Hei, olen uusi jäsen täällä foorumilla!
Haluan rakentaa eteisportaat uudelleen, käyttäen runkoja ja terassilautoja, myös vaatimuksena on, että voimme kävellä ylös portaita eri suunnista. Pohjana on kallio, sitten tiili, sitten terassilauta.
Onko joku, joka voi auttaa, miten teen?
Haluan sen näyttävän tältä...
Kiitos.
Onko rappusissa kalliota vai tarkoitatko alla, alempana?
Olisin purkanut koko vanhan rappusen ja asettanut ensin 45x170 pystyasentoon ulkokehykseksi ja sitten kehyksen väliin ristikkona. Sitten uusi pienempi kehys sen päälle ristikkona. Sitten vielä pienempi ja niin edelleen.. sitten verhoiltu kaikki vähintään 28x120 terassilaudoilla, mieluiten hieman paksumpi.
Säädä ensimmäisen kehyksen syvyys viimeisen askelman mukaan eteiseen soralla. Laita muutama vanha betonilaatta tueksi, kun olet tasapainottanut kaiken.
Hei, uusi jäsen täällä foorumilla!
Haluan rakentaa meidän sisäänkäynnin portaat uudelleen, käyttäen runkopuita ja terassilautoja, myös vaatimuksena että voimme kulkea portaat eri suunnista. Se on kalliopohja sitten tiili, sitten terassilauta.
Onko joku, joka voi auttaa, miten teen tämän?
[kuva]
Näin haluaisin sen olevan...
[kuva]
Kiitos.
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Ajattelin ensin yrittää rakentaa portaat vanhan päälle, mutta teidän neuvonne poistaa vanha kokonaan kuulostaa itse asiassa paremmalta.
Se on betonia luulen, nyt kun olen katsonut tarkemmin.
Uskotteko, että minikaivuri riittäisi vai pitäisikö minun käyttää poravasaraa?
Jos sinulla on nyt betonitrappu ja korvaat sen ontoilla puuportailla, on suuri riski, että et pidä kolinasta, joka syntyy, kun lapset tömistävät ylös ja alas sitä. (Pitäisi olla mahdollista rakentaa puuportaat, jotka eivät toimi suurena resonanssikotelona, mutta sitä ei tunnu usein tehtävän käytännössä.)
Jos sinulla on nyt betonirappu ja korvaat sen ontolla puurapulla, on suuri riski, että et pidä kolinasta, joka syntyy kun lapset tepastelevat rappusissa ylös ja alas. (Pitäisi olla mahdollista rakentaa puurappu, josta ei muodostu suurta kaikupohjaa, mutta sitä harvoin tehdään käytännössä.)
Näinhän se on, mutta onpa aikamoinen askare sopeutua koko ajan vanhan rapun mukaan, joka määrittää kaikki mitat ym. koko ajan.
Isompi "poravasara" hoitaa tuon homman. Vuokraa Bauhausista tai vastaavasta.
Sinun ei tarvitse poistaa kaikkea, poista vain niin paljon kuin tarvitaan uuden rakenteen tilan saamiseksi. voi jopa olla hyvä, että on vähän betong kiinnitykselle.
Nyt halusit puuta, mutta toinen vaihtoehto voisi olla valaa vähän lisää, jotta saat haluamasi portaan muodon. Sitten voit laittaa esim. graniittilaattoja betong päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.