Har bygget en walk-in-closet med Metod rammer — efter mange overvejelser om forskellige alternativer. Nogle tanker nu hvor jeg er færdig!

1. Givet at man har en bordrundsav (jeg har en rimelig billig Bosch 254) — er Metod rammerne meget fleksible og lette at tilpasse.

Rummet jeg har bygget i er 255 x ca. 160 på det smalleste sted, med skråtag — så alle dele undtagen én ramme har skullet specialtilpasses, hvilket er gået rigtig glat. Af de fire rammer til højre er tre skåret til 60 cm og én til 40 cm.
Plantegning af walk-in-closet med skrå vægge og trægulv, viser placering af Metod-stammer, skuffer og belysning fra IKEA, set ovenfra.

Det har kun været at skære alt i bordrundsave.

Jeg har brugt Maximera skuffer, i de tre rammer der er 60 cm har jeg en skuffe der er 40 cm og en der er 20 cm. De har kun været at montere skuffer som vanligt og ingen nye huller har været nødvendige.

2. Jeg har anvendt Forsbacka coversider og fronter fra IKEA for at skabe en luksuriøs naturlig følelse.
Walk-in-closet bygget af træpaneler og IKEA skuffer med hængende bøjler. Skabe tilpasset skrå væg, lys trægulv giver luksuriøst udtryk.

Jeg er virkelig tilfreds med resultatet — men en stor del af omkostningerne er gået til fronter og coversider (15 tkr). Så det er nok her man kan spare penge hvis man vil.

3. Mange walk-in-garderober har åbne døre — hvilket selvfølgelig er flot. Men alt forudsætter jo at man har rigtig god orden. For os tror jeg bedst at skuffer passer.

Derudover har jeg tilføjet Ikeas integrerede belysning (Mittled). De har været rigtig lette at montere, IKEA når det er bedst.
Walk-in-closet med træstammer, åbne skuffer og skjorter på bøjler. Integreret belysning fra Ikea lyser skufferne op.

4. Dog har jeg jakkesæt og skjorter ude og konen vil jo have kjoler mm — og jeg synes at en luksuriøs følelse indfinder sig alligevel selvom vi har lukkede skuffer.
En walk-in-garderobe med skabslåger, spejl og hængende skjorter i forskellige farver under et skråtag. Luksuriøst og velorganiseret design. Walk-in-closet med kavajer på bøjler under et skab. Slips hænger på siden, farverige stofprøver stables i hjørnet.

5. Jeg har aldrig rigtig set en stor værdi i en walk-in-closet — men det føles virkelig dejligt når man har en og får godt overblik og mange overflader til at have sit tøj i!

6. Byggetid: Ca. 2 dage, men jeg bygger ret hurtigt. Omkostning: 25-30 alt i alt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.