6,572 views ·
65 replies
7k views
65 replies
Vinglande bygge
Hade jag byggt enklare förråd enl TS beskrivning hade det blivit med Byggmax tak/väggplåt 1050mm bred. cc1000mm , en eller två kortlingar att skruva farmarskruven i + de stående reglarna.Nissens said:
Styvt som en brudgumspitt. Inget svaj där inte.
Å andra sidan så uppfattar jag att du inte gillar att jag förmedlar informationen att ett enklare förråd med stram budget visst kan byggas på det viset.Nissens said:
Ja jag bygger ofta saker. Gärna från grunden, och då måste man förstå hur alla ingående komponenter fungerar. Speciellt när man bygger något okonventionellt.Nissens said:
Vad fyller denna spikregel för funktion i detta enkla förråd om regelverket ändå har en sådan placering att plåten kan fästas direkt i regelverket och samtidigt styva upp konstruktionen?
Tex att man blir helt oberoende av avståndet mellan stolparna och att man styvar upp konstrutionen samt har mer att fästa ytterpanelen i. Ytterpanelen kommer ut något vilket är bra när det regnar ute på tvären och det rinner vatten utmed panelen.B Bjober said:Ja jag bygger ofta saker. Gärna från grunden, och då måste man förstå hur alla ingående komponenter fungerar. Speciellt när man bygger något okonventionellt.
Vad fyller denna spikregel för funktion i detta enkla förråd om regelverket ändå har en sådan placering att plåten kan fästas direkt i regelverket och samtidigt styva upp konstruktionen?
Skulle någon få för sig att isolera utrymmet så är det också bra med en distans till ytterpanelen.
Självklarheter…