Skal købe materialer til mit tag - underlagspap, lægter og betonsten. Kiggede for noget tid siden og mener, at jeg et sted på nettet fandt en god pakkeløsning - nu kan jeg ikke finde den igen ??? Er der nogen, der ved, hvad jeg kan have set, eller har andre gode pristips? Jeg tænkte mig en overfladebehandlet dobbelt-kup betonsten som Benders eller Jönåker (helst et stort/almindeligt mærke) og pap YAP 2200 f.eks. Icopal Macoflex. Lægter 25x25 hhv. 25x38. Jeg har fået et pristilbud fra den lokale byggefirma på 133 kr/kvm (jeg skal bruge 182 kvm) - er det godt?
De gamle betonsten tænkte jeg bare at smide... eller tror I, der findes nogen, der vil have dem mod nedtagning? Hvor kan jeg annoncere i så fald?
Hvis jeg skal smide dem ud - hvor lejer man container billigst?
Puh... et spørgsmål mere: Hvor kan man leje et godt transportbånd til at få stenene op/ned?
Super taknemmelig for alle svar
De gamle betonsten tænkte jeg bare at smide... eller tror I, der findes nogen, der vil have dem mod nedtagning? Hvor kan jeg annoncere i så fald?
Hvis jeg skal smide dem ud - hvor lejer man container billigst?
Puh... et spørgsmål mere: Hvor kan man leje et godt transportbånd til at få stenene op/ned?
Super taknemmelig for alle svar
altid nogen, der samler dem op gratis, hvis de får dem...
Så behøver du ikke transportbånd for at få dem ned, men det er nok at sømme to grove planker sammen og glide dem ned...
bed så om en kran ved levering af nye, så kan I lægge dem direkte i stabler på taget ///
Så behøver du ikke transportbånd for at få dem ned, men det er nok at sømme to grove planker sammen og glide dem ned...
bed så om en kran ved levering af nye, så kan I lægge dem direkte i stabler på taget ///
Har du nogle andre beregninger? Kender du til, hvor meget en byggare vil have for at bytte, når du i stedet rejser til Mallorca? 
Ja, nogenlunde. Jeg har selv fået et tilbud på 68.000, og jeg har venner, der har fået det gjort for lignende pris.
Jeg regner med at bruge maks halvdelen af dette på materialer, container, maskinleje m.m. - dog uden at tælle min og min families/venners arbejdsindsats selvfølgelig!
Men gør jeg det selv, har jeg råd til at slappe af på Mallorca bagefter ;D
Og så er det jo lidt sjovt selvfølgelig! Plus at jeg faktisk tror, jeg gør et bedre job... så f.eks. at naboerne med samme taghældning som hyrede det ud fik 15 rækker tagsten, selvom ifølge mine beregninger bør man have 19 eller 20 (har i dag 14, og det er alt for lidt).
Jeg regner med at bruge maks halvdelen af dette på materialer, container, maskinleje m.m. - dog uden at tælle min og min families/venners arbejdsindsats selvfølgelig!
Men gør jeg det selv, har jeg råd til at slappe af på Mallorca bagefter ;D
Og så er det jo lidt sjovt selvfølgelig! Plus at jeg faktisk tror, jeg gør et bedre job... så f.eks. at naboerne med samme taghældning som hyrede det ud fik 15 rækker tagsten, selvom ifølge mine beregninger bør man have 19 eller 20 (har i dag 14, og det er alt for lidt).
Klik her for at svare