Luonnostelen uutta taloa ja tämä Intressanta Hus:in kohde alkoi kiinnostaa:
https://intressantahus.se/bashus/signature-1-178/
Moderni, tumma yksikerroksinen talo, jossa on suuret ikkunat ja korkea katto. Terassi oikealla, ympärillä vehreää maisemaa.

Pidän todella paljon olohuoneen osasta, jossa on harjakatto, mutta tajusin nyt, että se on 12,6 m harjakatto!
Minusta se kuulostaa melkein uskomattomalta, mitkä ovat mittasuhteet?
 
Jos sinulla on sax takstolar, kuorma kohdistuu seinille ja voit rakentaa kuinka pitkälle tahansa.
 
  • Tykkään
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
P
Mutta tässä se on liimapuuta pelkästään kattoristikoiden ylärangoille…
 
A Argastesnickaren sanoi:
Jos sinulla on saksi kattopalkit, niin kuormitus kohdistuu seinille ja silloin voit rakentaa kuinka pitkälle tahansa.
Joo, mutta nyt ei varmaankaan ole saksi kattopalkit:
Näkee kyllä palkin heidän renderoinnissaan:
Moderni keittiö, jossa on korkea katto, suuret ikkunat, keskellä keittiösaareke ja tummat puupinnat.

Haittapuolena saksi kattopalkeissa on se, että katto ei saa samanlaista tasaista paksuutta kuin he ovat saaneet aikaiseksi.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
En ole sanonut, että heillä on sax takstolar:)
Kirjoitin, että jos haluaa rakentaa pitkälle ilman, että kustannukset karkaavat, se on vaihtoehto.
En itse halunnut nockbalk kattoon ja halusin vähän alentaa hintaa, kun rakensin uutta ja olin yksin projektissa, joten minulle se oli ratkaisu.
 
  • Tykkään
13th Marine
  • Laddar…
A Argastesnickaren sanoi:
En ole sanonut että heillä on sax kattotuolit:)
Kirjoitin, että jos haluaa rakentaa pitkälle ilman, että kustannukset karkaavat käsistä, se on vaihtoehto.
En itse halunnut harjapalkkia kattoon ja halusin saada hintaa hieman alas, kun rakensin uutta ja olin yksin rakennustyössä, joten tämä ratkaisu oli minulle paras.
Sitten ymmärrän.

Pidän täällä vaikutelmasta, mutta onko sen arvoista maksaa tästä ratkaisusta onkin sitten toinen juttu 😅
 
  • Tykkään
Argastesnickaren
  • Laddar…
Koska minulla on yksikerroksinen talo, jossa on harjakatto, pääsen saksikattotuolien ansiosta tarkastamaan koko katon sisältä ja näkemään mahdolliset vuodot suoraan.
 
Mutta onko siellä todella mitään tukea matkalla? Muussa tapauksessa pitäisi melkein vaatia teräspalkki harjalla.
 
  • Tykkään
Jonatan79
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sanoi:
Jo, men nu är det nog inte saxtakstolar:
Man ser ju balken i deras rendering:
[kuva]

Nackdelen med saxtakstolar är att man inte får till den konstanta tjockleken på taket som de fått till.
Man kan bygga som en hängbro: en pylon vid varje gavel och så vajrar som håller uppe nocken.
Men jag tycker det på bilden är rätt fult
 
P
Liimapuupalkki harjalla tukeutuu ikkunarivien väliin pylvääseen, sen jälkeen yläkehät sijaitsevat liimapuupalkin päällä tai sitä vasten, laskeutuen seinille alas saakka.
 
H hempularen sanoi:
Mutta onko siellä todella ei mitään tukea matkalla? Muutenhan se melkein vaatisi teräspalkin harjalle.
Ei pohjapiirroksen mukaan, luulen, että se olisi pilannut vaikutelmaa jonkin verran.

Nyt ei ole kysymys budjettivalmistajasta, joten ei ole mahdotonta, että he käyttävät, mitä pitäisi olla melko kallis teräspalkki siellä ylhäällä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.