4 017 lukukertaa ·
16 vastausta
4k lukukertaa
16 vastausta
6mm katossa??
Sivu 1 / 2
Mietin, voinko laittaa 6 mm kipsiä olemassa olevaan kattoon?
Tilanne on se, että olohuoneessa on pappispänn-katto ja makuuhuoneessa minulla on katon tyyppisiä suorakaiteen muotoisia laattoja, ja ajattelin laittaa kipsin olemassa olevaan kattoon makuuhuoneessa ja sitten laittaa päälle kangasta niin, että se muistuttaa pappispänn-kattoa!
Joten ihmettelen nyt, voinko laittaa 6 mm kipsiä olemassa olevaan kattoon?
Olen hieman uusi tällaisessa!
Tilanne on se, että olohuoneessa on pappispänn-katto ja makuuhuoneessa minulla on katon tyyppisiä suorakaiteen muotoisia laattoja, ja ajattelin laittaa kipsin olemassa olevaan kattoon makuuhuoneessa ja sitten laittaa päälle kangasta niin, että se muistuttaa pappispänn-kattoa!
Joten ihmettelen nyt, voinko laittaa 6 mm kipsiä olemassa olevaan kattoon?
Olen hieman uusi tällaisessa!
En voi kuvitella, että se ei onnistuisi, edellyttäen että sinulla on jotain, johon voit kiinnittää levyt. Mutta eikö voisit laittaa kyllästyksen suoraan olemassa oleviin laattoihin? Ehkä jonkunlaisen easy coverin alle, jos laatoilla on liikaa rakennetta.
Ei olisi pitänyt laittaa sitä, ne 7 millimetriä voivat johtaa hyvin ikäviin seurauksiin. Mahdollisesti, jos ruuvaat todella tiukasti. Voin myös kuvitella, että levyjen saaminen kokonaisina ylös on vaikeaa. 13 on varmasti liikaa.
Ei, en voi laittaa kudosta olemassa olevaan, tulee todella paljon pakkelia ennen sitä siinä tapauksessa luulen!
Voiko sekä liimata että ruuvata?
Saada ne ylös kokonaisina, ajattelin lainata kipsinostinta!
Mitä voi tapahtua kipsille jos laitan sen ylös?
Voiko sekä liimata että ruuvata?
Saada ne ylös kokonaisina, ajattelin lainata kipsinostinta!
Mitä voi tapahtua kipsille jos laitan sen ylös?
6 mm kipsilevy taipuu helposti, ellei ole erittäin varovainen.
Sama juttu, kun ruuvaa, niin on suuri riski, että ruuvit menevät läpi.
Sama juttu, kun ruuvaa, niin on suuri riski, että ruuvit menevät läpi.
Laitoin sen yhteen huoneistani, se ei mennyt hyvin! Voin aavistaa heikon halkeaman kahdessa paikassa. Todennäköisesti olen saanut liian vähän tasoitetta lyhyille sivuille vinohiontauksesta huolimatta.
(Todennäköisesti olen saanut liian vähän spackel kortändarna trost snedskärning)Miten tarkoitat nyt? Olen hieman uusi tässä kuten sanottu!verktygsgurun sanoi:
Laitoin 6 mm kipsiä kaikkiin yläkerran huoneisiin edellisessä talossa, ei mitään ongelmia. Tärkeää on vain olla rauhallinen ja menetelmällinen, niin sujuu hyvin. Käytä tukia kun asennat kipsiä kattoon. Sitten vain kiinnität kunnolla ruuvilla.
Voi olla hyvä poistaa paperikatto varmistaaksesi, ettei sen yläpuolella ole suuria epätasaisuuksia, jotka rikkovat kipsilevyt.
Kun kipsilevyt ovat paikallaan, laita saumanauhat ja tasoita huolellisesti 2-3 kertaa. Voi olla, että kangas katossa on hieman liioittelua mielestäni; sen kanssa on paljon työtä, jos on kokematon, ja ulkonäöllisesti se ei eroa paljoa suoraan kipsiin maalaamisesta, ellet valitse rakenteellista kangasta. Kankaan suuri etu on, että saat lisälaminointikerroksen mahdollisia halkeamia vastaan kipsilevyjen välissä.
