Kysymys kuuluu: Kuinka korkealle hometta on levinnyt vahingoittuneessa sisäseinässäni?

Olemme saaneet vesivahingon, ja nyt olen avaamassa ensimmäistä seinää (kellariraput), jossa tilanne oli pahin. Tässä on, miltä se näyttää jonkin ajan kuluttua, kun olen käyttänyt sorkkarautaa ja pyörösahaa:

Purettu puinen sisäseinä kalliotrappujen yläpuolella, jossa näkyy homehtuneita ja murtuneita lautoja sekä putki.
Kuva otettu rapun alapäästä; katso kaidetta ja valokatkaisinta koon vertailua varten. Olen poistanut masoniitin ja osia yhdestä laudoitetusta seinästä, joka oli melko vihreä ja nukkaantunut.

Lähikuva homeisesta puuseinästä, jossa näkyy murentunut puu ja vanha putki vasemmalla. Sormi osoittaa tummaa kohtaa oikeassa yläkulmassa.
Tässä näkyy hometta lahonneissa koolauksissa, aivan nurkassa alhaalla. Kosteusvaurio on muuten syntynyt, kun vesi on valunut vasemmalla olevan putken pitkin.

Kysymys kuuluukin, onko home levinnyt väliseinään ja myös seuraavaan porraskäytävään ylös?

Avoimen osan puolivälissä, 15-20 cm ylös, se näyttää tältä:

Henkilö osoittaa seinän puupalkkia, joka on osittain homeessa ja vääntynyt. Taustalla näkyy vanhoja lautoja ja rapattu seinä.
Jatkuvia homepilkkuja syvemmällä sisällä. Mutta - toisella puolella se näyttää tältä:

Kuva puurakenteista, joissa on mahdollisesti hometta. Oikealla metallitanko ja osittain näkyvä vihreä putki. Puurakenteet ovat harmaantuneet ja kuluneet.
Tämä harmaa - onko se hometta vai luonnollista vanhenemista? (Talo on yli 60-vuotias.)

Lähikuva:
Kuva vanhasta käsitellystä puuseinästä, jossa näkyy mahdollisia hometäpliä ja ikääntymisen merkkejä epätasaisella pinnalla.

Yleisnäkymä kuva otettu ylhäältä alas pitkin seinää:
Vesivahinkoinen sisäseinä, paljastettu vaneria ja puupalkkeja. Näkyvissä hometta ja lahoamista, putki kulkee seinän viertä. Yläosa ei näy.
Mitä luulette? Voisiko home olla levinnyt aina ylös seuraavaan porrasrapputilaan asti? Vai riittäisikö kuivattaa (ja vaihtaa alaosassa oleva puu)?
 

Paras vastaus

En ole asiantuntija tällä alueella, mutta mielestäni näyttää siltä, että olet purkanut riittävästi. Puutavara, jossa on harmaata, näyttää ensisilmäyksellä uudelleenkäytetyltä muottipuulta, eli siinä on betonijäämiä. Mutta sinun pitäisi pystyä arvioimaan se raaputtamalla ja katsomalla, onko se kovaa.
 
  • Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Puussa, jossa on harmaata, näyttää ensisilmäyksellä olevan käytetty muottipuuta, eli että se on betonijäämiä.
Sitä sinulla voi hyvinkin olla oikeassa! En tullut ajatelleeksi sitä (onko/oliko se yleistä tehdä niin?)
Raaputin sitä nyt vähän, ja kyllä se näyttää aina betonijäämiltä.

 
  • Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
Onko muita, jotka ovat hyviä homevaurioissa?
 
ricebridge ricebridge sanoi:
SITÄ sinulla voi olla hyvin oikeassa! En ajatellut sitä (onko/oliko se yleistä, että niin tehdään/tehtiin?)
Raaputin vähän nyt sitä, ja kyllä se näyttää betonijäämiltä aina.

[video]
En tiedä, kuinka yleistä se on, mutta olen löytänyt sen vähän sieltä täältä talossamme vuodelta 1929.
 
  • Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Kokemukseni mukaan vesivahinkojen kanssa, työskentelen paljon Relitan ja vesivahinkojen parissa, niin se on todennäköisesti sieni eikä betonijäämiä.

En muista sen pirulaisen nimeä, se ei ole mukava elää pitkään. Joten poistaisin kaiken, mikä on saastunut.

Meidän piti kunnostaa sauna ja teimme samanlaisen löydön siellä, päätyi siihen, että purimme toisen saunan ja kaksi pukuhuonetta.
 
Peter_Henry Peter_Henry sanoi:
Kokemukseni mukaan vesivahingoista, työskennellyt paljon Relitan ja vesivahinkojen kanssa, niin tuo on todennäköisesti sieni eikä betonijäämiä.

En muista sen hemmetin nimeä, se ei ole mukava asua sen kanssa pitkään. Joten poistaisin kaiken, mikä on kontaminoitunut

Meidän oli tarkoitus kunnostaa sauna ja teimme samanlaisen löydön, lopulta purimme myös saunan ja kaksi pukuhuonetta.
Eikö sitä voi vain puhdistaa pois? Ajattelen Klorinilla mustan homeen poistamista.
 
BigR
Minusta elokuva osoittaa kasvustoa. Betonijäämiä olen törmännyt kierrätetyssä laudassa vanhoissa rakennuksissa, eikä niitä raaputa pois kynsillä.

On olemassa paljon home- ja sienilajeja, joiden kasvu antaa eri ulkonäön ja rakenteen. Mutta jos haluat tietää, voit lähettää analysoitavaksi. Muuten paras tapa on korjata syy, vaihtaa niin paljon materiaalia kuin pystyt ja puhdistaa loput homeenpuhdistusnesteellä. Vesivahinko, joka on ollut kosteana pitkään, voi luoda suotuisan ilmaston homeelle jopa korkealla rakenteessa.
 
  • Tykkään
Peter_Henry
  • Laddar…
ricebridge ricebridge sanoi:
Ja se voi ei puhdistaa pois, vai? Ajattelen Klorin mustaa home vastaan.
Ei ole oikeastaan ​​aavistustakaan, olen vain työskennellyt sen kanssa yrittäjänä ja silloin ei voi ottaa riskejä leviämisellä.
 
Osta kosteusmittari ja tarkista, onko puu kosteaa
 
K kanonkula sanoi:
Osta kosteusmittari ja tarkista, onko puu kosteaa
Kyllä, juuri niin, mutta tiedän jo, että se on kosteaa, vakuutusyhtiön edustaja on mitannut sen. Mietin vain, kuinka pitkälle home voi olla levinnyt.
 
Jos olet jo ottanut vakuutusyhtiön mukaan, sillä on varmasti sopimukset alihankkijoiden kanssa, jotka hoitavat sen hyvin?
 
K kanonkula sanoi:
Jos olet jo ottanut vakuutusyhtiön mukaan, heillä on varmasti sopimus aliurakoitsijoiden kanssa, jotka hoitavat sen hyvin?
Valitsemme käteisrahakorvauksen ja teemme työn itse. Silloin voimme hallita sitä enemmän itse.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
Valitsemme käteisvaihdon ja teemme työn itse. Siten voimme hallita sitä enemmän itse.
Mutta vakuutusyhtiön on täytynyt tehdä pohjat UE:lle siitä, mitä pitää tehdä, tarkista kuinka paljon vakuutusyhtiö "vaatii" teidän poistavan, jotta et säästä ja sitten käy ilmi, että teillä on edelleen home jäljellä. (vakuutusyhtiö tuskin korvaa toista homerikoa siellä)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.