Olen rakentamassa amerikkalaista verantaa ja mietin nyt etummaista sääntöä, joka tulee Liimapuutolppiin. Mieluiten en haluaisi leikata, joten voinko kiinnittää sen tolppien ulkopuolelle, vai pitäisikö minun kiinnittää sääntö tolppien päälle kulmaraudalla? Mikä on paras vaihtoehto?
Olen täysin samaa mieltä. Urnickaus on ehdottomasti tyylikkäin ja paras. Oikeilla välineillä se käy nopeasti ja on suoraa ja tyylikästä. (Uppouksen tekeminen sisäpuolelle on tyylikkäintä!)
Anna mielellään vinkkejä, mitä pidät oikeina välineinä ja menetelminä
Thiger sanoi:
Olen täysin samaa mieltä. Uraleikkaus on ehdottomasti tyylikkäin ja paras. Oikeilla välineillä se käy nopeasti ja siitä tulee suora ja siisti. (upotus sisäpuolelle on tyylikkäin!)
Upotus sisäpuolelle? En ole koskaan nähnyt sellaista. Näin me teimme.
Kolo ulkopuolella
Mittaamalla kaikki palkkikengät ensin, voimme sitten katkaista ja tehdä kolot kaikkiin pylväisiin ennen kuin ne nostetaan. Näin on helppo saada ne suoriksi.
Sisäpuolelle asennettu? En ole koskaan nähnyt sellaista. Tässä on meidän tapamme.
[kuva]
Ulkopuolelta uritettu
Vedimme kaikki palkkikengät ensin suoraan sitten voitiin leikata ja urittaa kaikki tolpat ennen niiden pystyttämistä. Silloin on helppoa saada ne suoriksi.
Katso kuinka tyylikästä, sisäpuolelta...
Syynä siihen, että mielestäni se on huomattavasti tyylikkäämpää asettaa kantava palkki sisäpuolelle on, että se on esteettisesti houkuttelevampi. Amerikkalaiset verantakatot ovat jo suuria ja näyttäviä sellaisinaan. Jos kantava palkki laitetaan ulkopuolelle, näyttävät tolpat entistä lyhyemmiltä ja katto saa vielä enemmän korkeutta. Lisäksi et näe uritusta, ja jos sinun täytyy jatkaa kantavaa palkkia tolpan päälle, se ei näy ulospäin.
Tietenkin tämä on makukysymys, eikä mikään ole oikein tai väärin. Tässä on muutama kuva kantavalla palkilla sisäpuolella. Tekekää niin kuin mielestänne näyttää parhaalta!
Koska asun Yhdysvaltain etelässä, minun oli pakko kommentoida täällä
Verannat, joita näkee täällä, ovat tukevia ja palkin yläpuolella, ja ne ovat suurempia kuin pylväät. Joten saadaksesi oikean tunnelman, suosittelisin verhoilemaan palkin niin, että siitä tulee sopivan mahtipontinen. Sillä ei ole silloin väliä, mille puolelle laitat palkin!
Koska asun Amerikan etelässä, niin minun täytyi kommentoida täällä Ne kuistit, joita täällä näkee, ovat tukevalla kannatinpalkilla, joka on pystytolppaa suurempi ja sijaitsee sen päällä. Joten jos haluatte oikeanlaisen tunnelman, niin verhotkaa kannatinpalkki niin, että siitä tulee sopivasti pramea. Silloin ei ole väliä kummalle puolelle sijoitatte kannatinpalkin!
Hehe, hyvä huomio! Mutta luulen, että ruotsalainen versio Amerikan kuistista on yhtä vähän amerikkalainen kuin meidän pizzamme on italialainen =)
Löysin toisen kuvan, joka kuvaa suunnilleen sitä, mitä tarkoitat, ja myös se näyttää todella tyylikkäältä!
Kuten sanottu, ei ole oikeaa tai väärää. Kyse on luultavasti eniten siitä, että sen pitäisi sopia yhteen muun talon arkkitehtuurin kanssa ja olla mielestäsi kaunein. Tolppien paksuus, kannatinpalkin korkeus, kuistin katon kulma, mahdollinen julkisivupaneelin korkeus, listojen ja kulmalaudan koko. Kaikki vaikuttavat siihen, että kokonaisuus saadaan solmittua hyvin yhteen ja antaa sen pienen ylimääräisen. Joka tekee tyylikkäästä talosta kauniin rakennuksen..
Hehe, hyvää inputia! Mutta luulen että ruotsalainen versio American Porchista on yhtä vähän amerikkalainen kuin meidän Pizzamme on italialainen =)
Löysin toisen kuvan siitä, mitä tarkoitat, mikä on myös todella tyylikäs!
Kuten sanottu, ei ole oikeaa tai väärää. Kyse on lähinnä siitä, että sen tulee sopia yhteen talon muun arkkitehtuurin kanssa ja mikä tuntuu mielestä kauneimmalta. Tolppien paksuus, kantopalkin korkeus, verantakattokulma, mahdollinen paneelikorkeus julkisivussa, listojen ja nurkkalautojen koko.
Kaikella on merkitystä, jotta koko kokonaisuus saadaan sovitettua yhteen niin, että se antaa sen ekstra pienen. Joka tekee kauniista talosta kauniin rakennuksen..
[bild]
Se, mitä sanot, pitää paljon paikkaansa.
Kuva antaa juuri sen "aidon" amerikkalaisen tunteen, mukaan lukien kiikkutuoli ja lamppu, joka näyttää vanhalta kaasulampulta. Yksi asia, jonka mielestäni on oltava kuistilla, on kattotuuletin. Ehkä se ei ole yhtä tärkeä Ruotsissa, mutta silti...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.