Jeg er ved at renovere et rum på førstesalen i en gammel gård. Ydervæggen består af tegl og 10 cm letbeton. Pudset og malet på ydersiden og ingen luftspalte i konstruktionen. Tidligere vægbeklædning var ca. 2 cm tykke lister sømmet i letbetonen og derefter et lag tretex. Ingen syllpapp eller lignende mellem træ og letbeton. Alt er tørt og fint dog.

Væggen skal tapetseres, og spørgsmålet er, om jeg skal lave en lignende konstruktion eller om jeg skal pudse væggen med f.eks. gipsmørtel? Eller lime gipsplader op?

• En væg under renovering med letbeton og et vindue. Ved siden af er der en kost, og en sort sæk ligger på gulvet.
Hvordan plejer folk at gøre, hvis man har en indervæg af letbeton?

Nu her 3,5 år senere kan jeg meddele, at det jeg gjorde, fungerede. Da det var tørt og fint på væggen, da jeg fjernede den, limede jeg simpelthen gipsplader op med gipsputs. Ingen luftspalte eller sådan. Ingen fugtproblemer, og tapetet sidder stadig fast 3 år senere ✌️

• Loft med blå dampspærre, trærammer, VVS-værktøj, og stige foran vindue; renovering i gang.
  • Gipsskivevæg med blomsteret tapet i et rum med synlig træbjælke og skrå loftpaneler; vindue med udsigt til grøn mark.
Farstatjej90
Smart med opdatering!👌☺️

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.