Lizzardo
Olen rakentamassa talli/varastoa ja olen saanut pienen idean tehdä tilaa puutavaran säilytykselle satulahuoneen yläpuolelle. Tarvitsen vähän apua rakenteen kanssa ja mietin, kestääkö se suunnitelmani mukaan.

Minulla on seinä 170 koolingilla ja yksi 120 koolingilla, jänneväli niiden välillä on noin 270 cm. Ajattelin sijoittaa pystysuoran 170 niiden väliin kantavaksi palkiksi, johon voisin kiinnittää lattianpalkiston palkkikengillä.

Ajattelin lattianpalkistoksi 145 koolinkeja.

Mitä mieltä olette, onko kantavuuden kannalta täysin järjetöntä vai kestääkö se vähän ylijäänyttä rakennusmateriaalia varten?

Ajattelet lattiaa, jossa on 45x145 palkit C 24 c/c 600 mm ja jänneväli 2,7 m? Se on huojuva käveltäessä, mutta jos aiot käyttää sitä vain varastointiin, se kestää noin 200 kg per neliömetri ilman, että taipuu häiritsevän paljon.

Tarkoitat kai 170 regeliä pystypäin, et pystyssä?

Lizzardo
J justusandersson sanoi:
Ajattelet lattiaa, jossa on 45x145 palkit C 24 c/c 600 mm ja jänneväli 2,7 m? Se tuntuu horjuvalta kävellä, mutta jos käytät sitä vain säilytykseen, se kestää noin 200 kg/neliömetri ilman, että se taipuu häiritsevästi.

Tarkoitat varmaan 170 säännöillä pystysuunnassa, ei pystyssä?
Juuri niin ajattelin, siitä tulee noin 60 cm kattokorkeus, joten juokseminen ei tule kysymykseen.
Se on pelkkä säilytyspaikka erilaisille puutavaralle.

Kyllä, tarkoitan pystysuunnassa, joskus on vaikea kääntää ajatukset kirjoitukseksi :)

Pinta-ala on 5,4x2,7 = 14,58 m²
Joten voisin siis latoa 2,9 tonnia olettaen, että kiinnitys palkkikengissä pitää?

Mitä kuormaa kestäisin 120 c24:llä?

Edit: Minun rakas puoliso huijasi minua, jänneväli on 2,6 m

Viimeksi muokattu:

Paras vastaus

Sellainen 130 kg, muunnettuna 2,6 m siipiväli.

Lizzardo
J justusandersson sanoi:
Siinä noin 130 kg, muunnettuna 2,6 m kärkiväliin.
Kiitos avustasi

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.