1,032 views ·
6 replies
1k views
6 replies
Drill in concrete slab/ceiling/floor.
Hello.
I bought a K8 Chin-up bar from Atletica. It should be mounted with M10x100 screws in the ceiling with ø12-60 plugs. A total of 8 screws.
My gut feeling says that 10 cm screws in a typical indoor ceiling/floor made of concrete might be borderline too long?
I plan to use a hammer drill with a ø12 bit.
I also think the plugs seem a bit short (60 mm), I mean the whole screw must go into the ceiling (100 mm)?
I appreciate your help.
I bought a K8 Chin-up bar from Atletica. It should be mounted with M10x100 screws in the ceiling with ø12-60 plugs. A total of 8 screws.
My gut feeling says that 10 cm screws in a typical indoor ceiling/floor made of concrete might be borderline too long?
I plan to use a hammer drill with a ø12 bit.
I also think the plugs seem a bit short (60 mm), I mean the whole screw must go into the ceiling (100 mm)?
I appreciate your help.
Detta är ett filigree ceiling i vilket installationer ofta läggs innan betongbeläggningen hälls. Av denna anledning skulle jag vara försiktig med att borra mer än 6 centimeters - detta är tjockleken på det prefabricerade elementet och du kan säkert borra i det. Självklart kan du stöta på förstärkning, men inte rör eller kablar.
Och jag menar att borra från botten.
Och jag menar att borra från botten.
Jag hittade en gammal ritning. På denna är 1 cm = 1 meter, och området jag markerat är taket/golvet där jag tänkt borra. När jag mäter ser det ut som om golvet/taket är ca 20-25 cm, men det kanske är mycket mer än bara betong bjälklaget? Det är ett radhus från 1977.S sturnus said:This is a filigree ceiling in which installations are often laid before the concrete overlay is poured. For this reason, I would be careful drilling more than 6 centimeters - this is the thickness of the prefabricated element and you can safely drill in it. Of course, you may encounter reinforcement, but not pipes or cables.
And I mean drilling from the bottom
Det du pratar om är tjockleken på hela taket. Filigran is a prefabricated element that is usually 6-8 cm thick and that fulfills the function of formwork. Reinforcements protrude from it to connect with the load-bearing layer, in which installations are often placed. Therefore, if you drill deeply, you can damage them.
Click here to reply