I afsnit 6 af Sommer med Ernst bygger Ernst afskærmning (http://www.tv4.se/sommar-med-ernst/artiklar/bygg-ernsts-fönsterluckor-57b330bdb9a9f6d5fc000709) med noget han kalder for "fönsterbågslister" - noget jeg tolkede som vinduesramme på løbende meter. Jeg lykkes dog ikke med at finde dette produkt nogen steder, og netop ordet fönsterbågslister findes stort set kun på TV4.se, når jeg googler det (...og nu på ByggaHus.se...). Ved nogen, om dette produkt eksisterer, og hvad det i så fald hedder udenfor TV4?

Senest redigeret:
Kært barn med mange navne.

Googlet på "skumlist vindue" findes her fx

Mja, nu var det jo ikke tætningslister, som Ernst byggede vinduesrammer af... ;-)
Det er nærmest den træprofil, som en vinduesramme består af, jeg efterspurgte...

Ja ha, :o

Så må du mene glaslister?
Disse findes i plast, træ, plade alu/stål. Og dækker vinduet.
Google får masser af svar, fx denne.

Disse produkter er jo ikke helt almindeligt forekommende.
De fleste køber nye vinduer.

Mja, måske... hvis jeg googler glasliste finder jeg dog mest lister af tyndere træ, som man sætter fast glasset med i en allerede eksisterende vinduesramme - intet som man bygger selve vinduesrammen af. Kig gerne på det indslag, jeg vedhæftede i første indlæg, så forstår du nok, hvad jeg mener.
Det er ganske vist ret let at fræse en vilkårlig profil selv ud af planhøvlet træ ca. 30x50 mm ved hjælp af en håndoverfræser, men findes det på markedet til en overkommelig pris, er det jo unægtelig mere praktisk...

• Synes
snickrande_tanten
  • Laddar…
K
Jeg har haft denne tråd på overvågning, for jeg vil også gerne købe lignende lister. Har aldrig set det i nogen butik, men tænker at det ikke burde blive vanvittigt dyrt at købe hos et snedkeri.

Ellers kan man jo som sagt selv fræse dem ud af et stykke træ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.