Yrittänyt löytää 220mm leveitä ulkoverhouspaneeleita, jotta voisin laittaa smyygit autotallin oven ympärille, mutta löydän vain 195mm leveimpiä. Onko teillä vinkkejä, mitä voisin käyttää sen sijaan? MDF ei varmaan ole hyvä ulkopuolelle? Mutta haluaisin tasaisen ja sileän pinnan, johon maalata, joten OSB ei sovi.

Se on siis koko seinä, joka on 221.5mm syvä. Itse oviaukon ympärille laitan tavallista ulkoverhousta.

Ratkaisin saman ongelman erään asiakkaan luona hyllytasoilla, jotka on tehty liimatusta männystä, niitä on saatavilla monissa eri kokoisina, mutta ne maksavat hieman enemmän kuin tavalliset laudat.
Niillä on myös se etu, että ne eivät väänny yhtä helposti kuin massiivinen lauta.

Isakare Isakare sanoi:
Ratkaisin saman ongelman asiakkaalla liimapuulevyillä, joita on saatavana monessa eri koossa, mutta ne maksavat hieman enemmän kuin tavalliset laudat. Niillä on myös etuna se, että ne eivät väänny yhtä helposti kuin massiivipuu.
Kiitos vinkistä. Noin 200kr/kpl ei ollut kovin paha. 600kr täytyy kestää, kun ei ajattele etukäteen

Mutta nyt tuli seuraava ongelma, seinät ovat 2 m korkeita joten niissä ei ole ongelmaa, mutta yläreuna on 2540 leveä ja näyttää siltä, että on vain 2380 tai 2400mm :/ täytyy tutkia lisää.

21x220 vaatelaudat ovat saatavilla hyvin varustetusta rakennustarvikemyymälästä.
Onko sinulla lähellä Optimera tai Beijer?

Täytyy katsoa Beijeriltä, yritin löytää heidän sivuiltaan mutta en nähnyt mitään, mutta menen sinne ja katson :)

Minulla oli sama ongelma kaksinkertaisessa autotallissa, en muista mittaa, mutta se oli enemmän kuin mitä minulla oli saatavilla. Liimasin yhteen kaksi lautaa (195+xx) saadakseni oikean mitan, käytin PU-liimaa. Se kesti hetken, koska minulla ei ollut niin monta puristinta saatavilla, mutta mielestäni siitä tuli hyvä. En löytänyt nyt kuvaa, mutta hieman väriä lisättyäni sauman pystyi vain aavistamaan tietyissä paikoissa.

• Tykkään
Freddan054 ja 1 muu
  • Laddar…
Bauhausissa on pitkät liimapuulevyt (uskallan väittää 3 m). Niitä käytin autotallinovien ympärillä ja ne näyttävät kestävän hyvin, kun ne maalataan tavallisella ulkomaalilla.

• Tykkään
Grillen
  • Laddar…
Käyn Beijerillä katsomassa tänään. Muuten täytyy yrittää löytää pidempiä levyjä yksinkertaisesti.

Kiitos kaikista vastauksista :)

Rakentamissani autotalleissa paikallinen pellintekijä on saanut tehdä pellit, joilla olen verhoillut oviaukkojen reunat.

• Tykkään
Mattias_Eson ja 1 muu
  • Laddar…
Beijerilla ei ollut myöskään mitään leveämpää kuin 195.

Täytyy varmaan käyttää kaksi liitettyä ja laittaa pelti päälle, jos en löydä jotain muuta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.