Onnea!
Voi olla hyvä poistaa paperikatto varmistaaksesi, ettei sen yläpuolella ole suuria epätasaisuuksia, jotka rikkovat kipsilevyt.
Kun kipsilevyt ovat paikallaan, laita saumanauhat ja tasoita huolellisesti 2-3 kertaa. Voi olla, että kangas katossa on hieman liioittelua mielestäni; sen kanssa on paljon työtä, jos on kokematon, ja ulkonäöllisesti se ei eroa paljoa suoraan kipsiin maalaamisesta, ellet valitse rakenteellista kangasta. Kankaan suuri etu on, että saat lisälaminointikerroksen mahdollisia halkeamia vastaan kipsilevyjen välissä.
Onnea!
Kun kipsilevyjä asennetaan ja ne vastakkain muodostuu sauma - tämä sauma pitää tasoittaa - jotta tasoitetta saataisiin sisään on levyjen reunat viistettävä niin, että rako kasvaa ja siihen saadaan tasoite sisään.Jensa1 sanoi:
Luultavasti laitan microlitin tai jonkun vastaavan kattooni ja maalaan sen uudelleen.
Oppii virheistään...
Yksi vinkki on myös maalata viistot/leikatut reunat öljypohjaisella pohjamaalilla kiinnittämisen jälkeen. Näin minimoidaan riski, että reunat nousevat kun kittailee/maalaa. Olen asentanut renovointikipsiä kattoon ilman minkäänlaisia ongelmia. Käytin levyhissiä ja ruuvasin melko tiheästi puukatolle, joka oli kireän paperin alla, jonka halusin peittää.
Loistavaa kiitos kaikista vinkeistä, en laita kangasta kattoon vaan aion vain laittaa saumateipit ja tasoittaa ja maalata, kipsinosturia tulen käyttämään ja etsin myös ruuvausstopperia ruuvinvääntimeeni tai vuokraan sellaisen, jossa on nauhamaisesti ruuvit (niin vältyn sähläämästä ruuvin kanssa taskusta)! Onko jotain muuta mitä pitäisi miettiä ennen kipsin asentamista kattoon, kuten kulmat ym. mistä tämänkaltaisissa aloittaa?klingstrom sanoi:Laitoin 6 mm kipsiä kaikkiin huoneisiin yläkerrassa edellisessä talossa, ei mitään ongelmaa. Kannattaa vain ottaa rauhallisesti ja menetelmällisesti, niin se sujuu hyvin, käytä tukia kun asennat kipsin kattoon. Sitten vain ruuvaa kunnolla kiinni. Saattaa olla ajankohtaista repiä alas paperilla päällystetty katto varmistaaksesi, ettei papukaton yläpuolella ole suuria epätasaisuuksia, jotka murtavat kipsilevyt.
Kun kipsilevyt ovat paikallaan, se on vain saumateipin laittamista ja huolellista tasoitusta 2-3 kertaa. Kangas katossa voi olla vähän liioittelua mielestäni, se on melko paljon työtä, jos ei ole tottunut siihen ja ulkonäöllisesti se ei eroa paljon siitä, että maalaa suoraan kipsiin, ellet valitse rakennekangasta. Suuri etu kankaassa on se, että saat ylimääräisen vahvikerroksen mahdollisia halkeamia vastaan kipsilevyjen välillä.
Onnea!
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista!
Niin sitä minäkin mietin, mistä aloitan kun laitan ensimmäisen kipsilevyn paikoilleen? Nyt on niin, että aion pitää nykyiset kattolistat, joten laitan kipsilevyn niitä vasten. Pitäisikö minun käyttää lateksia mahdollisiin koloihin, jotka jäävät kipsilevyn ja listan väliin?
Varmista, että leikkaattu reuna (kipsilevyn pitkä sivu) on katon listaa vasten, jotta siihen ei synny "kuoppaa", joka vaatisi tasoittamista saadaksesi sen tasaiseksi. Lateksi katon listaa vasten toimii hyvin. Itse laittaisin microlithia myös kattoon, mutta joidenkin mielestä se on liioittelua