Aluksi tämä on ensimmäinen talomme, ja vähän hitaasti opimme kaiken, mitä ilmeisesti pitäisi tietää vain siksi, että olemme talonomistajia...
Se alkoi siitä, että meillä oli vettä, joka tuli sisään kohtaan, jossa tulo-veden putki menee seinän läpi. Mutta se on korjattu. Tämän jälkeen aiomme palauttaa ja siistiä kellarikerroksen ensimmäisen osan ja kellarin portaikon, koska se on avoin ja näkyvissä eteisestä.

Olen vähän ymmälläni. En oikein tiedä, mikä on oikea ratkaisu.

Kun purimme sisäseinän, se oli eristetty ilman ilmarakoa mutta muovimatolla seinää vasten. Tuntuuko tämä oudoilta? Puukehikot sijaitsevat kuitenkin muutaman senttimetrin päässä seinästä.

Haluaisin sen eristettynä, koska se on avoinna ylös, mutta en tiedä, uskallanko. Joten sen täytyy toimia ilman eristystä.

Lopullinen kysymys onkin, onko parasta ja turvallisinta vain asentaa kipsilevy? Tuntuu todella ontolta. Pitäisikö asentaa jotain muuta materiaalia?
Toisella puolella (portaitten alla kuvassa) meillä on laajennus perustusmuurilla ja vanha ulkokellariporras toisella puolella seinää. Pitäisikö minun purkaa muovimatto ja eristys täältä, vai onko se suhteellisen riskitöntä, mitä luulette?

On suuri mahdollisuus, että olen vain liian huolestunut.
Valkoisen portaikon alla rakennustyömaa, keskeneräiset sisäseinät ja eristelevyt, puurakenteet näkyvissä. Kellariseinän rakenne, jossa puurunko ja musta eriste, vesiputki näkyvissä; kunnostusvaiheessa. Keskeneräinen remontti, jossa poistettu seinä ja paljasta eristystä. Näkyvissä puiset runkotolpat ja putkia, vieressä valkoiset portaat.

P
Pelkään, että sinun pitäisi tehdä uudelleen. Puutolpat eivät ole suositeltavia, uskon, että täältä voi löytää ketjuja siitä, miten kellarissa kannattaa rakentaa.

• Tykkään
Daniel. O
  • Laddar…

Paras vastaus

Jos minä olisin sinä, olisin poistanut kaiken ja vain siistinyt vanhat kiviseinät sekä maalannut silikaattimaalilla. Myös muurannut umpeen vanhan kellarin oven aukon, jos sitä ei enää käytetä. Mutta varmasti on muitakin ratkaisuja :)

• Tykkään
Lerstenstegel ja 2 muuta
  • Laddar…
J Johnsvi sanoi:
Jos olisin sinä, olisin purkanut kaiken ja ainoastaan puhdistanut vanhat kiviseinät ja maalannut ne silikaattimaalilla. Sekä muuraamassa umpeen vanhan kellarinoven aukon, jos sitä ei enää käytetä. Mutta varmasti on muitakin ratkaisuja :)
Teen kuten ehdotat. Olimme puhuneet siitä, mutta hän ei halunnut sitä aluksi. Nyt olen saanut hänet suostumaan.

Hauskaa, mutta paljon työtä

Kiitos nopeista vastauksista
Valkoiset rappuset keskeneräisessä remonttikohteessa, seinissä näkyy märkää ja kulumaa. Rappusilla on porakone ja kaapeli.

Daniel. O Daniel. O sanoi:
Se menee kuten ehdotat. Olimme puhuneet siitä, mutta hän ei halunnut sitä mieluiten. Nyt olen saanut hänet suostuteltua

Hauskaa, mutta paljon työtä

Kiitos nopeista vastauksista
[kuva]
Siitä tulee loistavaa(y)

hauskaa!!? Ihmiset ovat tosiaan erilaisia :crysmile:
ps olemme tehneet juuri tämän. ds
siitä tulee hienoa, joten jatkakaa.

emme jaksaneet puhdistaa, joten käytimme Finjas laga vägg ja tyyliin tasoitimme seinät, sitten vedimme lastalla. Tulee vähän rakennetta. Meistä se on hienoa.

P
Kuinka tehdään pyöreät ikkunat? Siellä on pieniä masoniittipaloja...

JanneJanne123
En tiedä, johtuuko se rumasta ajattelusta, mutta suurin osa kellarissa kohtaamistani ikkunoista on ollut maanpinnan yläpuolella, jolloin maan kosteus ei ole ongelma.

P
JanneJanne123 JanneJanne123 sanoi:
En tiedä, johtuuko se rumasta ajattelustasi, mutta suurin osa kellareissa kohtaamistani ikkunoista on ollut maanpinnan yläpuolella, jolloin maankosteus ei ole ongelma.
olen vain utelias, sillä aion tehdä samoin kellarissani. Jos kosteus ei ole ongelma, oletan, että ikkunan ympärille asetetaan jokin lista.

JanneJanne123
Kyllä, sen voi tehdä, jos haluaa, karmihan on yleensä puuta ja se ei ole ongelma.

• Tykkään
1
  • Laddar…
L Lane sanoi:
hauskaa!!? Olemme erilaisia :crysmile:
ps olemme tehneet juuri tämän. ds
hienolta näyttää, joten jatka vain.

emme jaksaneet puhdistaa, joten käytimme Finjas laga vägg ja tyyliin tasoitimme seinät, sitten vedimme lastalla. Tulee hieman rakennetta. Meidän mielestä hienoa.
On hauskaa, kun alkaa olla valmista
Luulen, että aion kuitenkin ottaa tänne muurarin. Aion korjata vanhan kellarin oven ja poistaa ikkunan alapuolella olevan kaltevuuden. Täällä on niin paljon irtonaista, että en uskalla tehdä sitä itse, ainakaan ilman kunnollista ohjausta

• Tykkään
Lane
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.