Jag byter tak på mitt fritidshus. Huset ligger långt från civilisationen, och är offgrid.
När jag tar av befintlig skorstenshuv märker jag att det saknas stöd / stagning i den övre delen , under huven.
Jag har svårt att få tag i rätt grejer nu.
Så frågan är , ska jag strunta i stagning och bara sätta tillbaka som det var?
Ska jag naja med ståltråd?
Ska jag fylla ut med brandull som jag har ?
Huset ligger i snözon 5,5
Tacksam för råd.
(Underlagsduken ska rättas till , så det behövs inga kommentarer om att den är veckad 🙂 )