IngemarB #1 Member · Västra Götaland · 178 posts Friday at 3:58 PM IngemarB Member Västra Götaland 178 posts Friday at 3:58 PM #1 Ska lossa Lindab stuprörshållare i samband med målning. Konstigt nog är T15 för liten och T20 för stor. Finns ju ingen T18 men det känns ”lagom” Snickaren har nog semester så stör helst inte honom. Kan det vara en T20 med hål? Johan Gunverth's post has been marked as the best answer. #torx
Ska lossa Lindab stuprörshållare i samband med målning. Konstigt nog är T15 för liten och T20 för stor. Finns ju ingen T18 men det känns ”lagom” Snickaren har nog semester så stör helst inte honom. Kan det vara en T20 med hål?
Ymer #2 Member · Västerbotten · 443 posts Friday at 4:03 PM Ymer Member Västerbotten 443 posts Friday at 4:03 PM #2 Skruven är målad så min gissning är att det är en t20 som fått för mycket färg på sig i spåret.
Best answer Johan Gunverth #3 Diversearbetare · Göteborg · 11 257 posts Friday at 4:09 PM Johan Gunverth Diversearbetare Göteborg 11,257 posts Friday at 4:09 PM #3 Skruvskallen är ju åttauddig. Inte ens Torx, med andra ord. Du skall använda fyrkantsbits till denna.
Skruvskallen är ju åttauddig. Inte ens Torx, med andra ord. Du skall använda fyrkantsbits till denna.
IngemarB #4 Member · Västra Götaland · 178 posts Friday at 4:12 PM IngemarB Member Västra Götaland 178 posts Friday at 4:12 PM #4 Ymer said: Skruven är målad så min gissning är att det är en t20 som fått för mycket färg på sig i spåret. Jag trodde den var i den stålgrå färgen från fabrik men du kanske har rätt. Ser lite ut som nån skruv för plåttak med packning.
Ymer said: Skruven är målad så min gissning är att det är en t20 som fått för mycket färg på sig i spåret. Jag trodde den var i den stålgrå färgen från fabrik men du kanske har rätt. Ser lite ut som nån skruv för plåttak med packning.
Anders243 #5 Member · Östergötland · 1 187 posts Friday at 4:51 PM Anders243 Member Östergötland 1,187 posts Friday at 4:51 PM #5 Testa R1 eller R2 (Robertson) bits. De är fyrkantiga som Johan nämner. Brukar användas till uteplåt har jag lärt mig (den hårda vägen).
Testa R1 eller R2 (Robertson) bits. De är fyrkantiga som Johan nämner. Brukar användas till uteplåt har jag lärt mig (den hårda vägen).
H Henrik 75 #6 Member · 210 posts Friday at 4:56 PM Henrik 75 Member 210 posts Friday at 4:56 PM #6 Precis som andra har svarat så är det fyrkantig du ska använda. Har precis skruvat i såna och gjorde samma upptäckt jag 😊
Precis som andra har svarat så är det fyrkantig du ska använda. Har precis skruvat i såna och gjorde samma upptäckt jag 😊