9 117 lukukertaa ·
17 vastausta
9k lukukertaa
17 vastausta
Eristää muurattu seinä sisäpuolelta?
Sivu 1 / 2
Minulla on seinä, joka on muurattu eristetyistä kevytbetonilohkoista. Se toimii erinomaisesti paitsi yhdessä kohdassa, jossa on asennettu sähkökaappi. Seinä on aivan jääkylmä talvella ja arvelen, että siinä on reikä suoraan läpi, jotta sähkökaappi mahtuisi paikalleen.
Ajattelin sahata seinän auki sisäpuolelta nähdäkseni miten se näyttää ja eristää. Sisäpuolella on vain koolattu ja lastu+kipsi.
Mutta miten eristää muuratun seinän sisäpuoli parhaiten? Tilaa eristämiselle ei luultavasti ole kovin paljon.
Ajattelin sahata seinän auki sisäpuolelta nähdäkseni miten se näyttää ja eristää. Sisäpuolella on vain koolattu ja lastu+kipsi.
Mutta miten eristää muuratun seinän sisäpuoli parhaiten? Tilaa eristämiselle ei luultavasti ole kovin paljon.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos tilaa ei ole, niin ei ole. Koko seinän pinta-alaan nähden sen täytyy olla vähäpätöinen. Varmista, että se on tiivis.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On vaikea antaa hyviä neuvoja tietämättä enemmän seinän toteutuksesta, sekä yleisesti että sähkökaapin takana. Siellä on varmaan koira haudattuna, koska minun on vaikea kuvitella, että se pieni pinta-ala, jonka sähkökaappi muodostaa, voisi saada sen niin kylmäksi.
Talon omistaja
· Skåne
· 221 viestiä
Pienet eristämättömät reiät jäähdyttävät paljon talvella ja erityisesti, jos on vetoa. Onko se sähkömittarin julkisivukaappi, joka on toisella puolella?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
En ilmaisisi sitä sillä tavalla. Jos vain eristys erottaa pinnat, vaikutus on vähäpätöinen kohtuullisen suuressa huoneessa. On helppo näyttää se laskuesimerkein. Jos taas reiät menevät suoraan läpi niin, että tulee vetoa, tilanne on toinen.Polacoloco sanoi:
Kyllä se ainakin jääkylmä on. Tuntuu siltä kuin siinä olisi reikä suoraan läpi. Luulen, että heebot, jotka rakensivat tämän talon, ovat yksinkertaisesti sahanneet suuren reiän sähkökaapille ja sitten vain laittaneet sisäseinän päälle.J justusandersson sanoi:
Joten paikka eristää on yhtä suuri kuin tukipuiden syvyys! Miten se tehdään parhaiten?
Talon omistaja
· Skåne
· 221 viestiä
Lämmin kostea sisäilma tiivistyy kylmille pinnoille. En tiedä kuinka seinäsi on rakennettu, mutta siinä pitäisi olla koolaukset, eriste, muovi, kipsi. Mutta olen vain hissiteknikko, joten olisin odottanut ammattilaisen vastausta
Muovi aivan sisäilman puolella vai?Polacoloco sanoi:
Talon omistaja
· Skåne
· 221 viestiä
Arvaan, että minun täytyy sahata seinä auki tarkistaakseni, onko se sähkökeskuksen takapuoli, jonka näen sisäseinän takana. Ei varmaan ole erityisesti tilaa eristää, joten en tiedä miten tämä ratkaistaan?Polacoloco sanoi:
Paras vastaus
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
Polyuretaanilevyjä voit asentaa, jos sinulla on vähän tilaa mutta haluat maksimaalisen eristyskyvyn. SPU oli niiden nimi aiemmin, mutta nykyään ne tunnetaan nimellä Kingspan Therma. Näitä levyjä on myös saatavilla versiossa, jossa on valmiiksi kiinnitetty kipsilevy. Ne eivät tarvitse mitään koolauksia tai vastaavaa, vaan ne kiinnitetään suoraan betoniseinään polyuretaanivaahdolla.
https://www.kingspan.com/se/sv-se/produkter/isolering/therma/therma-tw56-isolergips
https://www.kingspan.com/se/sv-se/produkter/isolering/therma/therma-tw56-isolergips
Niillä levyllä vaikuttavat olevan todella hyviä. Toivottavasti löytyy 30 mm tilaa sellaiselle. Kiitos hyvästä vinkistä. Pitäisi pystyä liimaamaan suoraan muurilohkoihin silloin.F Finndjävel sanoi:Poliuretaanilevyjä voi käyttää, jos tilaa on vähän mutta haluaa maksimaalisen eristyskyvyn. SPU oli niiden nimi aiemmin, mutta nykyään ne tunnetaan nimellä Kingspan Therma.
Niitä on myös versio, jossa on kipsilevy valmiiksi asennettuna. Ne eivät tarvitse koolauksia tai muita, vaan ne vain liimataan polyuretaanivaahdolla suoraan betoniseinään.
[linkki]