Ehdotan vaakasuoraa raakaponttia, jonka päälle pystysuora 1200 kipsi.
 
  • Tykkään
Magnus E K ja 2 muuta
  • Laddar…
FredrikR FredrikR sanoi:
1200 ja siirretyt saumat.

Miksi sinulla olisi eri levyjen mitat, mietitkö?

Mikä huone, pärjäät osb:llä ihan hyvin. Hintaero OSB:n ja vanerin välillä on suurempi kuin vetolujuusero.
Ahh ok. Joten 1200 sekä vanerille että kipsille 👍👍
Huone on tavallinen sisähuone. Joten ehkä osb riittää? Olen kuullut, että vaneri on paljon parempi.
 
F Fredrik K80 sanoi:
Ahh ok. Joten 1200 sekä vanerille että kipsille 👍👍
Huone on tavallinen sisähuone. Joten ehkä OSB riittää? Olen kuullut, että vanerin pitäisi olla paljon parempi.
Se on myytti.
Osta vaneria, jos haluat, mutta minun on vaikea uskoa, että katuisit, jos valitset OSB:n. 👍
 
  • Tykkään
Fredrik K80
  • Laddar…
FredrikR FredrikR sanoi:
Se on myytti.
Osta vaneria jos haluat, minun on vaikea nähdä, että katuisit, jos valitset OSB. 👍
Ajattelin muuten tehdä samanlaista autotallissa. Se on kylmä autotalli, mutta noin 1/5 autotallista on jaettu eristettynä varastona. Ajattelin poistaa nykyisen kipsiseinän ja korvata sen vain vanerilla tai OSB:llä. Voiko näin tehdä vai täytyykö myös laittaa kipsilevy?
 
F Fredrik K80 sanoi:
Ajattelin muuten tehdä samoin autotallissa. Se on kylmä autotalli, mutta noin 1/5 autotallista on jaettu eristetyksi varastoksi. Ajattelin purkaa olemassa olevan kipsiseinän ja korvata sen pelkästään vanerilla tai vaihtoehtoisesti OSB:llä. Voiko niin tehdä vai onko pakko myös laittaa kipsiä?
Voit tehdä niin.
Mutta jos aiot kuitenkin laittaa vaneria tai OSB:ta ulkopuolelle, voisit asentaa sen kipsilevyn päälle.
 
  • Tykkään
Fredrik K80
  • Laddar…
Magnus E K
F Fredrik K80 sanoi:
Ajattelin muuten tehdä samanlaisen autotallissa. Se on kylmä autotalli, mutta hieman yli 1/5 autotallista on eristetty varastoksi. Ajattelin purkaa nykyisen kipsilevyseinä ja korvata sen vanerilla tai OSB:llä. Voiko niin tehdä vai onko pakko laittaa myös kipsiä?
Kipsi on hyvä palon leviämisriskin vähentämiseksi.
 
  • Tykkään
Fredrik K80 ja 2 muuta
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K sanoi:
Kipsi on hyvä paloriskin vähentämiseksi.
Mutta onko se vaatimus? Olisi mukava välttyä kipsin ripustamiselta, tasoitukselta, hionnolta ja kaikilta siltä seuraavalta 😮‍💨
 
F Fredrik K80 sanoi:
Olisi mukavaa välttyä kipsilevyjen ripustamiselta, tasoitukselta, hionnasta ja kaikelta siltä mitä seuraa 😮‍💨
Tasoitus ja hionta ovat kai vapaaehtoisia, voit varmasti jättää kipsilevyn sellaisenaan tai maalata sen vain yksinkertaisella värillä, jos niin haluat.
 
  • Tykkään
Magnus E K ja 2 muuta
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Tasoituksen ja hiomisen tekeminen on vapaaehtoista, voit varmasti pitää kipsilevyn sellaisenaan tai vain maalata sen yksinkertaisella värillä, jos niin haluat.
Ahh totta se
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.