50 220 lukukertaa ·
12 vastausta
50k lukukertaa
12 vastausta
20 kg seinälle asennettu hylly asennettu kipsiin
Tutkittuani foorumia en löytänyt vastausta juuri tähän kysymykseen (vaikka siellä onkin paljon asiaa koskien ruuvi+ankkuri kipsiin). Joten uskallan tehdä ensimmäisen viestini.
Lähtökohtia:
- Seinään kiinnitettävä hyllytyyppi String (ei jaloja lattialla)
- Sillä on yhteensä 6 kiinnityspistettä ja se painaa 20 kg, haluan että kiinnitys kestää vähintään 40 kg
- Se asennetaan kipsiseinään (noin 1,5-2 cm)
- Kipsilevyn takana on suurempi tila, varmasti 5 cm
- Ei tukipuita kipsilevyn takana tietääkseni
Molly-ankkuri/laajennus? Yleisankkuri? Rakentaa oma tukikehikko ja kiinnittää siihen?
Lähtökohtia:
- Seinään kiinnitettävä hyllytyyppi String (ei jaloja lattialla)
- Sillä on yhteensä 6 kiinnityspistettä ja se painaa 20 kg, haluan että kiinnitys kestää vähintään 40 kg
- Se asennetaan kipsiseinään (noin 1,5-2 cm)
- Kipsilevyn takana on suurempi tila, varmasti 5 cm
- Ei tukipuita kipsilevyn takana tietääkseni
Molly-ankkuri/laajennus? Yleisankkuri? Rakentaa oma tukikehikko ja kiinnittää siihen?
"4 Molly kestää ilman ongelmia TV:si painon myös yksinkertaisen kipsilevyn kanssa, ja vielä hyvällä marginaalilla. Oleta noin 15-30 kg:n pystysuora kantokyky jokaiselle Molly:lle turvatekijällä 3"
6 kiinnityspistettä x 15 kg = 90 kg pelkästään. Kuten ymmärrän Thomaksen viestiä, se toimii hyvin yksinkertaisella kipsilevyllä.
6 kiinnityspistettä x 15 kg = 90 kg pelkästään. Kuten ymmärrän Thomaksen viestiä, se toimii hyvin yksinkertaisella kipsilevyllä.
Jäsen
· Södermanlands län0
· 983 viestiä
Thomas 59 sanoi:
String-hylly, jonka aiot asentaa, koostuu siis kahdesta rivistä hyllytasoja ja kolmesta päätykappaleesta? Ihanteellista olisi, jos voisit kiinnittää keskimmäisen päätyosan suoraan yhden kipsipalkin kohdalle ja käyttää Mollya neljään ulompaan pisteeseen.
Jos sinulla on 6 kiinnityspistettä yksinkertaisessa kipsissä, se on vain 10 kg per Molly-tulppa. Sinulla on ilmeisesti koolauksia kipsilevyn takana, todennäköisesti keskiöetäisyys 60 cm. Kysymys on vain, onko ne tehty puusta vai metallista, vaativat hieman erilaista ruuvia...
String-hylly, jonka aiot asentaa, koostuu siis kahdesta rivistä hyllytasoja ja kolmesta päätykappaleesta? Ihanteellista olisi, jos voisit kiinnittää keskimmäisen päätyosan suoraan yhden kipsipalkin kohdalle ja käyttää Mollya neljään ulompaan pisteeseen.
Jäsen
· Västra Götaland
· 714 viestiä
Minulla on itselläni 40 kg televisio ripustettuna 2+2 (eli kaksi paria noin 60 cm välein) Mollyilla yksinkertaisessa kipsiseinässä. Toimii ongelmitta. Kipsi on vahvempaa kuin luullaan. Jos lisäksi löytää poikkilaudan, voi painon varmasti viisinkertaistaa ilman ongelmia.
Nyt minulla on hieman enemmän käsitystä siitä, miltä seinä näyttää koeporauksen jälkeen:
- Kahdessa kolmesta reiästä olen osunut metallikiskoon kipsilevyn takana.
- Tekemäni reiät ovat osuneet onnellisesti/epäonnisesti metallikiskon reikiin
- Yhdessä näistä olen porannut 9 mm:n kokoiseksi ja osunut noin 3,5-4 mm:n reikään kiskossa, takana näyttää olevan vain eristystä
Minkä tyyppistä tulppaa minun pitäisi käyttää, kun minulla on kipsi-metallikisko työskennelttävänä?
Kiitollinen kaikista vinkeistä!
- Kahdessa kolmesta reiästä olen osunut metallikiskoon kipsilevyn takana.
- Tekemäni reiät ovat osuneet onnellisesti/epäonnisesti metallikiskon reikiin
- Yhdessä näistä olen porannut 9 mm:n kokoiseksi ja osunut noin 3,5-4 mm:n reikään kiskossa, takana näyttää olevan vain eristystä
Minkä tyyppistä tulppaa minun pitäisi käyttää, kun minulla on kipsi-metallikisko työskennelttävänä?
Kiitollinen kaikista vinkeistä!
Viimeksi muokattu:
Metallissa se ei toimi hyvin, mutta vanhoissa kipsi-, leca-, kevytbetoni-, siporex- ja vastaavissa materiaaleissa ne ovat loistavia.
Jos olet osunut suoraan metallirankaan, se saattaa toimia kipsiankkurilla (molly), mutta se ei ole varmaa.
Jos voit siirtää vähän johonkin suuntaan, luulen että se on helpompaa/parempaa.
Jos olet osunut suoraan metallirankaan, se saattaa toimia kipsiankkurilla (molly), mutta se ei ole varmaa.
Jos voit siirtää vähän johonkin suuntaan, luulen että se on helpompaa/parempaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Bygga bokhylla. Vilken borrjigg för träplugg?
Möbelsnickeri -
Ripustaa 20 kg projektori yksinkertaiseen kipsikattoon, Mollykiinnikkeellä
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Bygga dörr till hörnbokhylla Billy
Möbelsnickeri -
Projekt: Den stora gröna hyllan
Möbelsnickeri -
Stabil och Säker Väggmonterad Hylla för Integrerade Spotlights
Inredning