Jeg har revet et par kvm gulv op for at komme til krybekælderen og har benyttet lejligheden til at skovle al den gamle mineraluld op, som lugter stærkt af pentachlorphenoler. Tilbage mellem gulvbjælkerne ligger nu kun det gamle sorte vindpap, som er skørt som bare pokker og stinker om muligt endnu mere end mineralulden.

Jeg kan se, at der findes tykkere vindpap (AC350) til køb, beregnet til vægbrug, men gør det nogen forskel at bruge det i stedet for det tyndere AC160? Den tykkere er lidt dyrere, men kan købes lokalt, i modsætning til den tyndere. Eller skal jeg skifte til aldersbestandig plastik?

Desuden, er det bedst at fortsætte med at isolere med løsuld, eller bør jeg købe plader? C/C 45 i bjælkelaget, ca. 20 cm tykt med eternit i bunden.

Tæt plast skal ikke anvendes på den kolde side af isoleringen. Hvad er det for en trossbotten?

useless useless sagde:
Tæt plast skal ikke bruges på den kolde side af isoleringen. Hvad er det for et trossbotten?
Eternit.

Er det nok at tape samlinger for at gøre den vindtæt?

Sandsynligt, alle ventiler i krybegrund er tætnede, bunden plastet og vi har en affugter dernede.

Pappens opgave er jo i første omgang at forhindre luftbevægelser i isoleringen, men også at holde den på plads, hvis ikke trossbunden er helt tæt (almindeligst i gamle spånisolerede bjælkelag). Hvis det er muligt at få det tilstrækkeligt tæt uden pap, så har man løst problemet alligevel.

useless useless sagde:
Pappens opgave er jo i første omgang at forhindre luftbevægelser i isoleringen, men også at holde den på plads, hvis ikke trossenbunden er helt tæt (almindeligst i gamle spænisolerede bjælkelag). Hvis det er muligt at få det tilstrækkelig tæt uden papp, så har man løst problemet alligevel.
Godt, så kan jeg nok lade være med pappen.

Løsuld eller pladeisolering da?

Er det lige og pænt og holder standardmål, så er plader nemt. Ellers er løsuld at foretrække.

• Synes
zarkov
  • Laddar…
zarkov zarkov sagde:
Godt, da kan jeg nok lade være med pappen.
Læg i ny 'Ørnpapp', det er hurtigt, enkelt og billigt at gøre det nu.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.