Ostin yksinkertaisen separetti-pöntön pienelle kesämökilleni. Se on valmisteltu asennusta varten sekä ilmanvaihtoputken kautta puhaltimen avulla wc:n takaosan läpi julkisivun läpi (puu), että virtsan poistamiseksi wc:n pohjan kautta. Valitettavasti en voi käyttää pohjan kartiomaista kohotusta, koska viemäri, johon wc on tarkoitus asentaa, on noin 30 cm kauempana takana. Minun täytyy siis porata reikä muoviin kohtaan, johon sitä ei ole tarkoitus porata. Olen kokeillut poraamista erilaisiin muoviesineisiin ostamallani poralla, jota voi säätää tarvittavan mittaan, mutta muovi halkeaa aina tähtikuvioisesti porausreiän ympärillä. On mahdollista, että saniteettimuovi ei käyttäydy näin, mutta minulla on vain ”one shot”. Onko vinkkejä, miten voisin välttää tämän? Onko olemassa "leikkuöljyä" muovin poraamiseen? Vai riittäisikö jännite esimerkiksi peitettäessä aluetta hopeateipillä ennen poraamista? Kiitollinen vinkeistä teiltä, jotka olette tehneet jotain vastaavaa.

Åsa Lund
Meillä on Separett huussissa Torpilla. Johdamme virtsan letkun kautta ulos huussin ulkopuolella olevaan sankoon.
En oikein ymmärrä huoltasi?

Åsa Lund
Aha, he ovat varmaan muuttaneet designiaan sitten. Meidän on varmaan noin kymmenen vuotta vanha.

Paras vastaus

ClasseClas
T tgr_se sanoi:
Meidän separettissa on virtsan ulostulo takana.
Muovin poraamiseen isommaksi askelpora on hyvä.

[linkki]
Askelpora on täydellinen muoville ja ohutlevylle.

Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Meillä on Torpassa Separett käymälä. Johtomme virtsan letkun avulla ulos käymälän ulkopuolella olevaan sankoon. En oikein ymmärrä huoltasi?
Ei itse virtsa ole ongelma. Ajattelin johtaa virtsan lattiakaivoon, joka oli aiemmin suihkun lattiakaivo, kahden kammion säiliöön talon viereen, jossa virtsa käsitellään. Mutta sen sijoitus ei ole sellainen, että se sopisi siihen, mihin Separetten valmistaja on valmistautunut uriletkua varten (tulee oletuksesta, että tehdään uusi läpivienti lattian tai seinän kautta letkua varten). Joten minun täytyy tehdä reikä paikkaan, johon valmistaja ei ole ajatellut, että reikä tulisi olla.

ClasseClas ClasseClas sanoi:
Porta-poranterät ovat täydellisiä muoville ja ohuille metallilevyille.
Aha! Ostin tällaisen, koska ajattelin, että voisi asettaa halkaisijan täydellisesti, mutta nyt ymmärrän, että pitäisi käyttää porta-poranterää. Onko vinkkejä, kuinka hallita porta-poranterää poratessa?

• Spiralipora avarrin tylppäterä, jossa on säädettävä halkaisija, varsi ylhäällä.
T tgr_se sanoi:
Meidän separettissa on virtsan poisto taaksepäin.
Muovin suurempien reikien tekemiseen porraskaira on hyvä.

[linkki]
Kyllä, olen saanut huipputason apua täällä! Aion käyttää porraskairaa reikien tekemiseen itse Separettiin, mutta toisen säädettävän poran käytän putken läpivientiin puuseinän läpi.

ClasseClas
R Renoveringstjejen sanoi:
Aha! Jag köpte en sån här för jag tänkte att man kunde ställa in diametern perfekt, men nu förstår jag att det är stegborr man ska ha. Några tips hur man ska ha kontroll över stegborren medan man borrar?
Askella är kiitollinen porata kanssa koska se kuluttaa niin varovasti. Käytä mielellään ruuvinväännintä ja käytä matalaa kierroslukua. Poraa hetken aikaa niin pääset muovin läpi. Ole kärsivällinen! Sitten jatkat varovasti kunnes saavut oikeaan reiän halkaisijaan. Varmista ettet paina liian kovaa, sillä sitä ei tarvita. Kokeile mielellään porata esim. muovisessa leikkuulaudassa tai mitä sinulla on saatavilla, jotta saat tuntuman miten pora toimii.

