Hej!

Jeg er på jagt efter zinkplader, men kan ikke finde ud af, hvor de kan købes. Er der nogen, der har et tip?

Mvh
Sophie

Hvad er zinkplader og hvad skal de bruges til?

Stålplader af zinkmaterial. Skal være ret tynde, og cirka 50'50 cm. Tænkte bruge dem som bordplader.

pladslageren fixer hjem dem til dig, men til bankeskiver? De bliver meget let ridset, jeg har sat nogle stænkbeskyttere op af zinkplade, og det fungerer de til.

Okay, tak for tipset! Ikke bordplader til køkkenet, men til et plantebord :)

SophieH sagde:
Okej, tack för tipset! Inte bänkskivor till köket, utan till ett planteringsbord :)
OK, måske bedre med en rustfri plade der, samme pris cirka. Zinkpladen selv lakerer mindre ridser, men ikke grove, og i bund og grund er det en almindelig jernplade, som kan ruste, hvis den står i kontakt med vand eller fugt.

Senest redigeret:
Zink er ikke almindelig plade, men det er netop zink, og det ruster ikke. Det du tænker på, er nok aluzink, som er en overfladebelægning af zink, aluminium og kisel.

Rustfri plade koster omkring det dobbelte af, hvad zink koster, og zink koster omkring det dobbelte af almindelig stålplade. Aluzink har samme pris som lakeret stålplade.

MaZtoR sagde:
Zink er ikke almindelig plade, det er netop zink, og det ruster ikke. Det, du tænker på, er nok aluzink, som er en overfladebelægning af zink, aluminium og kisel.

Rustfri plade koster omkring det dobbelte af, hvad zink koster, og zink koster omkring det dobbelte af almindelig stålplade. Aluzink har samme pris som lakeret stålplade.
OK, tak for rettelsen, jeg har taget din viden til mig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.