Meillä on edelleen rakennussähkö talossa ja liittymispisteessä on sähkökaappimme asennettuna telineeseen. Sähkökaapista meillä on sitten paksu kolmivaihekaapeli, joka menee pieneen rakennussähkökaappiin, jonka olemme lainanneet sähköyhtiöltä, joka teki asennuksen.

Kaapista menee sitten tavallisia kaksivaihe-pidennysjohtoja taloon ikkunan kautta. Nyt huomasimme, että haluamme mieluummin rakennussähkökaapin sisälle taloon ja olemme siksi ostaneet pidennysjohdon kolmivaiheelle. Kun nyt yritimme laittaa ostamamme johdon kiinni, se ei sovi, koska itse pistoke on hieman liian pieni.

Voiko joku asiantunteva selittää miksi! Onko olemassa erilaisia pistokkeita kolmivaiheelle? Ja jos on, voiko johdolle ostaa jonkin adapterin vai onko neljäsataa euroa hukkaan heitetty?
 
63, 32 ja 16-ampeeri käsine puhutaan täällä.

Malmbergsilla maksaa muuntosähkökotelo 32A:sta 16A:han 290 kr + alv. Se näyttää 16A-käsineeltä toisessa päässä, sitten on sulakerasia, jossa on 3 sulaketta, ja sitten on kaapelin pätkä, jossa on 32A-käsine toisessa päässä.

Muutos 63A:sta 32A:han maksaa laatikko 695 kr + alv

ps. Sinulla on oltava yritys/tili ostaa Malmbergsilta...
 
Mutta siis jos haluatte sen suuren rakennuskeskuksen, jota syötetään varmasti 32 ampeerin kaapelilla ja liittimellä, niin sinun täytyy hankkia kaapeli, joka kestää virran. Vaihtoehtona on muuten, kuten Mathias sanoo, hankkia pienempi rakennuskeskus, jossa on 16A sisääntulo. Silloin voit pitää ison keskuksen ulkona ja syöttää uutta sisällä talossa uuteen 16A kaapeliin.
 
Ah, luin vähän huolimattomasti..... sori. Erik on tietysti oikeassa. Jos rakennuskeskuksella on 32A-liitin, tarvitset tietysti kaapelin, jossa on 32A-liitin....joten joko vaihdat kaapelin tai rakennuskeskuksen.
 
No, huokaus, se on varmaankin vain ostettava uusi kaapeli ja 32A maksaa 800 kr Malmbergilla.

Haluaisiko joku ostaa 25 m 16A-kaapelin?

Kiitos avusta!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.