Mitä tulee reikään ilmanvaihtoaukolle, satsaisin reikäsahaan sen sijaan. Säädettävä pora toimii okei massiivipuussa mutta ei ole niin mukava jos sinulla on sekoitus puuta ja kipsilevyjä jne.

Porta-poranteräki on kiitollista käyttää, koska se poistaa materiaalia niin varovasti. Käytä mielellään ruuvinväännintä ja käytä matalaa kierrosnopeutta. Poraa jonkin aikaa, kunnes pääset muovin läpi. Ole kärsivällinen! Sitten jatka varovasti, kunnes saavut oikean reikäkoolle. Varmista, ettet paina liian kovaa, sillä sitä ei tarvita. Kokeile mielellään porata esim. muoviseen leikkuulautaan tai mihin tahansa, mitä sinulla on saatavilla, niin saat tuntuman, miten pora toimii.

Mitä tulee ilmanpoistoreiän tekemiseen, suosittelisin reikäsahaa. Säädettävä pora toimii hyvin massiivipuussa, mutta ei ole niin mukava, jos sinulla on yhdistelmä puuta ja kipsilevyjä jne.
Kiitos vinkeistä!

Se on saniteettiakryylissä oleva wc, joka minua huolettaa. Poraus seinän läpi tehdään klassisen puujulkisivun läpi jossa on kutterilastua ja puukuitulevyä sisäpuolella 60-luvulta - puhumme enemmänkin siitä, että tehdään pieni käyttötarkoitus vankalle konstruktiolle, joka ei ole johtanut homeeseen tai vastaavaan, kuin että nykyaikaistettaisiin.

Mutta jos näet vaikeuksia, niin kuvaile niitä!

Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Meillä on Separett torpan ulkohuussissa. Johdamme virtsan letkun kautta huussin ulkopuolella olevaan ämpäriin. En oikein ymmärrä huoltasi?
Ongelma on, miten saan reiän itse Separettiin. Siinä ei ole valmiita reikiä, koska edellytykset virtsan johtamiseen vaihtelevat. Ehkä olet ostanut mallin, jossa on valmiit reiät tai joku lähelläsi on hoitanut sen.

Porraspora on kiitollinen käyttää poraukseen, koska se työskentelee niin varovasti. Käytä mielellään ruuvinväännintä ja valitse matala kierrosluku. Poraa hetken aikaa, jotta pääset muovin läpi. Ole kärsivällinen! Sitten ota rauhallisesti, kunnes saavutat oikean reiän halkaisijan. Varmista, ettet paina liian kovaa, koska se ei ole tarpeen. Kokeile mielellään porata esimerkiksi muoviseen leikkuulautaan tai mihin tahansa sinulla on käytettävissäsi, niin saat tuntuman siitä, miten pora toimii.

Mitä tulee ilmanvaihdon reikään, suosittelisin reikäsahaa sen sijaan. Säädettävä pora toimii ok massiivipuussa, mutta ei ole kovin kiva, jos mukana on puuta ja kipsilevyjä jne.
Se on pelkkää puuta/lastulevyä koko seinän läpi, joten luultavasti satsaan siihen säädettävään. Mutta kiitos vinkistä!

Askelpora on kiitollinen porata sillä se poistaa materiaalia niin varovasti. Käytä mielellään ruuvimeisseliä ja käytä alhaista nopeutta. Poraa hetken aikaa, kunnes pääset läpi muovista. Ole kärsivällinen! Sitten ota se varovasti, kunnes pääset oikeaan reiän halkaisijaan. Varmista, ettet paina liian kovaa, sillä se ei ole tarpeen. Kokeile porata esim. muovinen leikkuulauta tai mitä sinulla on saatavilla, jotta tunnet, miten pora toimii.

Ilmastointiaukkoa varten suosittelisin reikäsahaa. Säädettävä pora toimii ok massiivipuussa, mutta ei ole niin kivaa, jos mukana on puu ja kipsilevyt jne.
Katsoin steppiporan hintoja. Tekeekö se todella noin 500 kruunua? Käsittämätöntä...

R Renoveringstjejen sanoi:
Katsoin hintaa vaihtoporalle. Maksaako sellainen oikeasti noin 500 kruunua? Uskomatonta...
Biltema 200 kr sellaiselle, joka tekee 6–20 mm reiät.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.