T
Jeg vedhæfter et billede af attefallshuset, hvor væggen møder taget. Min idé lige nu er blot at fastgøre vindpappen under tagspærene og så på med panelbrædder, der dækker undersiden af tagspærene.
Eller har jeg brug for at trække vindpappen op mellem tagspærene og fastgøre den direkte i taget?

Attefallshus under konstruktion, hvor væg møder tag. Vindtæt papir kan ses hængende under tagspærene. Træer og klar himmel i baggrunden. Attefallshus hvor væg møder tag, viser synlige tagspær og monteret vindpap under spær, med blå himmel som baggrund.

T Ejmelie sagde:
Jeg vedlægger et billede af attefallhuset, hvor væggen møder taget. Min idé lige nu er bare at fastgøre vindpappen under spær og derefter sætte panelbrædder op, der dækker undersiden af spær.
Eller skal jeg trække vindpappen op mellem spær og fastgøre den direkte i taget?

[billede] [billede]
Har du vindpappen under isoleringen?

Ligger tagisoleringen mellem tagspærene? Og i så fald er den beskyttet på nogen måde, så det ikke kan blæse ind i den? Er den beskyttet, behøver du ikke at gå op med vindpappen mellem tagspærene. Det bedste i så fald ville være, hvis det havde været muligt at skrue en lægte langs med remmen, som klemmer vindpappen fast, og så skære den af der bare. Hvis det er muligt at komme til?

T
T Tompafix sagde:
Har du vindpappen under isoleringen?
Vindpappen kommer op fra væggen. Altså uden for isoleringen.

T
S Snickarkirre sagde:
Ligger tagisoleringen mellom takstolene? Og i så fald er den beskyttet på nogen måde så det ikke kan blæse ind i den? Er den beskyttet, behøver du ikke føre vindspærren mellem tagstolene. Det bedste i så fald havde været, hvis det havde været muligt at skrue en lægte langs med hanebåndet som klemmer vindspærren fast og så skære den af der. Hvis det er muligt at komme til?
Ja, jeg har isoleringen mellem tagstolene. Jeg tænker at skrue panel på undersiden af tagstolene som I ser på billedet. Noget andet beskyttelse har jeg ikke for isoleringen.

T Ejmelie sagde:
Ja jeg har isoleringen mellem tagspærene. Jeg tænker at skrue panel på undersiden af tagspærene I ser på billedet. Noget andet beskyttelse har jeg ikke for isoleringen.
Da ville jeg skære langs tagspærene og fastgøre den direkte op i råsponten

Du skal få den til at passe med ventilationssystemet, du har i loftet

• Synes
Joak
  • Laddar…
Ja gå åker du desværre på at skære op mellem hanebåndene helt op til ventilationen som matti_75 skrev. Ellers bliver ikke den isolering beskyttet mod vinden da det kommer være sprækker i underslagningen.

T
Matti_75 Matti_75 sagde:
Du skal få den til at passe med ventileringen du har i taget
Ah ok. Trist, men det er bare at bide tænderne sammen og gøre det.

Jo lidt surt men rigtig indstilling (y)

Opfølgende spørgsmål fra en, der ikke helt følger med:

I mener altså, at den skal gå op til råsponten mellem spærene?

Hvis man har en konstruktion med klassiske vindafledere i masonit eller bølgepap, kan man så klippe vindduken/pappet i niveau med remmen?

A Amrich sagde:
Opfølgende spørgsmål fra en, der ikke helt følger med:

Mener I dermed, at den skal gå op til råspånten mellem spær?

Hvis man har en konstruktion med klassiske vindafledere i masonit eller bølgepap, kan man så klippe vinddugen/pappen i niveau med hanebåndet?
Nej, ikke hvis det er vinddugen i væggen, du henviser til. Eksemplet var, om undertaget kom fra isoleringen i taget. Isoleringen skal beskyttes mod, at vinden trænger ind. Så vindafskærmningen i tag og væg skal forbindes, uanset typen.

T
T Tompafix sagde:
Nej, inte om det er vindduken i væggen du henviser til. Det eksempel var om taktikken kom fra isoleringen i taget. Isoleringen skal beskyttes mod at vind trænger ind. Så vindbeskyttelsen i tag og væg skal kobles sammen, uanset type.
Men det behøves vel ingen vindduk i taget vel? :thinking:

kulle
Har du lavet luftspalte mellem isolering og ydertag?

T
Ja det har jeg.

• Synes
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.