Skaffede vindueskarme i massiv eg (30 mm) i begyndelsen af året. Har olieret dem grundigt ca. 3 gange. Nu er der desværre alligevel opstået pletter fra blomsterkrukke, og jeg har brug for at slibe ned. Overvejer om det er muligt at behandle med noget andet i stedet for olie så her bagefter. Lakere eller Vokse? Hvad anbefales?
Dette måske kan fungere på vindueskarme også?
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1127048897
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1127048897
Jeg foreslår binærolie. Det mætter træet med olie og danner derefter en laklignende overflade, som er lidt sej men helt tør. Har brugt dette både på et spisebord i fyrretræ og et teak altanbord. Skidesmart og holdbart. PS det mørkner træet for hver påføring.
Jotun binærolie findes både som mat og klar. Vil man have en mat overflade, skal man alligevel olie ind med klar og derefter slutstryge med mat én gang.
/CC
Jotun binærolie findes både som mat og klar. Vil man have en mat overflade, skal man alligevel olie ind med klar og derefter slutstryge med mat én gang.
/CC
Klik her for at svare