29 012 lukukertaa ·
5 vastausta
29k lukukertaa
5 vastausta
55 tuuman TV:n kiinnittäminen kipsiseinään.
Hei!
Minulla on peukalo keskellä kämmentä, joten tarvitsisin hieman apua teiltä kokeneimmilta seinätelineen asentamisessa. Olen todella kokematon, joten pyydän etukäteen anteeksi mahdollisia tyhmiä kysymyksiä
Olen ostanut seuraavan seinätelineen:
https://www.clasohlson.com/se/Väggfäste-för-TV-32-60"-Exibel-Thin-arm/p/Pr385480000
Olen ostanut seuraavan television:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/55-60tum/andersson-led55uhd620/1002283.9118/
Aluksi, kun alan lukea seinätelineen käyttöohjetta, siellä on vain kaksi vaihtoehtoa: "kiinnitys puuseinään" tai "kiinnitys tiili- tai betoniseinään", mikä tekee minut hieman huolestuneeksi, koska maksimipaino seinätelineelle on 30kg. Seinäteline itsessään painaa 7kg ja televisio painaa noin ~17-20kg, tuleeko siitä ongelma mielestänne? Erityisesti kun seinäteline on käännettävä, ajattelenko oikein?
Seuraava kysymykseni koskee ankkuriruuveja (molly), joita olen lukenut, että pitäisi käyttää. Meillä on pieni seinä, johon aiomme laittaa television, jossa on puurunkoja, mutta luulen, että on vaikeaa laittaa telinettä juuri sinne, missä puurunko on, joten haluan käyttää ankkuriruuveja sen sijaan. Mitä tulisi valita tässä? Ja voiko tavallisella ruuvinvääntimellä porata, vai tarvitaanko porakone? Jos voi, mikä koko poranterää tarvitsee?
Jos aikoo laittaa mollyruuveja, silloin kai pitäisi välttää puurunkoa, jos sattuu olemaan lähellä, missä aiomme laittaa ankkuriruuveja? Vai onko se ongelma?
Luulen, että siinä oli kaikki aluksi, kiitollinen vastauksista!
Minulla on peukalo keskellä kämmentä, joten tarvitsisin hieman apua teiltä kokeneimmilta seinätelineen asentamisessa. Olen todella kokematon, joten pyydän etukäteen anteeksi mahdollisia tyhmiä kysymyksiä
Olen ostanut seuraavan seinätelineen:
https://www.clasohlson.com/se/Väggfäste-för-TV-32-60"-Exibel-Thin-arm/p/Pr385480000
Olen ostanut seuraavan television:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/55-60tum/andersson-led55uhd620/1002283.9118/
Aluksi, kun alan lukea seinätelineen käyttöohjetta, siellä on vain kaksi vaihtoehtoa: "kiinnitys puuseinään" tai "kiinnitys tiili- tai betoniseinään", mikä tekee minut hieman huolestuneeksi, koska maksimipaino seinätelineelle on 30kg. Seinäteline itsessään painaa 7kg ja televisio painaa noin ~17-20kg, tuleeko siitä ongelma mielestänne? Erityisesti kun seinäteline on käännettävä, ajattelenko oikein?
Seuraava kysymykseni koskee ankkuriruuveja (molly), joita olen lukenut, että pitäisi käyttää. Meillä on pieni seinä, johon aiomme laittaa television, jossa on puurunkoja, mutta luulen, että on vaikeaa laittaa telinettä juuri sinne, missä puurunko on, joten haluan käyttää ankkuriruuveja sen sijaan. Mitä tulisi valita tässä? Ja voiko tavallisella ruuvinvääntimellä porata, vai tarvitaanko porakone? Jos voi, mikä koko poranterää tarvitsee?
Jos aikoo laittaa mollyruuveja, silloin kai pitäisi välttää puurunkoa, jos sattuu olemaan lähellä, missä aiomme laittaa ankkuriruuveja? Vai onko se ongelma?
Luulen, että siinä oli kaikki aluksi, kiitollinen vastauksista!
* Ruuvinväännin toimii yleensä myös poraukseen kevyempiin materiaaleihin (kipsi/puu ymv).
* Porauskoko ilmenee laajennustulpan pakkauksesta.
* Käytä suurimpia laajennusruuveja, jotka kiinnike sallii
* Laajennustulpalla on oltava vapaata tilaa levyn takana, siellä ei saa olla mitään sääntöä, joka estää sen laajentumisen.
* Porauskoko ilmenee laajennustulpan pakkauksesta.
* Laajennustulpalla on oltava vapaata tilaa levyn takana, siellä ei saa olla mitään sääntöä, joka estää sen laajentumisen.
Kiitos vastauksesta!E etompau sanoi:* Ruuvinväännin toimii yleensä myös kevyempien materiaalien (kipsi/puu jne.) poraamiseen.
* Laajennustulpan pakkauksessa näkyy poran koko.
* Laajennustulpalla on oltava vapaa tila levyn takana, jossa ei saa olla sääntöjä, jotka estävät sen laajenemisen.
Koputtelin hieman varovasti seinää, ja näyttää siltä, että puinen runko on todellakin siinä, missä TV:n pitäisi olla. Onko parempi käyttää puurunkoa kuin käyttää mollya suoraan kipsiin?
Kuitenkin, ohjeiden mukaan asia hämmästyttää minua hieman, ettei tulppia tarvita, jos seinäkiinnitys laitetaan puurungolle, pitääkö paikkansa? Voiko käyttää mukana tulevia ruuveja seinäkiinnikkeen kanssa, ja pitäisikö jättää tulpit pois?
Katso alla oleva kuva:

Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
Heitä mukana tulevat ruuvit pois, ne ovat yleensä jotain halpaa paskaa. Ruuvia kunnollisilla puuruuveilla 6x60 tai 6x70 sääntöön takana.
Se aiheuttaa melkoisen kuormituksen ruuveihin, kun ripustat 17-20 kg TV:n puoli metriä seinästä. Kipsilevy on ihan hyvä, mutta kun pyörität TV:tä edestakaisin muutaman kerran, reikä kipsilevyssä kasvaa suuremmaksi. Minä kiinnittäisin aina ruuveilla suoraan puurunkoon.
Jos haluat kiinnittää telineen kohtaan, jossa ei ole runkoa, voit käyttää puulevyä ja vahvistaa sillä. Kiinnitä levy runkoihin ja teline levyyn (tai teline ensin levyyn pultilla ja mutterilla ja sitten levy runkoihin).
Jos haluat kiinnittää telineen kohtaan, jossa ei ole runkoa, voit käyttää puulevyä ja vahvistaa sillä. Kiinnitä levy runkoihin ja teline levyyn (tai teline ensin levyyn pultilla ja mutterilla ja sitten levy runkoihin).
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur sätta upp takdosa till dcl-uttag
El -
Sopkärl och uppfart, måste jag sätta plattor?
Grund & Markarbeten -
Korjaa reikä, jotta voidaan asentaa uudet kiinnikkeet.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Voiko televisiota asentaa hirviseinille?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka