Hei,

Aiomme asentaa Ikea-keittiömme tällä viikolla, ja suunnitelmamme on asettaa yläkaapit suoraan seinää vasten ilman kiskoa.

Kävin Beijerillä ja kysyin neuvoa ruuveista ja tulppaamista. Minulle suositeltiin Fischer-kevytbetoniruuveja, ilman tulppaa.

Onko kenelläkään kokemusta tästä? Onhan kyseessä suuri paino, kun kaikki posliinit ym. pitää kestää.

Beijerin kaveri vaikutti asiantuntevalta ja varmalta asiastaan, ja sanoi rakentaneensa niin itse aiemmin.

//David

Istuu erittäin hyvin. Vertaa spec:ia nylonplugg tai vastaava kevyessä betonissa niin näet….

Ossian K Olsson
David.B. David.B. sanoi:
Hei,

Aiomme asentaa IKEA-keittiön tällä viikolla, jossa suunnittelemme asentaa yläkaapit suoraan seinään, eli ilman kiskoa.

Olin Beijerillä ja kysyin neuvoa ruuvien ja tulppien suhteen, ja minulle suositeltiin käyttämään Fischer Lättbetongskruv ilman tulppaa.

Onko jollakin kokemusta tästä?
Onhan se paljon painoa, jonka sen pitää kestää kaiken posliinin jne. kanssa.

Beijerin kaveri näytti osaavan hommansa ja oli varma asiastaan, ja että hän oli rakentanut itse samalla tavalla aiemmin.

//David
Miksi ette aio asentaa kiskoa? Se on uskomattoman hyvä käytössä!

Tärkeintä on, ettei niitä yliteta, silloin saat 0 ulosvetovärdessä.

• Tykkään
hapazard
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson sanoi:
Miksi ette aio laittaa kiskoa? Se on todella hyvä olla!
Haluamme asentaa yläkaapit mahdollisimman korkealle kattoa vasten, mikä ei onnistu kiskon kanssa.

Kaikki alakaapit asennetaan kiskoon

MathiasS MathiasS sanoi:
Istuu todella hyvin. Vertaa eritelmiä nylonpluggin tai vastaavan kanssa kevytbetonissa, niin näet….
Onko sinulla kokemusta keittiön asentamisesta niiden kanssa? Voiko se kestää, vai onko olemassa parempia vaihtoehtoja?

tommib
Miksi et voi käyttää kiskoa? Vaikka aiotkin asentaa kaapit aivan katon rajaan, mitä en suosittele, voit silti käyttää kiskoa. Se mitä teet, on että kiinnität ensin kiskokiinnikkeet paikoilleen, sitten ripustat kaapin kiinnikkeisiin.

Syynä siihen, että kaappeja ei kannata asentaa aivan katon rajaan, on se, että pienikin epätasaisuus voi tehdä ovien avaamisesta vaikeaa.

Lisäksi pidän Fischer GB kevytbetonitulppia erinomaisina. Ne tai Tox Ytox. Tavalliset nailontulpat ovat lähes merkityksettömiä kevytbetonissa. Ei kokemusta kevytbetoniruuveista.

tommib tommib sanoi:
Miksi et voi käyttää kiskoa? Vaikka sinun olisi tarkoitus asettaa kaapit aivan kattoon kiinni, mitä en suosittele, voit silti käyttää kiskoa. Mitä teet silloin, on että ripustat ensin kiskon kiinnitykset, sitten vedät kaapin kiinnityksiin.

Syy siihen, miksi kaappeja ei tulisi laittaa aivan kattoon kiinni, on että pienikin epätasaisuus riittää tekemään ovien avaamisen vaikeaksi.

Lisäksi olen sitä mieltä, että Fischer GB kevytbetonitulppa on loistava. Ne tai Tox Ytox. Tavalliset nylontulpat ovat lähes merkityksettömiä kevytbetonissa. Ei kokemusta kevytbetoniruuveista.
Jännittävää! Tätä aion tutkia, olisi hienoa voida käyttää kiskoa.

Jätän riittävästi tilaa, jotta voin pujottaa peitelevyn kaapin ja katon väliin, joten ne eivät tule aivan kiinni.

• Tykkään
tommib
  • Laddar…
tommib
Sitten voit ripustaa kaapit kiskolle edellä kuvattuun tapaan. Asennuksessa on apua olla kaksin. En muista laitoinko myös pienen palan maalarinteippiä kiinnikkeisiin, vai oliko peräti niin, että kiinnitin ne löysästi ruuvilla kaapin sisään ja kiristin, kun ne olivat paikoillaan.

Kevytbetoniruuvi istuu paremmin kuin ruuvi ja tulppa. Ennen kaikkea sinun ei tarvitse pitää kaappia/kiskoa ylhäällä, merkitä/porata ja sitten ottaa kaikki alas tulpaa varten.

David.B. David.B. sanoi:
Onko sinulla kokemusta keittiön asentamisesta niiden kanssa? Kestääkö se uskoaksesi, vai onko parempia vaihtoehtoja olemassa?
Minulla on esimerkiksi koko autotallin sisustus (joka on keittiökaappeja) kiinnitettynä seinään kevytsorahormiruuvilla. Kestää erinomaisesti useita vuosia myöhemmin, vaikka kaapit ovat ylikuormitettuja. Olen myös käyttänyt raskaimpien ovien kiinnittämiseen, ja sekin toimii erinomaisesti.

En tiedä mikä kestäisi paremmin - päädyt pian tilanteeseen, jossa se on kevytsoraharkko itse, joka asettaa rajoituksen, ei itse kiinnitys siihen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.