säännön 5 mm etäisyydelle olemassa olevasta seinästä ja kiinnittäisin vain lattiaan ja kattoon. Silloin ei tarvita akustiikkasääntöä, koska ne ovat ensisijaisesti tarkoitettu katkaisemaan yhteys sivujen välillä tavallisessa seinässä, jossa on kipsiä molemmilla puolilla.
Klikkaa tästä vastataksesi