1 664 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
18 tunnin selvittäminen seinistäni?
Hei,
Olen ajatellut purkaa seinät rinnetalon kerroksessa kasvattaakseni autotallin pinta-alaa 25,5:stä 50 neliömetriin.
Lähetin kyselyn rakennuskonsultille:
1. Ovatko seinät kantavia?
2. Mitä toimenpiteitä tarvitaan seinien korvaamiseksi siinä tapauksessa? Palkki ja/tai pilari?
Sain tänään vastauksen:
Tutkimisajaksi arvioitiin 18 tuntia. Tietenkin ratkaisuehdotus annettaisiin silloin.
Koko homman hinnaksi tulisi 16875 kruunua
(750kr/tunti + alv)
Tuntuu, että se oli hieman kallista?
Joten nyt kysyn täältä:
Ovatko seinät kantavia vai voiko betonilaatta itsessään olla itsekantava?
On älykäs piirustus juuri raudoituksesta.
Minkä kokoinen palkki katossa tarvitaan siinä tapauksessa.
Onko tarpeen olla pilari palkin keskellä?
PIIRUSTUKSET OVAT TÄÄLLÄ
TAI TÄÄLLÄ JOS YLÄOLEVAT LINKIT EIVÄT TOIMI
Olen ajatellut purkaa seinät rinnetalon kerroksessa kasvattaakseni autotallin pinta-alaa 25,5:stä 50 neliömetriin.
Lähetin kyselyn rakennuskonsultille:
1. Ovatko seinät kantavia?
2. Mitä toimenpiteitä tarvitaan seinien korvaamiseksi siinä tapauksessa? Palkki ja/tai pilari?
Sain tänään vastauksen:
Tutkimisajaksi arvioitiin 18 tuntia. Tietenkin ratkaisuehdotus annettaisiin silloin.
Koko homman hinnaksi tulisi 16875 kruunua
(750kr/tunti + alv)
Tuntuu, että se oli hieman kallista?
Joten nyt kysyn täältä:
Ovatko seinät kantavia vai voiko betonilaatta itsessään olla itsekantava?
On älykäs piirustus juuri raudoituksesta.
Minkä kokoinen palkki katossa tarvitaan siinä tapauksessa.
Onko tarpeen olla pilari palkin keskellä?
PIIRUSTUKSET OVAT TÄÄLLÄ
TAI TÄÄLLÄ JOS YLÄOLEVAT LINKIT EIVÄT TOIMI
Viimeksi muokattu:
Okei, kantavia sanot.bengan6 sanoi:
Miten näet sen?
Onko se siksi, että ne seinät, jotka haluan poistaa, ovat mukana raudoituspiirustuksessa?
Se on melko monimutkainen rakenne, jota toivot.
Mielestäni suunnittelijan tarjous vaikuttaa kohtuulliselta.
Mahdollisesti se voi tulla halvemmaksi, jos otat sen juoksevana laskuna sen sijaan?
Mielestäni suunnittelijan tarjous vaikuttaa kohtuulliselta.
Mahdollisesti se voi tulla halvemmaksi, jos otat sen juoksevana laskuna sen sijaan?
Kyllä, juuri niin. Se johtuu siitä, että ne ovat kantavia, joten suunnittelija on piirtänyt ne sisään. Mutta näen sen myös raudoituksesta. Voit nähdä, että alaosan raudoitus on jatkettu tukien yli. Sitten on lisätty ylimääräistä yläosan raudoitusta seinien kohdalla. Tämä on "korottaakseen" vetorasitukset, jotka syntyvät levyn kuormituksesta.
Ok, mutta missä on monimutkaisuus?anaitis sanoi:
Tuskin voin kuvitella, että menee yli kaksi työpäivää palkin mitoitukseen?
Jos muistan oikein, kyseessä on vähintään kaksi palkkia, jotka on mitoitettava, sekä muutama pilari.
Jos olet pyytänyt kiinteän hinnan, konsultin on varattava riittävästi liikkumavaraa ennalta arvaamattomille ongelmille työn aikana.
Luulen, että olisin ehkä ehtinyt tehdä sen lyhyemmässä ajassa?
Mutta on varmasti käytettävä aikaa tarkistaakseen, että piirustukset ovat kunnossa.
Tunnit voivat helposti venyä.
Jos olet pyytänyt kiinteän hinnan, konsultin on varattava riittävästi liikkumavaraa ennalta arvaamattomille ongelmille työn aikana.
Luulen, että olisin ehkä ehtinyt tehdä sen lyhyemmässä ajassa?
Mutta on varmasti käytettävä aikaa tarkistaakseen, että piirustukset ovat kunnossa.
Tunnit voivat helposti venyä.
Ei ole epäilystäkään siitä, että kaikki seinät, jotka haluat purkaa, ovat kantavia.
Onko 18 tuntia paljon vai vähän riippuu siitä, mitä saat. Jos se koskee vain mittoja, on se paljon, mutta jos se sisältää täydelliset piirustukset ja toteutuskertomuksen, on se kohtuullista. Itse laskelma vie ehkä muutaman tunnin, mutta piirustukset vievät hieman aikaa.
Onko 18 tuntia paljon vai vähän riippuu siitä, mitä saat. Jos se koskee vain mittoja, on se paljon, mutta jos se sisältää täydelliset piirustukset ja toteutuskertomuksen, on se kohtuullista. Itse laskelma vie ehkä muutaman tunnin, mutta piirustukset vievät hieman aikaa.
Klikkaa tästä vastataksesi