1 773 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Betoniraportaan kunnostus ilman muottityötä
Hei!
Aion aloittaa vanhan betonirappusen kunnostamisen keväällä.
Ajattelin piikata vanhat laatat pois, sitten haluan korjata vauriot, jotka ovat syntyneet piikkauskoneen käytön jälkeen, sekä valaa noin 3 cm, jotta voin laittaa ulkonagaita, jotka ovat 2 cm, koko askelmien yli vähentääkseni saumojen määrää.
Minulla on vaikeuksia löytää betonia, jota voi valaa ilman muottia. Useimmat kuitubetonit näyttävät kuitenkin vaativan muotin käyttöä. Mitä olen nähnyt, on lähinnä korjausbetoni, kuten weber rep 45, mutta tämä ei tunnu maallikolle kovin helpolta hankkia, on kallista ja on epäselvää, voiko sillä oikeasti valaa korkeampia kuin vain koloja.
Onko jollakin vinkkejä betonista, jota voi käyttää tähän tarkoitukseen ilman muotin käyttöä?
Liitän kuvia selkeyden vuoksi! Nykyiset laatat ovat 5 cm korkeudeltaan.
Kiitos etukäteen!
/David
Aion aloittaa vanhan betonirappusen kunnostamisen keväällä.
Ajattelin piikata vanhat laatat pois, sitten haluan korjata vauriot, jotka ovat syntyneet piikkauskoneen käytön jälkeen, sekä valaa noin 3 cm, jotta voin laittaa ulkonagaita, jotka ovat 2 cm, koko askelmien yli vähentääkseni saumojen määrää.
Minulla on vaikeuksia löytää betonia, jota voi valaa ilman muottia. Useimmat kuitubetonit näyttävät kuitenkin vaativan muotin käyttöä. Mitä olen nähnyt, on lähinnä korjausbetoni, kuten weber rep 45, mutta tämä ei tunnu maallikolle kovin helpolta hankkia, on kallista ja on epäselvää, voiko sillä oikeasti valaa korkeampia kuin vain koloja.
Onko jollakin vinkkejä betonista, jota voi käyttää tähän tarkoitukseen ilman muotin käyttöä?
Liitän kuvia selkeyden vuoksi! Nykyiset laatat ovat 5 cm korkeudeltaan.
Kiitos etukäteen!
/David
Rep 45 on paikkauslaasti, jota levitetään rappauksena, voi korjata noin 5-50 mm paksuudella, sisältää vain 0-2 mm raekoon ballastia..D David Andreas sanoi:Hei!
Aion aloittaa vanhan betonirapun kunnostuksen keväällä.
Ajattelin piikata pois vanhat laatat, sitten haluan korjata vahingot, kun olen käyttänyt piikkauskonetta, sekä valaa noin 3 cm, jotta voin sitten laittaa ulkoklinkkerit, jotka ovat 2 cm, kokonaiset palat ainakin askelmien päälle vähentääkseni saumojen määrää.
Minulla on vaikea löytää betonia, jota voi valaa ilman muottia. Useimmat kuitubetonit näyttävät vaativan muotin. Olen nähnyt korjausbetoneja, kuten weber rep 45, mutta maallikolle tämä ei näytä olevan aivan helppo saatavilla, on kallista ja epäselvää, voiko sillä valaa muuta kuin reikiä.
Onko kenelläkään vinkkejä betonista, jota voi käyttää tähän tarkoitukseen ilman muotteja?
Liitän kuvia selkeyden vuoksi! Nykyiset laatat ovat 5 cm korkeita.
Kiitos etukäteen!
/David
Ei ole olemassa valubetonia, jota voi kaataa ilman muottia tai jotain muuta, joka estää betonia valumasta..
Yksinkertaisesti taidon puute. Ehkä se on itsessään helppoa, mutta ajatukseni on, että kaikki vaiheet, jotka voidaan poistaa, kun on noviisi ja jotka voivat yksinkertaistaa, ovat hyviä. Miten ihmeessä muotti kiinnitetään kunnolla, kun portaat on rakennettu sellaisiksi kuin ne ovat?K Kimpaann sanoi:
Olen täysin tietoinen siitä, että oikopolut harvoin ovat ratkaisu hyvään ja kestävään lopputulokseen, joten jos se on tarpeen, täytyy vain oppia!
Paras vastaus
Jokainen kerta on ensimmäinen kerta!☺️D David Andreas sanoi:Yksinkertaisesti osaamisen puute. Ehkä se on itsessään yksinkertaista, mutta ajatukseni on, että kaikki askeleet, jotka voidaan poistaa aloittelijana, mikä voi yksinkertaistaa, on hyvä. Miten hemmetissä kiinnität muotin kunnolla, kun portaat on rakennettu niin kuin ne ovat?
Olen täysin tietoinen siitä, että oikopolut harvoin ovat ratkaisu hyvään ja kestävään lopputulokseen, joten jos se on tarpeen, on vain opittava!
