Kysymys kuuluu: Kuinka korkealle hometta on levinnyt vahingoittuneessa sisäseinässäni?
Olemme saaneet vesivahingon, ja nyt olen avaamassa ensimmäistä seinää (kellariraput), jossa tilanne oli pahin. Tässä on, miltä se näyttää jonkin ajan kuluttua, kun olen käyttänyt sorkkarautaa ja pyörösahaa:
Kuva otettu rapun alapäästä; katso kaidetta ja valokatkaisinta koon vertailua varten. Olen poistanut masoniitin ja osia yhdestä laudoitetusta seinästä, joka oli melko vihreä ja nukkaantunut.
Tässä näkyy hometta lahonneissa koolauksissa, aivan nurkassa alhaalla. Kosteusvaurio on muuten syntynyt, kun vesi on valunut vasemmalla olevan putken pitkin.
Kysymys kuuluukin, onko home levinnyt väliseinään ja myös seuraavaan porraskäytävään ylös?
Avoimen osan puolivälissä, 15-20 cm ylös, se näyttää tältä:
Jatkuvia homepilkkuja syvemmällä sisällä. Mutta - toisella puolella se näyttää tältä:
Tämä harmaa - onko se hometta vai luonnollista vanhenemista? (Talo on yli 60-vuotias.)
Lähikuva:
Yleisnäkymä kuva otettu ylhäältä alas pitkin seinää:
Mitä luulette? Voisiko home olla levinnyt aina ylös seuraavaan porrasrapputilaan asti? Vai riittäisikö kuivattaa (ja vaihtaa alaosassa oleva puu)?
En ole asiantuntija tällä alueella, mutta mielestäni näyttää siltä, että olet purkanut riittävästi. Puutavara, jossa on harmaata, näyttää ensisilmäyksellä uudelleenkäytetyltä muottipuulta, eli siinä on betonijäämiä. Mutta sinun pitäisi pystyä arvioimaan se raaputtamalla ja katsomalla, onko se kovaa.
Puussa, jossa on harmaata, näyttää ensisilmäyksellä olevan käytetty muottipuuta, eli että se on betonijäämiä.
Sitä sinulla voi hyvinkin olla oikeassa! En tullut ajatelleeksi sitä (onko/oliko se yleistä tehdä niin?)
Raaputin sitä nyt vähän, ja kyllä se näyttää aina betonijäämiltä.
SITÄ sinulla voi olla hyvin oikeassa! En ajatellut sitä (onko/oliko se yleistä, että niin tehdään/tehtiin?)
Raaputin vähän nyt sitä, ja kyllä se näyttää betonijäämiltä aina.
[video]
En tiedä, kuinka yleistä se on, mutta olen löytänyt sen vähän sieltä täältä talossamme vuodelta 1929.
Minusta elokuva osoittaa kasvustoa. Betonijäämiä olen törmännyt kierrätetyssä laudassa vanhoissa rakennuksissa, eikä niitä raaputa pois kynsillä.
On olemassa paljon home- ja sienilajeja, joiden kasvu antaa eri ulkonäön ja rakenteen. Mutta jos haluat tietää, voit lähettää analysoitavaksi. Muuten paras tapa on korjata syy, vaihtaa niin paljon materiaalia kuin pystyt ja puhdistaa loput homeenpuhdistusnesteellä. Vesivahinko, joka on ollut kosteana pitkään, voi luoda suotuisan ilmaston homeelle jopa korkealla rakenteessa.
Valitsemme käteisvaihdon ja teemme työn itse. Siten voimme hallita sitä enemmän itse.
Mutta vakuutusyhtiön on täytynyt tehdä pohjat UE:lle siitä, mitä pitää tehdä, tarkista kuinka paljon vakuutusyhtiö "vaatii" teidän poistavan, jotta et säästä ja sitten käy ilmi, että teillä on edelleen home jäljellä. (vakuutusyhtiö tuskin korvaa toista homerikoa siellä)
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.