2 218 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Asennuskerros vaakapaneelille
Hei,
Olen rakentamassa uima-altaan taloa, jossa haluan vaakaasennossa olevan paneelin sisäpuolelle ja mietin, miten rakentaisin asennuskerroksen. Tällä hetkellä seinä ulkoa katsottuna koostuu paneelista (22mm), ilmarakosta, tuulensuojakankaasta, 95x45mm koolauksesta cc600mm. Ajattelin käyttää 45x45 mm koolauksia asennuskerrokselle. Pitäisikö niiden olla pystyasennossa mutta siirrettynä olemassa olevaan runkoon nähden? 45x45 voi olla vähän heikkoa kiinnittää (18-22mm) paneelia? Vai pitäisikö minun laittaa 4x45 koolaukset vaakasuoraan, ja sitten pystysgilleri niiden päälle?
Olen rakentamassa uima-altaan taloa, jossa haluan vaakaasennossa olevan paneelin sisäpuolelle ja mietin, miten rakentaisin asennuskerroksen. Tällä hetkellä seinä ulkoa katsottuna koostuu paneelista (22mm), ilmarakosta, tuulensuojakankaasta, 95x45mm koolauksesta cc600mm. Ajattelin käyttää 45x45 mm koolauksia asennuskerrokselle. Pitäisikö niiden olla pystyasennossa mutta siirrettynä olemassa olevaan runkoon nähden? 45x45 voi olla vähän heikkoa kiinnittää (18-22mm) paneelia? Vai pitäisikö minun laittaa 4x45 koolaukset vaakasuoraan, ja sitten pystysgilleri niiden päälle?
Osittain... Lämpötila pidetään vähintään 12-15 asteessa. Aion laittaa höyrynsulun/folion 95 rungon lämpimälle puolelle, joten sen sisäpuolelle en halua enempää kuin 45 mm eristystä, jotta säilyy 1/3 sääntö (jotta kastepiste pysyy 95 osassa ympäri vuoden).Jonatan79 sanoi:
Etkö usko, että 45x45 pystyasennossa olisi liian heikko, jos en kohdista tukea 95 seinään? Minulla ei ole varsinaista ongelmaa seinän paksuuden kanssa, joten 45+28 toimii minulle.N Nikorasu sanoi:
En usko niin ollenkaan. Ruuvaa/naulaa kaksinkertaisella ruuvilla/naulalla 60 cm etäisyydellä. Se kestää kaikentyyppisille paneeleille, jotka tunnen.F fredj721 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi