Har skåret nogle vindueskarme i stave-limet egetræ, ubehandlet, de har slået sig ca. 4-5mm på diagonalen så et af hjørnerne stikker op... Jeg har prøvet at lægge dem i pres med tvinger for at få dem flade, men de vender bare tilbage igen, det blev måske lidt bedre men ses stadig tydeligt. Størrelsen er ca. 1100x270x27mm.
Hvad gør man for at redde dem nu bagefter?
Jeg har tænkt mig at spænde hjørnet ned ved montering, så de ligger lige og så krydse fingre for at de bliver der, men er yderst tvivlende.
Kunne prøve igen med tvinger, men lægge afstandsstykker rundt omkring bortset fra hjørnet som er for højt og på den måde få den plan når man slipper tvingerne?
ok, så skal jeg tvinge et af hjørnerne ned for at få dem til at ligge pænt, jeg har tænkt mig at fastgøre to fladjern som en kløft med et fræset spor under, hvor jeg kan kile et skruehoved, som jeg har fastgjort i indervæggen. Kan dette fungere, eller er der bedre måder at gøre det på?
Hvis den ligger oven på bjælkerne, så forbor og skru i kortenderne, for eksempel med gulvskrue eller panelskrue. Hvis hullerne ikke vil blive skjult af indfatningerne, så fyld dem med silikone i den rigtige farve.
ok, så må jeg tvinge et af hjørnerne ned, for at de skal ligge pænt. Jeg har tænkt mig at fastgøre to fladjern som en kløft med et fræset spor nedenunder, hvor jeg kan kile et skruehoved, som jeg har fastgjort i indervæggen. Kan dette fungere, eller er der bedre måder at gøre det på?]
Der findes færdige beslag, ligesom med et nøglehul, til netop dette formål.
Om den ligger ovan reglar så förborra och skruva i kortändarna forslagsvis med golvskruv eller panelskruv. Om hullerne ikke kommer til at blive dækket af smygarna så må du sætte dem igen med silikone i den rette farve.
Jeg forstår desværre ikke, hvordan du mener, kan det præciseres?
andersmc sagde:
Der findes færdige beslag, ligesom med et nøglehul, til netop det formål.
Jeg ledte efter dette i fredags, men fandt intet, ledte igennem billeder på google og fandt "Hængbeslag" Tak!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.