3 776 lukukertaa ·
25 vastausta
4k lukukertaa
25 vastausta
Äänieristää huone - Ullakkoaukko katossa sekä putki ilmastoinnille
Tarkoitat siis ääniensyöjää! Sellaisen haluaisin minäkin! (Anteeksi, ei ole kohteliasta nauraa kirjoitusvirheille, mutta tämä oli niin hyvä!)
Huomasin, kun akustikko-tuttava vieraili katsomassa hankalaa ilmastointiani, että hän pystyi melko helposti kertomaan MITEN jokin pitäisi korjata tai ainakin ehdottamaan toimenpiteitä, jotka voisivat auttaa. Ja kertomaan, mitkä ideani eivät todennäköisesti auttaisi melun poistamisessa. MITÄ tekee ääntä, on yleensä melko helppo löytää, mutta oikean toimenpiteen löytäminen ei ole yhtä itsestään selvää ja se on helpompaa jollekin, joka on paikan päällä. Mutta löytää sellainen henkilö ja siihen varaa, ei olekaan niin itsestään selvää. Studion rakentajat tai hifi-harrastajat voivat toisinaan olla hyviä myös tällaisissa asioissa.
Muuten, tämä saattaisi mahdollisesti mennä asuntojen sopeuttamisena? Jos se katsotaan toimintarajoitteeksi ja uudelleenrakennus tarpeelliseksi. Kysy kunnasta siinä tapauksessa. Jos jaksatte.
Huomasin, kun akustikko-tuttava vieraili katsomassa hankalaa ilmastointiani, että hän pystyi melko helposti kertomaan MITEN jokin pitäisi korjata tai ainakin ehdottamaan toimenpiteitä, jotka voisivat auttaa. Ja kertomaan, mitkä ideani eivät todennäköisesti auttaisi melun poistamisessa. MITÄ tekee ääntä, on yleensä melko helppo löytää, mutta oikean toimenpiteen löytäminen ei ole yhtä itsestään selvää ja se on helpompaa jollekin, joka on paikan päällä. Mutta löytää sellainen henkilö ja siihen varaa, ei olekaan niin itsestään selvää. Studion rakentajat tai hifi-harrastajat voivat toisinaan olla hyviä myös tällaisissa asioissa.
Muuten, tämä saattaisi mahdollisesti mennä asuntojen sopeuttamisena? Jos se katsotaan toimintarajoitteeksi ja uudelleenrakennus tarpeelliseksi. Kysy kunnasta siinä tapauksessa. Jos jaksatte.
Ljud-ätare olisi todella hyvä olla, kyllä. :3M morr sanoi:
Kyllä, se on asuntojen mukautustuki, jota aion hakea näille rakennustöille itse asiassa.
Kiitos muistutuksesta. :3
Olen ottanut yhteyttä erikoislääkäreihin ja sellaiseen, joten todistus on tekeillä.
Toivon vain, että kunta ei vastustaisi.
Yritä saada kunta hyväksymään konsultointi akustikon kanssa myös ehkä?! Silloin teidän ei tarvitse rakentaa jotain, mikä ei välttämättä auta....
Olet ehkä jo tarkistanut tämän, mutta joissain kunnissa kunta päättää, kuka tekee mukautuksen. Voi olla hyvä tarkistaa myös sen yrityksen kanssa (ja tarkistaa, että he tietävät, mitä tekevät. Olen ollut mukana tapauksessa, jossa kylpyhuoneyritys väitti osaavansa homman, mutta silti asensi wc:n väärin, jotta se olisi käytettävissä hygieniaistuimen kanssa, mikä oli mukautuksen tarkoitus...). Onnea!
Olet ehkä jo tarkistanut tämän, mutta joissain kunnissa kunta päättää, kuka tekee mukautuksen. Voi olla hyvä tarkistaa myös sen yrityksen kanssa (ja tarkistaa, että he tietävät, mitä tekevät. Olen ollut mukana tapauksessa, jossa kylpyhuoneyritys väitti osaavansa homman, mutta silti asensi wc:n väärin, jotta se olisi käytettävissä hygieniaistuimen kanssa, mikä oli mukautuksen tarkoitus...). Onnea!
Okei, mielellään konsultointi ja mielellään joku muu saisi myös tehdä itse rakennustyön... Heheh...M morr sanoi:Yritä saada kunta hyväksymään myös konsultointi akustikon kanssa ehkä?! Niin vältytään rakentamasta jotain, mikä ei ehkä auta....
Ehkä olet jo tarkistanut tämän, mutta joissakin kunnissa kunta päättää, kuka tekee mukautuksen. Voisi olla hyvä tarkistaa myös siltä yritykseltä (ja katso, että he tietävät, mitä tekevät. Olen ollut mukana kylpyhuonefirmassa, joka väitti, että heillä oli tietoa, mutta silti asetti wc:n väärin, jotta hygientuolia voisi käyttää, mikä oli mukautuksen tarkoitus...). Onnea matkaan!![]()
Miten tietää, onko yrityksellä tietoa siitä, mitä he tekevät?
Koska en itse ole mikään rakennusalan ammattilainen, niin en oikein tiedä, mitä minun pitäisi tarkistaa, paitsi ne ilmeiset asiat.
Kiitos!
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Yleisesti ottaen, kaikilla rakennusyrityksillä ei ole aavistustakaan, joten sinun pitäisi siinä tapauksessa saada henkilö ja yritys, jotka ovat erikoistuneet huoneakustiikkaan.
Hyvä tietää. Kiitos kiitos~Johannes Carlsson sanoi:
Epäilen, että kunta tietää mitään huoneakustiikasta (yksi kaveri, joka oli vastuussa asunnon sopeuttamisesta, sanoi minulle, että voisi laittaa verhoja äänieristykseksi, ja väitti myös, ettei ole muita tapoja äänieristää...), joten toivon, että he ovat valmiita etsimään jonkun, joka todella osaa.
Verhot parantamaan äänimaisemaa ovat todella hyvät, mutta eivät ehkä siihen mitä tarvitset. Luulen, että sinun täytyy itse etsiä ääniasiantuntija/akustikko. Etsi ”akustikko” + paikkakuntasi ja ota yhteyttä niihin, jotka vaikuttavat lupaavilta. Kuvaile ongelma (voit käyttää tätä ketjua) ja kysy, tuntevatko he diagnoosisi. Pyydä tarjous ja ota sitten uudelleen yhteyttä kunnan asunnonmuutoksiin.
Mielestäni vaikeinta ratkaista tulee olemaan hyvä ilmanvaihto huoneessa, joka ei päästä ääntä läpi. Loput olet saanut vastauksia täällä, jotka vaikuttavat hyviltä (mutta aina hyvä tarkistaa ammattilaiselta).
Muuten, voisiko huonetta vaihtaa niin, että et joudu olemaan tuulettimen viereisessä huoneessa?
Mielestäni vaikeinta ratkaista tulee olemaan hyvä ilmanvaihto huoneessa, joka ei päästä ääntä läpi. Loput olet saanut vastauksia täällä, jotka vaikuttavat hyviltä (mutta aina hyvä tarkistaa ammattilaiselta).
Muuten, voisiko huonetta vaihtaa niin, että et joudu olemaan tuulettimen viereisessä huoneessa?
Jos en muista väärin, niin tuli äskettäin tuomio koskien tätä asuntojen mukauttamista ja äänieristystä. Luulen kuitenkin, että se koski päinvastaista, eli sitä, ettei häiritä naapureita.
Päätös, jos nyt muistan oikein, oli että tämän tyyppiset toimenpiteet eivät kuulu asuntojen mukauttamislain piiriin.
Katson, jos löydän sen, kun olen TB töissä.
Päätös, jos nyt muistan oikein, oli että tämän tyyppiset toimenpiteet eivät kuulu asuntojen mukauttamislain piiriin.
Katson, jos löydän sen, kun olen TB töissä.
Unohda se! Sekoitin sen LSS 9:9 kanssa, erityisesti mukautettu asunto, joka ei voi tarkoittaa äänieristystä jne.john68 sanoi:
Jos en muista väärin, niin äskettäin tuli tuomio koskien tätä asunnon mukauttamista ja äänieristystä. Luulen kuitenkin, että se koski päinvastaista, että kyse oli siitä, ettei häiritä naapureita.
Päätös, jos nyt muistan oikein, oli että tällaiset toimenpiteet eivät kuulu asunnon mukauttamislain piiriin.
Katson, jos löydän sen, kun olen taas töissä.
Makuuhuoneen jne. äänieristykseen on hallinto-oikeuden tuomioita. Esimerkiksi Tukholma, 200629 asia 8367-19
Hienoa, että löysit tuomioita viitattavaksi!john68 sanoi:
Lääkärit ottivat yhteyttä tänään ja väittivät, etteivät he voi auttaa asumismukautushakemuksessa tällä hetkellä.
Minun täytyy lähettää hakemukseni joka tapauksessa.
Klikkaa tästä vastataksesi