3 611 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Äänetön sisäseinä
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Jos haluan rakentaa kevyen väliseinän, jolla on jonkinlainen hyvä äänieristys, voinko sitten laittaa OSB+gipsi 45mm metallikarmille kaksoiskarmirakenteessa, vai onko tavallinen 45x70mm puukarmi parempi? Ajattelen myös 45mm eristystä toiselle puolelle.

Näyttää hyvältä. Äänieristyksessä ei ole suurta eroa puu- ja metallikehysten välillä rakenteessasi. Jos haluat parantaa äänieristystä, käytä tuplakipsilevyä!
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Pyrin seinää, joka vaimentaa 50 dB, luuletteko että olen lähellä?
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Tausta. Asun huonosti äänieristetyssä asunnossa. Ei ole hauskaa käydä vessassa vieraiden ollessa paikalla, kun ulkopuolella kulkee jatkuvasti busseja ja kuorma-autoja.
Tulevaisuus: Tapaamme pankin lainalupauksen tiimoilta reilun kahden viikon kuluttua. Tavoitteena on joko ostaa pieni talo ja laajentaa sitä tai ostaa sopiva talo ja remontoida huone kerrallaan. Tämän vuoksi kerään nyt mahdollisimman paljon tietoa, jotta voin välttää "entä jos olisimme tehneet näin" -ajatuksia. Olen ymmärtänyt, että tavallisen keskustelun äänenvoimakkuus on noin 70 dB ja itse pidän siitä, kun melutaso on enintään 20 dB, 70-20=50.
Tulevaisuus: Tapaamme pankin lainalupauksen tiimoilta reilun kahden viikon kuluttua. Tavoitteena on joko ostaa pieni talo ja laajentaa sitä tai ostaa sopiva talo ja remontoida huone kerrallaan. Tämän vuoksi kerään nyt mahdollisimman paljon tietoa, jotta voin välttää "entä jos olisimme tehneet näin" -ajatuksia. Olen ymmärtänyt, että tavallisen keskustelun äänenvoimakkuus on noin 70 dB ja itse pidän siitä, kun melutaso on enintään 20 dB, 70-20=50.
Onko jollain vastausta siihen, kuinka paljon huonommaksi se muuttuu, jos käytetään OSB + kipsi molemmilla puolilla verrattuna kaksinkertaiseen kipsiin molemmilla puolilla?
Minä kuten Apprenticekin suunnittelen tulevaisuutta, mutta rehellisesti sanottuna en ole kovin innostunut konstruktiosta, jossa on kaksinkertainen kipsi verrattuna OSB + kipsiin.
Minä kuten Apprenticekin suunnittelen tulevaisuutta, mutta rehellisesti sanottuna en ole kovin innostunut konstruktiosta, jossa on kaksinkertainen kipsi verrattuna OSB + kipsiin.
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Löydän hieman vaikeatulkintaista tietoa Gyprocin verkkosivuilta, mutta ei mitään OSB:stä.
Klikkaa tästä vastataksesi