Ensimmäisestä kerrasta huolimatta olen melko varma, että lopputulos ja kestävyys paranevat huomattavasti, jos muotoilet.
Jotta voit valaa senttimetrisi muotilla, sinun on aloitettava puhdistamalla pinta mahdollisimman hyvin. Harjaa pois/lakaisemalla roskat ja pölyt. Sitten ostat primerin ja levität sen niille pinnoille, jotka aiot valaa.
Koska et aio muuttaa askelmien syvyyttä, voit asettaa formipuun jokaisen askelman etuosaan ja tietysti ulospäin olevalle lyhyelle sivulle.
Poraa muutama tanko/ruuvi jokaiseen askelmaan, jotta betonilla on jotain mihin tarttua, jotta vältät sen mahdollisen halkeamisen esimerkiksi jäätymisen vuoksi.
Kysymys kuuluu, pitäisikö sinun pelata varman päälle ja lisätä ohuen raudoitusverkon. Jos olisin tehnyt tämän kotona, olisin lisännyt sen vain siksi, että se on erittäin ikävää huomata myöhemmin, että se olisi ollut tarpeen.
Plywood-levyjen kiinnittämiseen suosittelen:
https://www.bauhaus.se/spikplugg-6x...RG-iD4MGxiUhocjxCb-juHu_vIQwVT40aAoFlEALw_wcB
Tulenpaikkoja, jotka jäävät nastan jälkeen, voit helposti paikata betonitapilla valitsemaltasi merkiltä. (Ardex on erittäin hyvä, mutta kalliimpi kuin monet muut valmistajat)
Viimeksi muokattu:
Yritin muokata liian kauan, joten tästä tulee uusi viesti. Raon, joka jää pois ottaessasi etumuodot pois, voit täyttää tasoitteella tai antaa sivumuotin jäädä paikoilleen ja valaa raon seuraavana päivänä, koska aiot kuitenkin päällystää askeleet.K Kimpaann sanoi:Aina on ensimmäinen kerta!☺️
Ensimmäisestä kerrasta huolimatta olen melko varma, että lopputulos ja kestävyys tulevat olemaan paljon parempia, jos muodostat.
Valaaksesi senttimetrit muotin avulla sinun kannattaa aloittaa puhdistamalla pinta niin hyvin kuin mahdollista. Harjaa/imuroida pois roskat ja pöly. Sitten hankit primerin ja telalla/siveltimellä levität sen valettaville pinnoille.
Koska et aio muuttaa askelmien syvyyttä, voit kiinnittää formplywoodin jokaisen askelman etuosaan ja tietysti pitkin ulospäin olevaa lyhyttä sivua.
Poraa muutama tanko/ruuvi jokaiseen askelmaan, jotta betoni saa jotain kiinnittyäkseen, jotta vältät sen mahdollisen lohkeamisen pakkasen tms. vuoksi.
Kysymys on, pitäisikö sinun pelata varman päälle ja asettaa ohut raudoitusverkko. Jos olisin tehnyt tämän kotonani, olisin asettanut sen vain siksi, että on erittäin ärsyttävää huomata, että sitä olisi tarvittu.
Suosittelen kiinnittämään vanerilevyt:
[linkki]
Reiät, jotka jäävät jälkeen, täytät helposti betonitasoitteella haluamastasi merkistä. (Ardex on erittäin hyvä, mutta kalliimpi kuin monet muut valmistajat)
Vaihtoehtoisesti aseta muotti 35 mm sen pinnan yläpuolelle, jota haluat korottaa (askelma), jolloin vältät raon ja kaiken siitä aiheutuvan ylimääräisen.
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa! Kiitos erittäin perusteellisesta vastauksesta! Aion toteuttaa suunnitelmasi suoraan!K Kimpaann sanoi:Yritin muokata liian myöhään, joten siitä tulee toinen viesti. Kun poistat etumuotit, voit mieluiten tasoittaa saumaa tai jättää sivumuotin paikalleen ja valaa sauma umpeen seuraavana päivänä, koska kuitenkin haluat päällystää askeleet.
Vaihtoehtoisesti aseta muotti 35 mm pinnan yläpuolelle, jota haluat korottaa (askelma), näin vältät sauman ja kaiken ylimääräisen, mitä siitä aiheutuu.
Kirjoita vain, jos tulee kysymyksiä tai pohdintoja! Suuret onnen toivotukset portaalle ja katsele mestariteostasi lainauksella Lotta på Bråkmakargatanista "jag kan så mycket, jag kan nog allting när jag tänker efter" ☺️
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Renovera gammal betongtrappa, tips?
Grund & Markarbeten -
Renovera gammal betongtrappa
Grund & Markarbeten -
Hej!Jag skall renovera mitt badrum,badkarsblandaren är från 80 talet.Tog måttet cc40mm,utanpåliggande rör.Vilken blandraren skall jag ha.🤔
Badrum -
Renovera betongtrappa,hjälp!
Byggnadsvård -
Renovera gammal betongtrappa till entré
Utbyggnad och tillbyggnad