Tausta:
Sen jälkeen kun vaihdoimme autotallin oven uuteen moottoroituun oveen tiiviillä sululla karmia vasten ja aloimme ajaa autolla autotalliin talvella, meille ilmeni ongelmia homeen kanssa autotallissa olevissa tavaroissa. Vanhaan oveen jäi varmasti 2 cm rako koko oven alustan pituudelta, mikä johti siihen, että paljon lehtiä ja muuta roskaa puhalsi sisään. Nykyään autotallissa on ilmanottoaukko alhaalla seinän vieressä oven vieressä sekä poistoaukko korkealla oven vastakkaisella puolella syvimmällä autotallin sisällä. Koska autotallia ei ole lämmitetty muuten kuin auton tuottamalla lämmöllä, tämä on ilmeisesti aiheuttanut liian vähäistä kiertoa ja liian suurta ilmankosteutta. Olen nyt ostanut ja asentanut Acetecin sorptioilmankuivaimen, jonka valitsin sillä perusteella, että en halua mitään säiliötä tyhjennettäväksi (ei lokakaivoa) ja laitteen on selvittävä kylmissäkin olosuhteissa, kun autotallia ei ole lämmitetty.
Kysymys:
Kun porasin reiän seinään kosteakaasun letkua varten, huomasin, että eristyksen sisäpuolelle oli asennettu höyrynsulku (varmasti vain 10 cm paksu), pitäisikö minun yrittää teipata ja pidentää tätä höyrynsulkua putken ympärillä jotenkin vai pitääkö minun vain olla huolehtimatta siitä ja antaa letkun mennä suoraan läpi? Reiän halkaisija on 6 cm ja letku on 5 cm, joten letkun ympärillä on muutama millimetri avointa tilaa.