Hej. Jeg har et hus fra 1924, der har Eternit på ydervæggene. Dem vil jeg nu fjerne og erstatte med ny 45 isolation og træpanel. Se billede 1.
Jeg forestiller mig vandret yderpanel på næste del, så opretstående på den øvre del. Se billede 2. Har lidt spørgsmål om dette.
- 1: Skal jeg bruge forskellige paneltyper til opretstående/vandret del, og hvilken paneltype anbefaler I? Indsæt gerne et link som ref.
- 2: Hvordan laver jeg listen, der adskiller den opretstående og vandrette del af væggen? Noget at tænke på her for at vand ikke trænger ind bag panelet.
- 3. Hvordan tænker jeg på beklædning omkring vinduerne da disse vil forblive hvor de er?
Hvis nogen har lidt input til mine overvejelser ville jeg være meget taknemmelig...
Mvh Espen