Da vi flyttede ind i vores hus, havde de tidligere ejere stablet drænrør i tegl (?) fra gulv til loft langs den ene væg i viktualiekælderen. Rørene er ca. 40 cm lange/dybe og har en indvendig diameter på ca. 12-13 cm. Perfekt til opbevaring af vin (selv champagneflasker kan være der).
 
em72 sagde:
Når vi flyttede ind i vores hus, havde de tidligere ejere stablet drænrør i mursten (?) fra gulv til loft langs en af væggene i madkælderen. Rørene er ca. 40 cm lange/dybe og har en indre diameter på ca. 12-13 cm. Perfekt til opbevaring af vin (selv champagneflasker passer).
Du tænker på denne variant?
http://www.blocket.se/dalarna/Gamla_tegelror_till_ex_vinstall_27695616.htm?ca=7&w=3

Ikke noget, jeg anbefaler though :). De ridser etiketter og flasker meget samt at man ikke kan se flaskerne, så man skal have etiketter på alle. Men stopper man dem ind og lader dem ligge der, og man har styr på dem alligevel, så skulle det være godt, da temperaturen rundt om flasken holdes mere stabil end uden.
 
Bricco sagde:
Du tænker på denne variant?
[link]

Intet jeg anbefaler dog :). De ridser etiketter og flasker meget samt at man ikke ser flaskerne, så man skal have etiketter på alle. Men stopper man dem ind og lader dem ligge der, og man har styr på dem alligevel, så skal det være godt, da temperaturen omkring flasken holdes mere stabil end uden.

Ja, det ligner vores tegelrør.
Jeg kan være enig i, at det er svært at se etiketterne på flaskerne, men da jeg har rimelig styr på, hvilke flasker jeg har, så fungerer det alligevel. Nogle ridsede etiketter eller flasker har jeg ikke været ude for (vi har brugt rørene i snart 10 år).
 
Bricco sagde:
Holder på med samme projekt ungefär set til areal. Jeg købte quercia's stativer da de er fleksible, rummer mange flasker og har god pris (de sorte på siderne i billedet). Ikke trykket træ skal det være så klart hvis man bygger træhylder. Jo hårdere jo bedre. På 2x2 m får man ikke ind så meget, så regn først. Afhænger hvor meget du tænker opbevare.
Du har ikke tilfældigvis lidt mere billeder og måske kan dele med dig af lidt info om hvordan du byggede din jordkælder?
 
Bricco sagde:
Det behøver ikke blive så dyrt :)

Farve 400kr
Havegrus+strandsten 900kr
Vinstativ 1200kr
Belysning 400kr

Så lidt vin skal der til, men jeg planlægger at holde det begrænset det første år for at se, hvordan temperatur+luftfugtighed er gennem årets måneder. De fine vine må blive i vinkøleren lidt endnu :)

Har i det mindste fyldt lidt på med det, man har :)

[bild]
Hvilket vinstativ købte du?

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 
Jeg arbejdede i en vinkælder for nogle år siden, den var ca 2x2,5m, vandskurede vægge, singel på gulvet og hylder fra IKEA som var bejdset i en grålig nuance, belysning med dæmper og 2 enkle stole ved et lille bord... :D
 
Jeg kører quercia vinstativ. Anbefales.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.