Hej
Har fået et tilbud fra en virksomhed, der bygger færdige konstruktioner til huse. Jeg kunne bruge hjælp til at se, om specifikationen for ydervægge ser ok ud:
udefra og ind:
Sømliste/luftrum 28x70 mm c/c 600mm
Vindspærre GU 9 mm
Konstruktion Regel 45x195 mm
Isolation 195 mm
Diffusionsspærre Aldersbestandig plastfolie 0,20 mm
Liggende regel inv 45x45 mm c/c 600 mm
Isolation 45 mm
Krydsfiner 12 mm
Gips 13 mm
Hammerbånd Kertobalk 63x300mm
Dobbelt Kertobalk over Stue 2x45x300 mm
Stolper l-træ i hjørne 200x200 mm
Mangler der noget? er isoleringen tilstrækkelig (til Stockholm)? nogle spørgsmål vi burde overveje at stille? Panel er ikke inkluderet.
Tak på forhånd!
Har fået et tilbud fra en virksomhed, der bygger færdige konstruktioner til huse. Jeg kunne bruge hjælp til at se, om specifikationen for ydervægge ser ok ud:
udefra og ind:
Sømliste/luftrum 28x70 mm c/c 600mm
Vindspærre GU 9 mm
Konstruktion Regel 45x195 mm
Isolation 195 mm
Diffusionsspærre Aldersbestandig plastfolie 0,20 mm
Isolation 45 mm
Krydsfiner 12 mm
Gips 13 mm
Hammerbånd Kertobalk 63x300mm
Dobbelt Kertobalk over Stue 2x45x300 mm
Stolper l-træ i hjørne 200x200 mm
Mangler der noget? er isoleringen tilstrækkelig (til Stockholm)? nogle spørgsmål vi burde overveje at stille? Panel er ikke inkluderet.
Tak på forhånd!
Windy ? Asfaboard ?
Traditionelt har jo vindpap blevet brugt, mange synes det er for low-tech i dag, andre synes det er perfekt bl.a. på grund af prisen.
Jeg tror, du får ret spredte svar på dette...
Selv ville jeg uden tøven bruge vindpap til enklere bygninger, garage og skur.
Windy og udendørs gips har vel fordelen, at panelet ikke skal på med det samme, har jeg forstået, eller måske misforstået.
Jeg vidste ikke, at udendørs gipsen skulle have nogen fugtproblemer, den er vel behandlet med noget voks eller så?
Nåja, du fik i hvert fald tips om nogle alternativer...
Ellers synes jeg spec'en lyder helt OK.
Traditionelt har jo vindpap blevet brugt, mange synes det er for low-tech i dag, andre synes det er perfekt bl.a. på grund af prisen.
Jeg tror, du får ret spredte svar på dette...
Selv ville jeg uden tøven bruge vindpap til enklere bygninger, garage og skur.
Windy og udendørs gips har vel fordelen, at panelet ikke skal på med det samme, har jeg forstået, eller måske misforstået.
Jeg vidste ikke, at udendørs gipsen skulle have nogen fugtproblemer, den er vel behandlet med noget voks eller så?
Nåja, du fik i hvert fald tips om nogle alternativer...
Ellers synes jeg spec'en lyder helt OK.
Anbefaler nogen type vinddug (ikke papp) netop fordi den er smidig at arbejde med og den duer som væferskydd under byggeriet. Helskønt at have vind- og vandtætte vægge tidligt så man kan have det kommende hus som lager for materialet imens.
Isolering 195 mm
Diffspærr Aldersbestandig plastfolie 0,20 mm
Isolering 45 mm
Diffspærren skal vel alligevel ligge inden for den sidste isolering. Ellers har du jo diff spærr mellem to isoleringer.
Diffspærr Aldersbestandig plastfolie 0,20 mm
Isolering 45 mm
Diffspærren skal vel alligevel ligge inden for den sidste isolering. Ellers har du jo diff spærr mellem to isoleringer.
Klik her for at svare